Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ben van Northland Velo gaat verhuizen
Hallo allemaal, 

Op het amerikaanse forum staat een berichtje van Ben, alias Trumpetplayers dat hij gaat verhuizen. Naar Nederland ! 

https://www.bentrideronline.com/messageb...hland-velo

Dus wie weet komen we hem hier eens tegen.
Antwoord }
DCRainmakers is ook al een Amerikaan die in Nederland woont en actief is in de fiets wereld. Meer bepaald in het testen van fiets / loop elektronica. En grappige dat hij dan uitgerekend naar het zuiden komt.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Wat leuk voor Ben!
Maar wat mij betreft had ie toch lekker in Amerika mogen blijven. Het is al druk genoeg hier Wink
Antwoord }
Bedankt door:
Mwah een dealer hier in het zuiden is nog niet eens zo'n slecht idee. Kan ik zo mn bed uit rollen en een Milan test rijden zonder eerst honderden kilometers te fietsen om vervolgens als een verlept garnaaltje weg te pruttelen  Big Grin

Wel knap dat hij zo ver gaat voor zijn passie. Leuk.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT
(15-Apr-2025, 09:36 PM)ZoefZoef schreef: Wat leuk voor Ben!
Maar wat mij betreft had ie toch lekker in Amerika mogen blijven. Het is al druk genoeg hier Wink

Druk genoeg met ligfietsbedrijven? Dat geloof je toch zelf niet.
Groet,

Tom
Antwoord }
(15-Apr-2025, 11:05 PM)Tom Fekkes schreef:

Druk genoeg met ligfietsbedrijven? Dat geloof je toch zelf niet.

Nee, met inwoners. Iets met huizentekorten enzo.
Antwoord }
(15-Apr-2025, 08:09 PM)Hardloper schreef: DCRainmakers is ook al een Amerikaan die in Nederland woont
Woonde. Na ? ?, Frankrijk, NL zit ie nu in Spanje.

Same here. Vind het ook jammer voor de VS. Al gaat ie blijkbaar wel gewoon door met zijn VM US business.

Komt naar ZW NL las ik. Laat ik nou daar wonen en al meerdere malen gedacht hebben om, vanwege rust en ruimte, te moven naar ZW Zweden
Antwoord }
Het klopt dat hij naar Zeeland komt. Ik heb hem verteld dat zijn bericht hier is gedeeld en dat ik benieuwd was naar welke provincie. En dat ik ook uit het zuiden kom. Dus hij deelde me dat het Zeeland is geworden. Hij wou zoveel mogelijk van ons ontmoetten. Dus ik heb hem de tip van de oliebollentocht gedeeld. En hij denkt dat wij veel interesse zullen hebben in het nieuwe model van VW.ro
Antwoord }
(15-Apr-2025, 10:16 PM)Gideonaut schreef: Mwah een dealer hier in het zuiden is nog niet eens zo'n slecht idee. Kan ik zo mn bed uit rollen en een Milan test rijden zonder eerst honderden kilometers te fietsen om vervolgens als een verlept garnaaltje weg te pruttelen  Big Grin
Ik denk dat je qua afstand beter naar Dronten kan fietsen.

(15-Apr-2025, 10:16 PM)Gideonaut schreef: Wel knap dat hij zo ver gaat voor zijn passie. Leuk.
Zijn verhuizing is meer ideologisch gemotiveerd dan puur voor het (lig-)fietsen. Snap ik heel goed; in het Amerika van Trump zou ik ook niet dood gevonden willen worden en die kans wordt dankzij Trump nog een stukje groter dan die (zeker voor mensen van kleur) al was.
Daarnaast zou het mij niet verbazen als het vergaarde kapitaal van een Amerikaan de komende jaren in Europa veel waardevaster is dan het in de VS is. Voor kapitaal in stenen gold sowieso al dat de markt in de VS veel volatieler is dan in de EU, want huizenprijzen stijgen daar sneller maar vastgoed en zelfs hele suburbs zijn ook sneller afgeschreven dan hier.

(15-Apr-2025, 11:10 PM)ZoefZoef schreef: Nee, met inwoners. Iets met huizentekorten enzo.
Waar Ben wil gaan wonen is eerder een overschot dan een tekort. Daarnaast hebben we dat huizentekort vooral te danken aan knullig overheidsbeleid. Meer weldenkende lui die op termijn Nederlander worden en in de juiste richting gaan stemmen juich ik van harte toe.

