Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietsen van Wim
Je zou die hosten eigenlijk qua kleur in overeenstemming met de rest van de vm moeten brengen (dus zwart boven, groen onder). Wellicht dat het dan mooier is. My 2 cents.
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(23-Dec-2024, 07:18 PM)Josligfiets schreef: Je zou die hosten eigenlijk qua kleur in overeenstemming met de rest van de vm moeten brengen (dus zwart boven, groen onder). Wellicht dat het dan mooier is. My 2 cents.

De Hosen hebben sowieso geen kleur. Het is gewoon zichtcarbon. De DF is wel echt zwart van boven. Geen zichtcarbon dus.

Een tweedehands fiets/auto/paard/enz. heeft geen kleur zei mijn vader altijd.

Het is een kwestie van accepteren. Overspuiten vind ik geen optie. Het liefst had ik de kleur andersom gehad, maar ja....dat is nou eenmaal niet zo.

Van voren is het een behoorlijk zwarte fiets. Vandaar de extra reflectie. Misschien komt er nog wel meer op.

Sowieso nog een paar oogjes. Wel andere dan de Milan heeft. Die zijn in 2 kleuren zelfs €70,- Op de Milan hebben ze maar 1 kleur en toen vond ik €35,- al een hoop geld.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik vind het ook een mooie fiets maar inderdaad wel erg zwart. Zo'n setje oogjes doet ook al weer wat en geeft em meer smoel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Het belangrijkste is dat jij er blij mee bent, niet wat anderen vinden. Bij tweedehands fietsen vind ik zelf de soort fiets en de staat ervan belangrijker dan de kleur. Bij een vm valt het meer op dan een fiets, maar ik heb hetzelfde bij een auto.
Het gaat erom of jij er blij mee bent, en of de meerprijs voor het overspuiten je ook zoveel gelukkiger maakt.
Persoonlijk zou ik het geld dat je hebt bespaart door een tweedehands te kopen niet uitgeven aan een spuitbeurt, maar in je fietsenspaarpot stoppen.
Veel plezier ermee Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(24-Dec-2024, 02:06 AM)Bob Hagendijk schreef: Het belangrijkste is dat jij er blij mee bent, niet wat anderen vinden. 

Het gaat erom of jij er blij mee bent, en of de meerprijs voor het overspuiten je ook zoveel gelukkiger maakt.

Veel plezier ermee Wink

Dankjewel, ik ben er inderdaad heel blij mee.

Overspuiten zou ik inderdaad nooit doen bij een vm die er nog zo netjes uit ziet. De vm wordt zwaarder, het kost grondstoffen en energie én dat vind ik nou zonde.

Dankjewel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Ik heb de 'kale' DF even gewogen. 
Ik ben gewoon op de grote hondenweegschaal gaan staan met de DF, terwijl ik 'm optilde.

Ik kom uit op precies 25 kg. Had ik niet verwacht  Smile  met al die extra reflectie.

De Hosen wegen 1,2 kg
De vm-tas weegt 1,4 kg
Reservebanden wegen 0,6 kg
Matje weegt 0,4 kg.

Totaal = 28,6 kg


Deze velomobiel heeft ook oogjes en nog een paar extra rondjes reflectie (midden op de neus) gekregen: https://roeifietsen.blogspot.com/2024/12...ectie.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Op de pagina: Vandaag ben ik blij, omdat.... schreef ik het volgende:

Citaat:De DF met de Hosen rijdt heerlijk. 
Ik ga morgen nog wel de zithouding aanpassen. Ik wil de zitting nog iets meer naar voren en aan de achterkant iets lager zetten.

Ik ga het nu op de juiste manier doen. Eerst de achterste beugel op de juiste plek situeren, dan de zitting op 2 dunne plankjes zetten en dan via de wielkasten nieuwe gaatjes boren in de flenzen van de zitting.

Ik kan hierbij verklaren dat de operatie gelukt is. Iets op de juiste wijze doen zorgt toch meestal voor een beter resultaat.

Ik heb nu de zitting 1cm lager gezet aan de achterkant en 1cm meer naar voren. Blijft raar hoeveel 1cm soms kan zijn.
Ik zit nu nog meer in het diepste gedeelte van de stoel. Heb niet meer het gevoel dat ik naar voren glijd en zit met de schouders nog iets ruimer onder de rand. Ongeveer 4cm.

