Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietshelm (dag van de)
Al jaren heb ik geen helm op op een ligfiets.
Toen ik wedstrijden reed was mijn kruissnelheid op een open ligfiets bijna altijd boven de 45 km/u. Dat zijn snelheden waarbij je bij een schuiver met je hoofd ergens tegenaan kan komen en je hoofd onvoldoende kan beschermen. De hoge snelheid was voor mij de reden om op tochten en woon werk-ritten wel een helm te dragen.
Omdat een helm niet beschermt tegen aangereden worden door een auto, reed ik zo veel als mogelijk conflictvrije routes. Het prettig is, dat deze routes veelal door landelijk gebied gaan en je dus in een prettige omgeving fietst.

Niels, vrije keus, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
(11 uren geleden)Niels van der Wal schreef: Omdat een helm niet beschermt tegen aangereden worden door een auto, reed ik zo veel als mogelijk conflictvrije routes. Het prettig is, dat deze routes veelal door landelijk gebied gaan en je dus in een prettige omgeving fietst.
Ik onderstreep 'm maar even. Ik stem op meer conflictvrije routes Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
(11 uren geleden)quattrovelootje schreef: als bescherming tegen de zon,

Dan moet je wel een helm zonder/weinig ventilatie hebben, anders verbrand je als nog je hoofd; is mijn ervaring (jaren geleden met de MTB). 

Lange versie: Een helm zonder/weinig ventilatie is niet handig als je sport. Met een e-assist op turbo stand zal dat vast prima zijn.
Daarna toch maar petje of bandana. Smeren van het hoofd is inderdaad niet fijn, want bij zweten zakt het zo lekker in je ogen. /s
Antwoord }
Bedankt door:
(7 uren geleden)Hoekie schreef:
(11 uren geleden)quattrovelootje schreef: als bescherming tegen de zon,

Dan moet je wel een helm zonder/weinig ventilatie hebben, anders verbrand je als nog je hoofd; is mijn ervaring (jaren geleden met de MTB). 

Lange versie: Een helm zonder/weinig ventilatie is niet handig als je sport. Met een e-assist op turbo stand zal dat vast prima zijn.
Daarna toch maar petje of bandana. Smeren van het hoofd is inderdaad niet fijn, want bij zweten zakt het zo lekker in je ogen. /s

Wanneer ik een helm zou aanschaffen, dan moet hij echt wel geschikt zijn om te sporten. En hij mag bescherming bieden voor de zon. Want ik heb helaas het pech, dat mijn hoofd niet overal bedekt is met wat haar.  Sad
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
(, 07:40 AM)Jeroen S schreef: Daar zou een stickertje voor moeten zijn, zoals de link ook aangeeft. De 5 jaar begint direct na productie te lopen. Ik heb het idee dat er iets met het schuim gebeurt, dat dit brosser wordt met de jaren.

En inderdaad dat zit erin. Dit zit in mijn helm:
[Afbeelding: IMG-20250508-131127.jpg]

Ik heb de helm vorig jaar gekocht, maar ik zie op dat stickertje dat hij toen al 2 jaar oud was. Volgende keer let ik daarop.

En wat betreft bescherming tegen de zon. Er zijn mutsjes die onder een helm passen. Ik draag er altijd 1 onder de helm. Een witte dunne in de zomer (tegen verbranding door de zon) en een zwarte dikke (tegen de kou) in de winter. 

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus , Lig-hen , Hoekie , Thijs OO , Hardloper

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: Bianca F, 5 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat is een internet ...Hardloper — 08:44 PM
Wie heeft de toegan...ZoefZoef — 06:58 PM
Fietshelm (dag van de)
Daar zou een sti...Roepers — 06:47 PM
Omdat veel.aurom...Hardloper — 06:47 PM