(16-Apr-2025, 11:29 AM)Hoekie schreef: Vind het ook jammer voor de VS. Al gaat ie blijkbaar wel gewoon door met zijn VM US business.
Business in de VS is heel anders dan hier. Als Northland Velo daar gewoon blijft bestaan maakt het weinig uit of Ben daar woont of hier. Hij is momenteel de enige dealer in de VS, een proefritje maken is voor de meesten niet zoals hier waarbij we in maximaal ongeveer 2,5 uur even naar Dronten rijden.

Mensen doen er dus meer moeite voor en zijn ook voor onderhoud meer op zichzelf aangewezen.

Wat vooral jammer is voor de VS is de onrust in de markt dankzij Trump.

(16-Apr-2025, 11:29 AM)Hoekie schreef: Komt naar ZW NL las ik. Laat ik nou daar wonen en al meerdere malen gedacht hebben om, vanwege rust en ruimte, te moven naar ZW Zweden
Klopt, al moet je straks nog wel even een pontje of een tunneltje pakken om bij hem te komen Smile
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
(16-Apr-2025, 11:29 AM)Hoekie schreef: Woonde. Na ? ?, Frankrijk, NL zit ie nu in Spanje.
Inderdaad in Spanje nu, kwam ik nu op zijn site tegen. Zo vaak kijk ik dus op zijn site.

(16-Apr-2025, 11:29 AM)Hoekie schreef: Same here. Vind het ook jammer voor de VS. Al gaat ie blijkbaar wel gewoon door met zijn VM US business.
Komt naar ZW NL las ik.

Ben benieuwd of hij ook in NL proefritten gaat aanbieden voor ons en voor de Belgen.
Antwoord }
(16-Apr-2025, 02:14 PM)Hardloper schreef: Ben benieuwd of hij ook in NL proefritten gaat aanbieden voor ons en voor de Belgen.
Yup dat gaat ie zeker!
In words of others,
Antwoord }
Ok als die helemaal tegen de buttcrack van België gaat zitten dan hoeft het van mij ook niet meer. De Bülk met een kronkel staart is niet echt iets waar ik mn bed voor wil uitkomen.

Maar is dat een strategische keuze om zo ver mogelijk van centrale punten te gaan? Of gewoon voor de mooi?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door:
(16-Apr-2025, 03:39 PM)Gideonaut schreef: Ok als die helemaal tegen de buttcrack van België gaat zitten dan hoeft het van mij ook niet meer.
Maar is dat een strategische keuze om zo ver mogelijk van centrale punten te gaan? Of gewoon voor de mooi?

Hulst ligt hemelsbreed 50 km van Brussel. Gent is ook niet ver. Brussel zou ik wel een centraal punt willen noemen.

Er was een boekje geschreven met als titel: een klein land met verre uithoeken. Heel typisch hoe Nederlanders iets als afgelegen beschouwen.
Nog een voorbeeld waar ik mij zo over verbaasd heb. In de coronaperiode werd Zuid-Limburg (het Mergelland) ineens overstroomd door Nederlanders waardoor het er ineens heel druk was. Mijn vermoeden was en is dat het gewoon Zuid-Limburgers waren die maar even een luchtje gingen scheppen. De oostelijke en westelijke mijnstreek samen vormen een van de grootste stedelijke agglomeraties van Nederland. En dan heb je ook nog de regio Maastricht. Dus dat het ineens heel druk was in het Mergelland omdat de grenzen gesloten waren, wekte bij mij geen verbazing. Wel bij de bestuurders en journalisten met een verwrongen perceptie van Nederland.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie , Fietsbennie
(16-Apr-2025, 03:39 PM)Gideonaut schreef: Maar is dat een strategische keuze om zo ver mogelijk van centrale punten te gaan?
Zeeland is één van de mooiste velomobielprovincies van Nederland: Mooie landschappen, lange rechte stukken, vaak veel wind.
Zeeuws-Vlaanderen grenst naadloos aan Antwerpen en ligt tegen "de Randstad van België", met vier miljoen inwoners op wat voor de meesten van ons gewoon fietsafstand is.
Flevoland ligt centraler in Nederland dan de "Rotterdam metro area".

De vraag is dus maar wat je centraal vindt.
In words of others,
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT , Hoekie
(16-Apr-2025, 03:53 PM)Roepers schreef:
(16-Apr-2025, 03:39 PM)Gideonaut schreef: Ok als die helemaal tegen de buttcrack van België gaat zitten dan hoeft het van mij ook niet meer.

