Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Korte cranks
Ik wil graag op mijn hurricane dezelfde cranklengte als in mijn Snoek. Daarom ben ik op zoek naar (alles wat nodig is voor) 150mm cranks.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Welk PCD zoek je?
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Boyd Maduro
(, 01:06 PM)Boyd Maduro schreef: Ik wil graag op mijn hurricane dezelfde cranklengte als in mijn Snoek. Daarom ben ik op zoek naar (alles wat nodig is voor) 150mm cranks.

je huidige laten inkorten in Kiel-Windeweer is geen optie?
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Boyd Maduro
ik heb het gereedschap om cranks korter te maken. mits dat ook met de cranks die je hebt kan. Aangezien sommige hol zijn.
Antwoord }
Het begint met weten wat je nu hebt, welk type cranks? waarschijnlijk 4 kant trapas. Een welke bcd bolt circke diameter. Dus hoever de bladboutjes uit elkaar zitten. Vaak 130, 5 arm maar 110 komt ook voor.

Veel moderne cranks zijn hol, oudere zijn vaak massief. Verder kan het nieuwe gat niet te dicht bij het oude gat zitten. Ik denk niet dat je een 165er naar 150 kunt inkorten maar een 170er mogelijk wel.

Je hebt in ieder geval meerdere maten boren nodig, voor de cranktap een 13mm volgens mij. Links en rechts is een verschillende draad.
Antwoord }
Je hebt ook een freesbank nodig, of in ieder geval een kolomboor met een spelingsloze spindel en vlakke en stijve tafel.
Antwoord }
Kun je niet beter even langs Dronten ofzo? Voor 30 euro heb je gewoon een setje cranks. Persoonlijk weet ik niet of je wel moet willen tobben voor dat geld.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
(, 09:41 PM)Jeroen S schreef: Het begint met weten wat je nu hebt, welk type cranks? waarschijnlijk 4 kant trapas. Een welke bcd bolt circke diameter. Dus hoever de bladboutjes uit elkaar zitten. Vaak 130, 5 arm maar 110 komt ook voor.

Veel moderne cranks zijn hol, oudere zijn vaak massief. Verder kan het nieuwe gat niet te dicht bij het oude gat zitten. Ik denk niet dat je een 165er naar 150 kunt inkorten maar een 170er mogelijk wel.

lijkt erop dat die van mij niet ingekort kan worden. weet niet of ze ook hol zijn maar hebben in ieder geval een taper/flare dus smaller halverwege en een inkeping aan de mediale kant

(, 11:21 PM)Hardloper schreef: Kun je niet beter even langs Dronten ofzo? Voor 30 euro heb je gewoon een setje cranks. Persoonlijk weet ik niet of je wel moet willen tobben voor dat geld.

ja, dat was wat ik ook al in gedachten had. mogelijk dat iemand hier nog iets wist
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
(, 11:21 PM)Hardloper schreef: Kun je niet beter even langs Dronten ofzo? Voor 30 euro heb je gewoon een setje cranks.
Wat voor 150mm cranksets verkopen ze in Dronten voor €30.00 en bij wie moet ik zijn?
Antwoord }
Bedankt door:
(9 uren geleden)melle z schreef:
(, 11:21 PM)Hardloper schreef: Kun je niet beter even langs Dronten ofzo? Voor 30 euro heb je gewoon een setje cranks.
Wat voor 150mm cranksets verkopen ze in Dronten voor €30.00 en bij wie moet ik zijn?
https://velomobiel.nl/nieuws/141/we-hebb...maten.html schreef:Voor de Schlumpf mountain drive of een Bafang of Tongsheng trapasmotor heb we vanaf nu cranks in de maten 140mm , 152mm, 160mm en 170mm

Om de breedte van de pedalen (Q-faktor) smal genoeg te houden heb je rechte cranks nodig in een velomobiel. Nu hebben we daar dus meer keuze in. Per set zijn deze 30,-
Geen idee of de Koperweg ze ook voor die prijs kan leveren.

Of gaan deze niet passen?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
(9 uren geleden)Hardloper schreef: Geen idee of de Koperweg ze ook voor die prijs kan leveren.

Of gaan deze niet passen?

Deze zijn specifiek voor de Schlumpf. Laatst wel gebeld en even uit het hoofd hebben ze wel 155 op voorraad met steek 130. Wat de prijs is weet ik niet. Gewoon even bellen lijkt me het handigst.
Antwoord }
(9 uren geleden)Hardloper schreef: Of gaan deze niet passen?

'Ik doe maar een gooi' advies is naar mijn idee niet erg behulpzaam... Ik heb onlangs flink gezocht, maar 150mm cranksets zijn niet bepaald makkelijk te vinden, zeker niet voor drie tientjes. Ik heb uiteindelijk een een door wijlen Mike Burrows ingekorte 110 BCD Shimano set kunnen kopen, maar omdat alles op mijn andere fietsen 130 is moest ik ook een nieuw kettingblad en een nieuwe beschermrand kopen om er wat mee te kunnen. Op één van mijn Barons zit een merkloze 155mm 130BCD set van Tempelman, die was ergens rond de €60,00 als ik me niet vergis (prima kwaliteit voor dat voor dat geld).
Antwoord }
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/s...5-217-1287

Maar of je de bladen kunt vervangen……
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Bij David kan je 155 mm kopen
https://www.dutchbikebits.com/recumbent-...m-crankset
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende , TimSch
(6 uren geleden)Dharm2004 schreef: Bij David kan je 155 mm kopen
https://www.dutchbikebits.com/recumbent-...m-crankset

Deze heb ik in m'n Quest zitten (en in de vorige). Prima spul!
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk ...
Nog steeds tot eind ...Willeke_IGKT — 10:12 PM
Zelfbouw velomobiel, Go One Evo-R achtig
Je kunt ze waarschij...Willeke_IGKT — 10:08 PM
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk ...
Hoe lang moet je nog...Hardloper — 09:18 PM
Ik heb een jaar of...Hardloper — 09:17 PM
Ik heb een jaar of z...Willeke_IGKT — 09:02 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Van die laatste blog...PieterTrapt — 08:50 PM
Voorvork Raptobike
Hoog gewicht komt mi...PieterTrapt — 08:20 PM
Voorvork Raptobike
Ik vind sowieso dat ...GHOOGEN — 08:14 PM
Voorvork Raptobike