Ik heb nu wel een zitting met 4 gaatjes aan beide kant in de flenzen  Rolleyes oeps. Aan beide kanten zaten er al 2 en ik heb er dus nog 2 aan beide kanten in geboord. Die vorige had ik gewoon niet moeten doen. Ik had het direct op de juiste manier moeten aanpakken. Weer wat geleerd.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Pphaan34 , Jeroen S
Kwestie van een klein beetje epoxy en een klein beetje koolstofvezel, en dan zit het zo weer in elkaar.
Wordt ie wel iets zwaarder van Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Niets is zo fijn als een Velomobiel die je lekker past.
Antwoord }
Mooi ding, Wim. En ik ben het helemaal met je eens, als die brede hosen er jaren geleden al waren geweest had ik waarschijnlijk als eerste vm een DF(XL) gekocht, en niet het treintje Quest-MilanGT-SnoekL, want de zijwindgevoeligheid vond ik echt maar niets.
Antwoord }
(03-Jan-2025, 06:29 PM)365cycle schreef: Kwestie van een klein beetje epoxy en een klein beetje koolstofvezel, en dan zit het zo weer in elkaar.
Wordt ie wel iets zwaarder van Wink

Het is niet stuk. Alle gaatjes zitten ongeveer een centimeter uit elkaar.

(, 08:39 AM)Arend-Jan schreef: Mooi ding, Wim. En ik ben het helemaal met je eens, als die brede hosen er jaren geleden al waren geweest had ik waarschijnlijk als eerste vm een DF(XL) gekocht, en niet het treintje Quest-MilanGT-SnoekL, want de zijwindgevoeligheid vond ik echt maar niets.

Ik ben er vooral over aan het schrijven om mensen die een DF hebben op een idee te brengen.

Fred, met de witte DF, vroeg al hoe breed de DF nu is. Hij zou zijn schuurdeur gaan opmeten schreef hij.

Op de site van Intercitybike staat 78cm. Ik kwam op 79cm uit, maar ik heb het niet met een waterpas of iets dergelijks gedaan.
Het zal dus wel 78cm zijn.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Het is ook gewoon een heel goed idee.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
(, 08:39 AM)Arend-Jan schreef: Mooi ding, Wim. En ik ben het helemaal met je eens, als die brede hosen er jaren geleden al waren geweest had ik waarschijnlijk als eerste vm een DF(XL) gekocht, en niet het treintje Quest-MilanGT-SnoekL, want de zijwindgevoeligheid vond ik echt maar niets.

Als ze iets eerder waren geweest met de brede hosen, had ik nu geen Bülk gereden...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Arend-Jan
nu ik zo die foto's bekijk merk ik dat als ik die pants op m'n DF zou hebben dat hij niet meer in de schuur naast m'n trailer past.

Zijn die pants trouwens net zo "flimsy" als de carbon wieldeksels? kan je er onweer geluidjes mee maken als je wappert?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 04:27 PM)Gideonaut schreef: nu ik zo die foto's bekijk merk ik dat als ik die pants op m'n DF zou hebben dat hij niet meer in de schuur naast m'n trailer past.

Zijn die pants trouwens net zo "flimsy" als de carbon wieldeksels? kan je er onweer geluidjes mee maken als je wappert?

Ik denk dat ze door de vorm iets steviger zijn, maar het zal geen dik carbon zijn, want het heeft geen structurele functie.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(, 05:03 PM)Frutsel schreef: Ik denk dat ze door de vorm iets steviger zijn, maar het zal geen dik carbon zijn, want het heeft geen structurele functie.
Zolang het niet meteen breekt is het inderdaad sterk zat.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 03:28 PM)Frutsel schreef: Als ze iets eerder waren geweest met de brede hosen, had ik nu geen Bülk gereden...

https://www.intercitybike.nl/nl/blogs/ra...rse-hosen/

Het bericht is van 2 juli 2024. Sinds wanneer heb jij de Bülk?



Ze zijn inderdaad dun, maar de vorm is heel stevig. Kun je niet zomaar veranderen. 

Ze zitten ook onder de DF. Er is nu dus ook een kleinere wieluitsparing dan standaard/normaal. 

Je moet dus de vm (edit: aan één kant) optillen om de 'Broek' aan te trekken  Tongue
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Frutsel
(, 08:30 PM)Wim -de roetsende schreef:
(, 03:28 PM)Frutsel schreef: Als ze iets eerder waren geweest met de brede hosen, had ik nu geen Bülk gereden...

https://www.intercitybike.nl/nl/blogs/ra...rse-hosen/

Het bericht is van 2 juli 2024. Sinds wanneer heb jij de Bülk?

Ik heb mijn DF XL half juni verkocht. Ik had al wel wat eerder dibs op de Bülk van 365cycle, maar ik heb hem pas officieel gekocht nadat ik mijn DF XL verkocht had.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik denk eerlijk gezegd ook dat met jouw heat management de Bülk een betere keus is dan een DF XL met hosen. Maar op zich snap ik wel dat ik net op tijd was Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , Willeke_IGKT
Het ging mij niet zozeer over hoe sterk de pants zijn maar hoe flexibel, maar ze zijn dus iets dikker dan de wieldeksels wat betekent dat als ik ze op die van mij zou hebben dan moet ik ze er weer afhalen als ik de fiets in de schuur wil hebben (ja Zo krap is het ondertussen allemaal) en ik zie het niet echt zitten om in de kou, wind en regen op mijn gemak even de DF uit te kleden zodat een rukwind de grote lap carbon mee kan nemen op avontuur.. 

