Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slipgevaar
Pas op, slippende auto's op het fietspad.

[Afbeelding: IMG-20250307-113540.jpg]
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Die auto's moeten eerst nog even op twee wielen om er te komen. Ik wacht met spanning af op het eerste fimpje hiervan ;-)
Quest 631 - "Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd."
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Het paaltje kan weggenomen worden. Het bord staat er vast voor ontheffing houders.

Niels, paaltjesdiscussie, van der wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Het bord erboven is het probleem. Dat mag alleen gebruikt worden met een onderbord. Het bord met auto betekent 'slipgevaar' en niet alleen auto's kunnen slippen Ook vrachtauto's moeten dan opletten. Big Grin
Antwoord }
Zou je bord met slipgevaar niet kunnen zien als onderbord?
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus
Ze hadden gewoon deze kunnen gebruiken:

https://www.informatiebord.nl/p/5280/ver...-fietsers/
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
(, 12:25 PM)Josligfiets schreef: Zou je bord met slipgevaar niet kunnen zien als onderbord?

Uit: Uitvoeringsvoorschriften BABW inzake verkeerstekens

Bord J37 (gevaar)
Toepassing
  • 1 Dit bord wordt alleen toegepast, indien het gevaar niet door een ander bord van bijlage 1 van het RVV 1990 kan worden aangeduid.
Antwoord }
(, 12:50 PM)Wim -de roetsende schreef: Ze hadden gewoon deze kunnen gebruiken:

Ik heb liever 1 bord 'slipgevaar' dan voor elk soort voertuig 1. Dan verwerk je het veel makkelijker (=sneller).
Daarnaast ben ik al lang blij dat ze er überhaupt aan hebben gedacht om de fietsers te waarschuwen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(, 12:50 PM)Wim -de roetsende schreef: Ze hadden gewoon deze kunnen gebruiken:

Ik vermoed dat dit gele bord geplaatst is door de stratenmaker. Een officieel bord had deze waarschijnlijk niet ter beschikking.

Gele borden hebben geen officiële functie; ze worden vaak geplaatst om de aansprakelijkheid bij ongelukken te vermijden. (Je mag ze dus negeren.)
Het bekendste voorbeeld hiervan is het bord met de tekst: "fietsers afstappen". Een officiële Jan met de pet kan dus niets als je hier gewoon doorfietst. En er blijven veiligheidsregels van toepassing waar de plaatser zich aan moet houden.
Een geel bord is een waarschuwing; geen vrijbrief.

Niels, groen, van der Wal

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus
(, 11:22 AM)JanBurp schreef: Die auto's moeten eerst nog even op twee wielen om er te komen. Ik wacht met spanning af op het eerste fimpje hiervan ;-)

Fietspaden zijn net auto-magneten, ze kunnen het niet laten en vinden altijd wel een manier om er uitgebreid op te parkeren  Angel
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Of zoals Pé Komen gisteren op de blog liet zien, parkeren tot tegen het paaltje zodat er een heel smal paadje langs een kant overbleef, te smal voor zijn Quest.

Deze foto had hij op zijn blog.
[Afbeelding: IMG_4961.JPG]
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
Dit kwam ik ooit tegen:

[Afbeelding: IMG-0199.jpg]

Het was op een fietsknooproute:

https://tinyurl.com/5n8h3y45

De foto heb ik aan de lokale fietsersbond gemaild en erbij gezet dat het onderbord: 'uitgezonderd fietsers' ontbrak.
De volgende dag was de laadbak weg en het onderbord geplaatst.

Niels, nuttig, van der Wal

Antwoord }
(9 uren geleden)Niels van der Wal schreef: Dit kwam ik ooit tegen:

Dat 'doodlopende weg' bordje klopte dus Smile
Antwoord }
Bedankt door: datakneder , Willeke_IGKT , Tijanus
Voor mij is dat bijna dagelijks op mn w/w ritjes. Niet zozeer dat onze paden kruisen maar vooral dat ze midden op straat geparkeerd staan terwijl dat helemaal niet mag. 

[Afbeelding: DSC-7024.jpg]

Deze meneer ging ook nog bijdehand doen om vervolgens op zn vingers getikt te worden door de verzameling gefrustreerde fietsers die begon te verzamelen door het oponthoud  Tongue
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
(9 uren geleden)Frutsel schreef:
(9 uren geleden)Niels van der Wal schreef: Dit kwam ik ooit tegen:

Dat 'doodlopende weg' bordje klopte dus Smile

Nee, deze weg had de mogelijkheid voor fietsers om onder de A2 door te fietsen. Dit was er nog niet lang, want voorheen was dit een tunnel met aan beide zijde een trap en water er tussen.
Het was dus wel een zwemroute; aan het gras links kun je zien dat er fietsers geweest zijn die liever niet zwommen. ( Ik moest met mijn velo 3 km omrijden).

Niels, veelfietser, van der Wal

Antwoord }
Woensdagochtend besloten mensen, die van Rijkswaterstaat zijn of door hen worden ingehuurd, op het fietspad tussen Zutphen en Deventer vlak voor de A1 wegwerkzaamheden uit te gaan voeren tijdens de drukke ochtendspits.

Van dit fietspad wordt zeer veel gebruik gemaakt door forenzen en scholieren.

Asfalteerwerkzaamheden dus  Doh 

Het gedeelte waar ze aan de slag wilden is een combinatie van parallelweg/fietspad en het stond helemaal vol met van die gigantische machines.

Hekken en borden ervoor met 'Gesloten voor alle verkeer'. De mensen die ervoor stonden wisten niet of ik er langs kon of er een omleidingsroute was en of het veilig was om er langs te rijden. Op mijn vraag: "Wat nu?", haalden ze hun schouders op en liepen gewoon weg.

Ik heb het er uiteindelijk op gewaagd, maar ik vond het zeker niet veilig. Die grote asfalteermachines waren al aan het manoeuvreren en ik denk niet dat die chauffeurs op mij bedacht waren. Het allerergste vind ik nog dat hier ook heel veel scholieren fietsen. Voor een groot deel ben ik via het gras gereden. Een beetje schuin, want dat is ook al de geluidswal tussen de provinciale weg en de huizen die langs de parallelweg staan.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Voorheen was dit fietspad een wandelpad waar ook gefietst mocht worden. Met op twee plaatsen hekken om de snelheid van de fietsers onder controle te houden. Deze ongelukkige combinatie van trottoir met toegestane fietsen kwam in Lelystad veel voor. Maar omdat de fatbikes tegenwoordig de wandelaars van de sokken blazen verdwijnt deze onzalige combinatie gelukkig op steeds meer plaatsen in Lelystad. Dit is bij mij voor de deur en ik ben erg blij met het aparte fietspad.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Interesse peiling: 6 april 2025 Verbeet...
Niemand interesse?...Frutsel — 12:33 AM
Nee. Ik fiets liever...Lopopodium — 11:45 PM
Niemand interesse???Hardloper — 11:36 PM
Roetsen?
Nog een Thys 222 roe...Lopopodium — 11:28 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zoals hier: (deze ...365cycle — 09:20 PM
Het is weer zo ver...Lopopodium — 08:56 PM
Het is weer zo ver. ...365cycle — 08:20 PM
Nieuwe Challenge Carbon Chamsin
Tof. Dat is toch goe...ZoefZoef — 08:02 PM
Nieuwe Challenge Carbon Chamsin