Fietsen van Wim
|
Topics: 11
Bedankt: 77
543 x bedankt in 281 berichten
Je zou die hosten eigenlijk qua kleur in overeenstemming met de rest van de vm moeten brengen (dus zwart boven, groen onder). Wellicht dat het dan mooier is. My 2 cents.
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Topics: 151
Bedankt: 2175
7663 x bedankt in 3758 berichten
(23-Dec-2024, 07:18 PM)Josligfiets schreef: Je zou die hosten eigenlijk qua kleur in overeenstemming met de rest van de vm moeten brengen (dus zwart boven, groen onder). Wellicht dat het dan mooier is. My 2 cents.
De Hosen hebben sowieso geen kleur. Het is gewoon zichtcarbon. De DF is wel echt zwart van boven. Geen zichtcarbon dus.
Een tweedehands fiets/auto/paard/enz. heeft geen kleur zei mijn vader altijd.
Het is een kwestie van accepteren. Overspuiten vind ik geen optie. Het liefst had ik de kleur andersom gehad, maar ja....dat is nou eenmaal niet zo.
Van voren is het een behoorlijk zwarte fiets. Vandaar de extra reflectie. Misschien komt er nog wel meer op.
Sowieso nog een paar oogjes. Wel andere dan de Milan heeft. Die zijn in 2 kleuren zelfs €70,- Op de Milan hebben ze maar 1 kleur en toen vond ik €35,- al een hoop geld.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Topics: 7
Bedankt: 316
2916 x bedankt in 1363 berichten
Ik vind het ook een mooie fiets maar inderdaad wel erg zwart. Zo'n setje oogjes doet ook al weer wat en geeft em meer smoel.
Topics: 38
Bedankt: 5
1368 x bedankt in 605 berichten
24-Dec-2024, 02:06 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-Dec-2024, 02:07 AM door Bob Hagendijk.)
Het belangrijkste is dat jij er blij mee bent, niet wat anderen vinden. Bij tweedehands fietsen vind ik zelf de soort fiets en de staat ervan belangrijker dan de kleur. Bij een vm valt het meer op dan een fiets, maar ik heb hetzelfde bij een auto.
Het gaat erom of jij er blij mee bent, en of de meerprijs voor het overspuiten je ook zoveel gelukkiger maakt.
Persoonlijk zou ik het geld dat je hebt bespaart door een tweedehands te kopen niet uitgeven aan een spuitbeurt, maar in je fietsenspaarpot stoppen.
Veel plezier ermee
(24-Dec-2024, 02:06 AM)Bob Hagendijk schreef: Het belangrijkste is dat jij er blij mee bent, niet wat anderen vinden.
Het gaat erom of jij er blij mee bent, en of de meerprijs voor het overspuiten je ook zoveel gelukkiger maakt.
Veel plezier ermee
Dankjewel, ik ben er inderdaad heel blij mee.
Overspuiten zou ik inderdaad nooit doen bij een vm die er nog zo netjes uit ziet. De vm wordt zwaarder, het kost grondstoffen en energie én dat vind ik nou zonde.
Dankjewel.
Wim -de roetsende
29-Dec-2024, 03:15 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-Dec-2024, 04:40 PM door Wim -de roetsende.)
Ik heb de 'kale' DF even gewogen.
Ik ben gewoon op de grote hondenweegschaal gaan staan met de DF, terwijl ik 'm optilde.
Ik kom uit op precies 25 kg. Had ik niet verwacht met al die extra reflectie.
De Hosen wegen 1,2 kg
De vm-tas weegt 1,4 kg
Reservebanden wegen 0,6 kg
Matje weegt 0,4 kg.
Totaal = 28,6 kg
Deze velomobiel heeft ook oogjes en nog een paar extra rondjes reflectie (midden op de neus) gekregen: https://roeifietsen.blogspot.com/2024/12...ectie.html
Wim -de roetsende
, 02:47 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 02:48 PM door Wim -de roetsende.)
Op de pagina: Vandaag ben ik blij, omdat.... schreef ik het volgende:
Citaat:De DF met de Hosen rijdt heerlijk.
Ik ga morgen nog wel de zithouding aanpassen. Ik wil de zitting nog iets meer naar voren en aan de achterkant iets lager zetten.
Ik ga het nu op de juiste manier doen. Eerst de achterste beugel op de juiste plek situeren, dan de zitting op 2 dunne plankjes zetten en dan via de wielkasten nieuwe gaatjes boren in de flenzen van de zitting.
Ik kan hierbij verklaren dat de operatie gelukt is. Iets op de juiste wijze doen zorgt toch meestal voor een beter resultaat.
Ik heb nu de zitting 1cm lager gezet aan de achterkant en 1cm meer naar voren. Blijft raar hoeveel 1cm soms kan zijn.
Ik zit nu nog meer in het diepste gedeelte van de stoel. Heb niet meer het gevoel dat ik naar voren glijd en zit met de schouders nog iets ruimer onder de rand. Ongeveer 4cm.
Ik heb nu wel een zitting met 4 gaatjes aan beide kant in de flenzen oeps. Aan beide kanten zaten er al 2 en ik heb er dus nog 2 aan beide kanten in geboord. Die vorige had ik gewoon niet moeten doen. Ik had het direct op de juiste manier moeten aanpakken. Weer wat geleerd.
Wim -de roetsende
Topics: 108
Bedankt: 10878
8430 x bedankt in 4149 berichten
Kwestie van een klein beetje epoxy en een klein beetje koolstofvezel, en dan zit het zo weer in elkaar.
Wordt ie wel iets zwaarder van
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Topics: 7
Bedankt: 316
2916 x bedankt in 1363 berichten
Niets is zo fijn als een Velomobiel die je lekker past.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|