Wat hitte betreft is er een simpele oplossing, zo effectief dat het met dit weer veels te koud is om het te gebruiken  Tongue
[Afbeelding: DSC-7053.jpg]
Grote luchthapper!
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik rij de oude Df XL van Frutsel, deze Hosen heb ik ook op mijn wensenlijstje staan…

Mijn grootste bezwaar is dat ik op mijn dagelijkse rit altijd 1 bocht heb waar ik 1x moet steken. Dat gaat prima als je een voorwiel een zwiep geeft, maar met de Hosen is dat niet meer mogelijk. Ik kreeg de suggestie om daar een stokje voor te gebruiken, maar ik weet het nog niet zo… het loopt iets bergaf dus ik moet daar redelijk wat kracht gebruiken.

Zou een gat a la de Quest de oplossing zijn?

Hoe zie jij dit Wim?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(5 uren geleden)Raptobrikker schreef: Mijn grootste bezwaar is dat ik op mijn dagelijkse rit altijd 1 bocht heb waar ik 1x moet steken. Dat gaat prima als je een voorwiel een zwiep geeft, maar met de Hosen is dat niet meer mogelijk. Ik kreeg de suggestie om daar een stokje voor te gebruiken, maar ik weet het nog niet zo… het loopt iets bergaf dus ik moet daar redelijk wat kracht gebruiken.

Zou een gat a la de Quest de oplossing zijn?

Hoe zie jij dit Wim?

Ik wil nooit meer een vm met voetengaten. Veel te koud.

365cycle heeft op dit forum ergens een filmpje gepost waar hij dit soort scherpe bochten andersom neemt.

Je moet bijvoorbeeld een scherpe bocht naar rechts nemen. Dan stuur je dus zo scherp mogelijk naar links, je remt en je laat de vm daarna achteruit rollen waarbij je uiteraard zo scherp mogelijk naar rechts stuurt. Daarna stuur je weer scherp naar links en je vervolgt je weg.

Ik zal kijken of ik het filmpje kan vinden. Anders misschien iemand anders?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
(5 uren geleden)Raptobrikker schreef: Ik rij de oude Df XL van Frutsel, deze Hosen heb ik ook op mijn wensenlijstje staan…

Mijn grootste bezwaar is dat ik op mijn dagelijkse rit altijd 1 bocht heb waar ik 1x moet steken. Dat gaat prima als je een voorwiel een zwiep geeft, maar met de Hosen is dat niet meer mogelijk. Ik kreeg de suggestie om daar een stokje voor te gebruiken, maar ik weet het nog niet zo… het loopt iets bergaf dus ik moet daar redelijk wat kracht gebruiken.

Zou een gat a la de Quest de oplossing zijn?

Hoe zie jij dit Wim?


Om thuis te komen moet ik de geasfalteerde afrit af.
Deze gaat dijkaf, en als ik uit het oosten kom is het een 170* draai.

Met de Quest kon dit door een keer te flinstonen, dankzij de voetgaten; 6 jaar terug ruilde ik een totall-loss verklaarde Quest in voor een DF XL. Deze heeft geen voetgaten.
Ik draai nu de afrit in, stap uit en maak de 90* draai door de DF op te tillen, te draaien, in te stappen en me naar beneden te laten rijden. Inmiddels is dit routine, maar de voetgaten mis ik wel.

Ik heb voetgaten overigens nooit te koud gevonden, maar ik geloof dat er een soort bakjes ontworpen zijn om ze dicht te kunnen maken. Deze zijn verdiept, zodat de benodigde voetruimte er is, en liggen los, zodat drempel ze omhoog wippen (ipv de kapot te maken). Het kan zijn dat de bakjes makkelijk van binnenuit losgehaald kunnen worden, zodat je even kunt flinstonen.

Volgens mij weet Velomobiel dit.