Hulst ligt hemelsbreed 50 km van Brussel. Gent is ook niet ver. Brussel zou ik wel een centraal punt willen noemen.

Er was een boekje geschreven met als titel: een klein land met verre uithoeken. Heel typisch hoe Nederlanders iets als afgelegen beschouwen.
Nog een voorbeeld waar ik mij zo over verbaasd heb. In de coronaperiode werd Zuid-Limburg (het Mergelland) ineens overstroomd door Nederlanders waardoor het er ineens heel druk was. Mijn vermoeden was en is dat het gewoon Zuid-Limburgers waren die maar even een luchtje gingen scheppen. De oostelijke en westelijke mijnstreek samen vormen een van de grootste stedelijke agglomeraties van Nederland. En dan heb je ook nog de regio Maastricht. Dus dat het ineens heel druk was in het Mergelland omdat de grenzen gesloten waren, wekte bij mij geen verbazing. Wel bij de bestuurders en journalisten met een verwrongen perceptie van Nederland.

Groet,

Marco

Want buiten de Randstad wonen geen mensen.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door:
(16-Apr-2025, 11:54 AM)Hardloper schreef: Het klopt dat hij naar Zeeland komt. Ik heb hem verteld dat zijn bericht hier is gedeeld en dat ik benieuwd was naar welke provincie. En dat ik ook uit het zuiden kom. Dus hij deelde me dat het Zeeland is geworden. Hij wou zoveel mogelijk van ons ontmoetten. Dus ik heb hem de tip van de oliebollentocht gedeeld. En hij denkt dat wij veel interesse zullen hebben in het nieuwe model van VW.ro

Naar Zeeland. 

Maar gaat ie hier dan een nieuwe toko opzetten dan? 
Is ie ook betrokken bij de overname/doorzetting van M5?

Is Ben Parke toevallig de partij die M5 ook zou doorzetten?
Antwoord }
Bedankt door: gideon
(16-Apr-2025, 05:49 PM)ZoefZoef schreef: Is Ben Parke toevallig de partij die M5 ook zou doorzetten?

Dat was een Fransman.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door:
(16-Apr-2025, 05:49 PM)ZoefZoef schreef: Is Ben Parke toevallig de partij die M5 ook zou doorzetten?
I quote: "Not planning to continue the M5."
In words of others,
Antwoord }
Bedankt door:
Een centraal punt als in makkelijk bereikbaar met openbaar vervoer. Dat lijkt mij een slim idee als je nieuwe klanten wilt. Want volgens mij is het met de trein bijv naar Brussels sneller dan naar Hulst. Maar Dronten is voor mij idd dichterbij dan. No biggie, het maakt ook helemaal niet uit, ik was gewoon nieuwsgierig.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(16-Apr-2025, 06:00 PM)Gideonaut schreef: Een centraal punt als in makkelijk bereikbaar met openbaar vervoer. 
Denk dat dat nog wel op te lossen is. Daarnaast is Ben m.b.t. marketing wel aardig creatief. Komt echt wel goed.
In words of others,
Antwoord }
Hallo. Yes, indeed I am moving end of June to Zeeland to escape the US, mainly for ideological reasons. I do not want my tax dollars to support what is happening here and it is also not so safe for me to continue living in the US for personal reasons.

Netherlands was not my first choice, but it was not possible to move to Denmark and maintain my businesses of teaching music lessons and selling velomobiles. I would have to get a job offer there. It was the same for Canada and Germany. My only other options were Italy and Spain. I did not want to live either place because the cycling is not great, it is too hot, and I find Italians loud and annoying. If I wanted loud and annoying I would just stay in the US and put up with all the people arguing about if Trump and America are great again.

I chose Zeeland because I wanted to be in an area without many dealers, and also because that was where the house prices were low enough. There is a new law that says you have to have one year of income history in the Netherlands to get a loan. I don't have that yet, so I have to pay cash using the money from selling my house. I understand Netherlands mentality about traveling places is much different than the US. Here people will travel by car or plane across most of the US for a test drive. In the Netherlands if you have to leave the town you live in for a test drive it is too far Smile My plan is that I will come every month or two to Randstadt area with a couple velomobiels to offer test rides. I will announce those events once they start. Then hopefully it is more convenient to test them out. For those in Belgium, I will be pretty convenient to Ghent, Bruges, and Antwerp. From my house I can cycle quite comfortably and quickly to Brussels airport as well. Of course I will not be located conveniently to everyone, but I will try to have test ride events in many different places.

