LEL editie 2024
|
Berichten: 225
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 268
538 x bedankt in 221 berichten
Dit jaar hebben we meer auto's tegen gehouden dan vorig jaar. Maar dat is ook omdat er een car meeting langs kwam. En ik heb er nog een paar op beeld staan dus die wou ik hier nog even delen. https://youtu.be/_DCGy_di4gY
Berichten: 1.925
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 28746
2816 x bedankt in 1252 berichten
(27-Oct-2024, 06:28 AM)Veloquest schreef: Dit jaar hebben we meer auto's tegen gehouden dan vorig jaar. Maar dat is ook omdat er een car meeting langs kwam. En ik heb er nog een paar op beeld staan dus die wou ik hier nog even delen. https://youtu.be/_DCGy_di4gY
Dat is bij Checkpoint Charlie, halverwege de dijk, toch?
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 1.208
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 136
2054 x bedankt in 748 berichten
(27-Oct-2024, 07:28 AM)Willeke_IGKT schreef: (27-Oct-2024, 06:28 AM)Veloquest schreef: Dit jaar hebben we meer auto's tegen gehouden dan vorig jaar. Maar dat is ook omdat er een car meeting langs kwam. En ik heb er nog een paar op beeld staan dus die wou ik hier nog even delen. https://youtu.be/_DCGy_di4gY
Dat is bij Checkpoint Charlie, halverwege de dijk, toch?
Ja.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 339
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 176
1009 x bedankt in 335 berichten
27-Oct-2024, 08:19 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Oct-2024, 08:34 AM door Arend-Jan.)
Is het een heel gek idee om de lijn met tijdregistratie voor volgend jaar te verplaatsen naar ná die eerste rotonde/kruispunt met het knikje naar links? Kunnen wel vertrekken en stoppen vanaf/op hetzelfde punt (want alleen daar is voldoende ruimte), maar dat dat eerste stuk niet meetelt qua tijd? Verplichte stop&go bij de lijn (anders neemt men nog steeds een maximale aanloop). Dat zou het risico op ongelukken flink verminderen.
Toen ik bij H stond (nadat hij om gegaan was) zag ik ook een ander die daar volledig moest stoppen voor kruisend verkeer, dat is ook knap irritant als je voor een scherpe tijd gaat. En op de terugweg vloog een ander ook (ongepland) volledig over de vluchtheuvel.
Kijk, ik had zoiets zelf een paar terug misschien nog als 'betutteling' bestempeld, maar ik begreep dat het op dat punt toch wel erg vaak mis gaat, en dat is gewoon zonde, toch?
Nogmaals bedankt Veloquest (en vader oom van) voor het bemannen van dat kruispunt halverwege, dat zou ook echt heel gevaarlijk zijn geweest zonder jullie!
Berichten: 225
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 268
538 x bedankt in 221 berichten
(27-Oct-2024, 08:19 AM)Arend-Jan schreef: Is het een heel gek idee om de lijn met tijdregistratie voor volgend jaar te verplaatsen naar ná die eerste rotonde/kruispunt met het knikje naar links? Kunnen wel vertrekken en stoppen vanaf/op hetzelfde punt (want alleen daar is voldoende ruimte), maar dat dat eerste stuk niet meetelt qua tijd? Verplichte stop&go bij de lijn (anders neemt men nog steeds een maximale aanloop). Dat zou het risico op ongelukken flink verminderen.
Toen ik bij H stond (nadat hij om gegaan was) zag ik ook een ander die daar volledig moest stoppen voor kruisend verkeer, dat is ook knap irritant als je voor een scherpe tijd gaat. En op de terugweg vloog een ander ook (ongepland) volledig over de vluchtheuvel.
Kijk, ik had zoiets zelf een paar terug misschien nog als 'betutteling' bestempeld, maar ik begreep dat het op dat punt toch wel erg vaak mis gaat, en dat is gewoon zonde, toch?
Nogmaals bedankt Veloquest (en vader van) voor het bemannen van dat kruispunt halverwege, dat zou ook echt heel gevaarlijk zijn geweest zonder jullie!
ho ho het is mijn oom.
Maar inderdaad de start kan beter na de eerste kruising zijn. En opzich is er ook wel plek voor. En wie weet kan er volgend jaar dan weer een record verbroken worden.
Berichten: 186
Topics: 0
Lid sinds: Jan 2024
Bedankt: 521
358 x bedankt in 180 berichten
(27-Oct-2024, 08:32 AM)Veloquest schreef: (27-Oct-2024, 08:19 AM)Arend-Jan schreef: Is het een heel gek idee om de lijn met tijdregistratie voor volgend jaar te verplaatsen naar ná die eerste rotonde/kruispunt met het knikje naar links? Kunnen wel vertrekken en stoppen vanaf/op hetzelfde punt (want alleen daar is voldoende ruimte), maar dat dat eerste stuk niet meetelt qua tijd? Verplichte stop&go bij de lijn (anders neemt men nog steeds een maximale aanloop). Dat zou het risico op ongelukken flink verminderen.
Toen ik bij H stond (nadat hij om gegaan was) zag ik ook een ander die daar volledig moest stoppen voor kruisend verkeer, dat is ook knap irritant als je voor een scherpe tijd gaat. En op de terugweg vloog een ander ook (ongepland) volledig over de vluchtheuvel.
(...) (...)
Maar inderdaad de start kan beter na de eerste kruising zijn. En opzich is er ook wel plek voor. En wie weet kan er volgend jaar dan weer een record verbroken worden.
Het voordeel wat Veloquest noemt is natuurlijk ook gelijk het nadeel:
Ja, de route effectief ~1500 meter inkorten stelt heel wat meer mensen in staat om onder het uur te rijden (en Matze wellicht sub-45'), maar tegelijkertijd gooi je dan natuurlijk ook een stuk historie weg. Al is het natuurlijk altijd de vraag hoe je die historie 'eerlijk' moet wegen want 29 jaar geleden was er geen Snoek, Tuna of W9 om in te zetten voor zo'n sub-uur prestatie. Ach, eigenlijk rij ik toch meestal gewoon tegen mezelf (en soms tegen een vluchtheuvel).
Buiten het historisch perspectief zie ik voornamelijk de al benoemde voordelen: Meer veiligheid voor de minder subtiele medemens, een verlaagd risico van 'externe factoren' zoals wegblokkerende campers op de uitslag, en direct achter de 'neutralisatiestrook' is er genoeg ruimte voor in ieder geval de tijdmeter(s). Voor dat deel van de organisatie is het natuurlijk wel een stuk minder gezellig, en wellicht is er minstens een persoon extra nodig als tijdmeting / inschrijving / transponderuitgifte op verschillende locaties zijn.
De formele start/finish op de huidige plek houden heeft dan weer als voordeel dat de toeschouwers (en wedstrijdleiding) het eerste en laatste deel van de race mooi kunnen overzien. Maar dat hoeft dus ook niet te veranderen.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
|
Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|