Niels, carbon-tijdperk, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(5 uren geleden)Raptobrikker schreef: Mijn grootste bezwaar is dat ik op mijn dagelijkse rit altijd 1 bocht heb waar ik 1x moet steken. Dat gaat prima als je een voorwiel een zwiep geeft, maar met de Hosen is dat niet meer mogelijk. Ik kreeg de suggestie om daar een stokje voor te gebruiken, maar ik weet het nog niet zo… het loopt iets bergaf dus ik moet daar redelijk wat kracht gebruiken.
Ben heel benieuwd welk punt dat is (mag per dm) - we rijden redelijk bij elkaar in de regio en hoewel ik veel lastige punten tegenkom steek ik echt zelden. Dan kijk ik ff of ik een persoonlijk advies kan verzinnen Big Grin 

(4 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Ik wil nooit meer een vm met voetengaten. Veel te koud.
Da's heel persoonlijk. Zelfs hier in de woonkamer; het is fris vandaag, hier binnen 18.5 graden (verwarming is uit), dus ik heb een dik vest aan. M'n uk zit hier met blote voeten en in een T-shirt  Rolleyes "Heb je het niet koud jongen?" "Nee joh!"

(4 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: 365cycle heeft op dit forum ergens een filmpje gepost waar hij dit soort scherpe bochten andersom neemt.
Ik had the original, VeloQuest heeft 'm verbeterd Wink 

In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Interessant om te zien dat een automobilist onderaan de afrit dezelfde methode gebruikt, die had zeker ook geen voetengaten.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(2 uren geleden)365cycle schreef:
(5 uren geleden)Raptobrikker schreef: Mijn grootste bezwaar is dat ik op mijn dagelijkse rit altijd 1 bocht heb waar ik 1x moet steken. Dat gaat prima als je een voorwiel een zwiep geeft, maar met de Hosen is dat niet meer mogelijk. Ik kreeg de suggestie om daar een stokje voor te gebruiken, maar ik weet het nog niet zo… het loopt iets bergaf dus ik moet daar redelijk wat kracht gebruiken.
Ben heel benieuwd welk punt dat is (mag per dm) - we rijden redelijk bij elkaar in de regio en hoewel ik veel lastige punten tegenkom steek ik echt zelden. Dan kijk ik ff of ik een persoonlijk advies kan verzinnen Big Grin 

(4 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Ik wil nooit meer een vm met voetengaten. Veel te koud.
Da's heel persoonlijk. Zelfs hier in de woonkamer; het is fris vandaag, hier binnen 18.5 graden (verwarming is uit), dus ik heb een dik vest aan. M'n uk zit hier met blote voeten en in een T-shirt  Rolleyes "Heb je het niet koud jongen?" "Nee joh!"

(4 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: 365cycle heeft op dit forum ergens een filmpje gepost waar hij dit soort scherpe bochten andersom neemt.
Ik had the original, VeloQuest heeft 'm verbeterd Wink 


Dat is een mooie methode! Daar onderaan de Moerdijk kom ik ook nog wel eens! 

In Rotterdam heb ik inmiddels de meeste doorgaande wegen wel gereden en is mijn route zo optimaal mogelijk. 

Ik heb je een PB gestuurd, maar ik heb nog een spannend punt. 

https://maps.app.goo.gl/Q3CkmaGWUVceTvKm...eview.copy

Hier kom ik over de Stadionweg, moet ik linksaf de overhaakse kruising van het fietspad nemen naar de overkant. Dit gaat nèt als er niemand fietst… maar vaak in de spits is het vol en fietsers van alle kanten. 

De keuze is dan omfietsen via de kant van Sportdorp (vier stoplichten extra, kost veel tijd). Wat ik tegenwoordig doe, is omfietsen over het Cor Kieboomplein en de Ernst Happelastraat. Vermijd ik de hele kruising, maar wel extra drempels en veel verkeer. 

Lastig.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: blokdoorn, Bob Hagendijk, Niels van der Wal, Victor, 6 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Fietsen van Wim
Ik heb je een PB g...365cycle — 07:01 PM
Fietsen van Wim
Mijn grootste be...Raptobrikker — 06:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... ik een heerlijk ...LigfietsWilsum — 05:35 PM
Fietsen van Wim
Interessant om te zi...melle z — 05:11 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als ik hele koude ...365cycle — 04:49 PM
Fietsen van Wim
Mijn grootste bezw...365cycle — 04:46 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had ze ook eerst ...Hardloper — 03:20 PM
Fietsen van Wim
Ik rij de oude Df ...Niels van der Wal — 03:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik een lekkere bad...Wim -de roetsende — 02:40 PM
Fietsen van Wim
Mijn grootste be...Wim -de roetsende — 02:26 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik loop liever een...Hardloper — 01:30 PM
Fietsen van Wim
Ik rij de oude Df XL...Raptobrikker — 01:18 PM
Fietsen van Wim
Het ging mij niet zo...Gideonaut — 01:47 AM
Fietsen van Wim
Ik denk eerlijk geze...365cycle — 12:40 AM
OBT 2024 Rotterdam
Ze hebben wel last v...365cycle — 12:39 AM
Fietsen van Wim
Als ze iets eerd...Frutsel — 12:20 AM
OBT 2024 Rotterdam
Voor de lezers, oo...Frutsel — 12:15 AM