As was mentioned in an earlier post, I will continue to sell to the US market. We have a unique arrangement here with test rides and deliveries because of the large size of the US. That will be my primary market, but I will also be serving the western Belgium, Netherlands, and British markets. To start with I will have a Distance and 4More and work from my garage like I do here, but over time as I grow my business I will be able to invest in additional models for test rides. Starting next summer I also would like to have a couple 4Mores available to rent for touring. This will likely be appealing mainly to Americans wanting to escape the US for a few days of nice cycling in the Netherlands.

Be patient with me as I work to get everything arranged. It is a big move and I have a lot to prepare in the next two months. I hope to meet many of you in the coming months and years. I hope to have a bit more time for cycling than I do now. It will also take me some time to learn Dutch, but hopefully speaking fluent german will make this a bit easier. Once I have set up my business in the Netherlands and established a new website for it, I will be sure to share that information. Thank you especially to those that have already offered me a lot of great info, especially 365cycle. We have talked quite a bit and he may post some updates here for me since I will be pretty busy for awhile.
Antwoord }
Welcome to the Dutch forum Ben!
In words of others,
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
(16-Apr-2025, 05:58 PM)365cycle schreef:
I quote: "Not planning to continue the M5."
Niet gelezen, maar was Ben Parke dan wel de partij die dat zou gaan overnemen?

Waar lees ik deze info van jou? Bron?

Heb wel via een andere wat vernomeno over M5 / de partij die M5 zou voortzetten of in ieder geval voor een deel van de modellen. Als dat wat ik heb vernomen klopt dan uh.. brrr.
Antwoord }
Bedankt door:
Welcome to the country Ben :-)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Welcome to the Dutch recumbent forum, Ben. On Youtube you can find several videos of Americans who have already learned Dutch. Do not worry if you make mistakes, only with practice you can learn it. I learned English it with DuoLingo and later with communicating in English with colleagues.
Antwoord }
Bedankt door:
(16-Apr-2025, 05:58 PM)Wim -de roetsende schreef:

Dat was een Fransman.
Exact dat dacht ik dus ook. Maar hier wordt geschreven 'not continuing M5'.  Dat is exact wat er nu dus gebeurt namelijk naar wat ik heb vernomen van een bron dicht bij M5.. Dat de overname/continuering dus niet doorgaat cq. op een fiasco is uitgelopen.  Vandaar dat ik dacht dat het Ben Parke misschien zou kunnen zijn en ik ernaast zat met de Fransoos.

Wellicht is M5 voor Ben Parke ook interessant, gezien de CHR ook veelvuldig naar Amerika is verkocht, maar dat is allemaal aan hem. Het is een van de weinige ligfietsen waarvan ik het idee heb dat deze nog steeds wel lekker in de markt ligt.
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Kabel overigens ...ZoefZoef — 11:11 PM
Kabel overigens ni...Wim -de roetsende — 10:33 PM
Mwah, ik vind het ...JarnoH — 10:17 PM
Ik eindelijk na bijn...ZoefZoef — 09:47 PM
M5 LowRacer van Hans
Wel fijn dat hij...Roepers — 08:51 PM
De “ethische” regels van de ligfietser
Nou wij zouden niet ...Hardloper — 08:09 PM
Ombouw Berg Ferrari skelter tot ligfiets
Proefrit met de Berg...PlantageBohémien — 08:07 PM
Fietshelm en hoofdsteun
Ik heb dus deze: htt...Wim -de roetsende — 05:28 PM
Fietshelm en hoofdsteun
Ik heb een Abus helm...Tom Fekkes — 05:25 PM
Fietshelm en hoofdsteun
bij de meeste zit ...Wim -de roetsende — 05:23 PM
Fietshelm en hoofdsteun
Dit is geen antwoo...datakneder — 05:14 PM
Nieuwe website InterCityBike
Zijn die reflectie...Wim -de roetsende — 04:54 PM
Fietshelm en hoofdsteun
Dit is geen antwoord...melle z — 04:48 PM
Achtervork & neuspijp(en) M5 - Citymate...
Wat is de diameter v...melle z — 04:45 PM
M5 LowRacer van Hans
Wel fijn dat hij...datakneder — 04:21 PM
M5 LowRacer van Hans
Wel fijn dat hij m...JarnoH — 03:57 PM
Nieuwe website InterCityBike
Zijn die reflectie s...Gideonaut — 03:55 PM