Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beste reizigers
De laatste tijd reis ik weer veel met de trein. Nou wordt ik wel een beetje dover. Maar een gehoorapparaat in een stationshal is ook niet ideaal. Ik hoor vaak het volgende bericht:

"Beste reizigers, wegens werkzaamheden aan het spoor rijden er geen treinen [....] plan uw reis in de app. Herhaling: Beste reizigers, wegens enz."

Maar wat er tijdens de puntjes gezegd wordt kan ik dus nooit verstaan. En dat vaak 10 keer op een dag.
Ik heb altijd gelijk. Want als ik geen gelijk heb verander ik mijn mening.  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Vervelend... maar aangezien je toch al in de app moet kijken weet je dan ook wat er op de puntjes zou staan Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Als je tegenwoordig met de trein reist is het altijd het beste om je route via de app te controleren.

Maar op de borden in stations staat ook vaak aangegeven waar problemen zijn, zeker bij langdurige problemen die niet van tevoren bekend waren.

En je kunt altijd een medewerker van de spoorwegen aanspreken voor meer informatie, ze zijn getraind om iedereen te helpen.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(, 12:15 AM)Willeke_IGKT schreef: Als je tegenwoordig met de trein reist is het altijd het beste om je route via de app te controleren.

Maar op de borden in stations staat ook vaak aangegeven waar problemen zijn, zeker bij langdurige problemen die niet van tevoren bekend waren.

En je kunt altijd een medewerker van de spoorwegen aanspreken voor meer informatie, ze zijn getraind om iedereen te helpen.

Je hebt:
  • de fysieke gele borden
  • de digitale borden bij binnenkomst
  • de digitale borden naast het spoor
  • de onderste twee regels op deze borden
  • de omroepster
  • de borden op de zijkant van de trein
  • de informatie van een conducteur
  • de omroeper in de trein
  • de digitale borden in de trein
  • de app
  • de ns reisplanner op de website
Af en toe komt het voor dat ze allemaal verschillende informatie geven.
Het gaat meer om de onrust. Een trein rijdt niet maar ik weet niet welke. In 90% van de gevallen is het niet mijn trein. Maar dat weet ik dus niet. En als ze het voor de tweede, derde of vierde keer omroepen dan weet ik dus niet of het dezelfde mededeling betreft of een andere. Inmiddels ben ik al wel een beetje trein savvy. Maar ik vraag me dan af, als ik de helft wel versta en de andere helft niet, waardoor komt dat dan? Even los van langsstormende treinen en kinderen van moeilijk opvoedbare ouders. Ik versta altijd dezelfde delen wel en andere delen niet.

Enfin, dat is het nadeel van wachten. Dan ga je over dit soort dingen nadenken. Drie hoeraatjes voor de NS! Als ze niet staken en er nergens bliksem inslaat.

(, 10:31 PM)365cycle schreef: Vervelend... maar aangezien je toch al in de app moet kijken weet je dan ook wat er op de puntjes zou staan Wink

Tja, die app. Die spontaan inlogt op de wifi van een toevallig passerende trein. En die daarvoor soms toestemming vraagt op een scherm dat ik meestal niet kan vinden. Een app op een smartphone die altijd uitstaat als ik van een schaaktoernooi kom. Want als je telefoon tijdens een partij gaat dan ben je af.

Ook die app is een bron van inspiratie om over na te denken als je toch aan het wachten bent.
Ik heb altijd gelijk. Want als ik geen gelijk heb verander ik mijn mening.  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Het is niet de app die inlogt op de wifi van een passerende trein, maar je smartphone zelf. Ivm privacy heb ik wifi altijd uit wanneer ik op pad ben, gebruik altijd het internet van m'n telefoon zelf. Wel belangrijk dat je voldoende databundel hebt uiteraard.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
(5 uren geleden)365cycle schreef: Het is niet de app die inlogt op de wifi van een passerende trein, maar je smartphone zelf. Ivm privacy heb ik wifi altijd uit wanneer ik op pad ben, gebruik altijd het internet van m'n telefoon zelf. Wel belangrijk dat je voldoende databundel hebt uiteraard.

Ik zit altijd achter een groot beeldscherm en een goed toetsenbord. Als ik mobiel ben wil ik eigenlijk helemaal niet gestoord worden of zitten piemelen op een beeldschermpje. Ik heb programmeurs die lyrisch zijn over smartphones altijd een beetje verdacht gevonden. Maar goed, je kunt er heel vaak niet meer onderuit. Het toestemmingsscherm is wel iets van de app volgens mij. Vaak meldt de app geen toegang tot internet terwijl de rest van de smartphone wel internet heeft. Het scherm om toestemming te geven kan ik dan weer niet vinden. Het geeft je in ieder geval iets te doen tijdens het wachten. Maar liever doe ik iets nuttigs. Of leuks, als de kinderen en treinen erg luidruchtig zijn.
Antwoord }
Ik ben afgelopen weekeinde met Grasshopper in de trein van Leeuwarden naar Sittard gereisd en ook weer terug. Ik heb geen enkele klacht. Het liep op rolletjes.

Groet,

Marco
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
De tandem heb ik idd...liggende daan — 01:31 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Heeft iemand Bram ...ZoefZoef — 01:24 PM
Beste reizigers
Ik ben afgelopen wee...Roepers — 01:18 PM
Medeliggers onderweg
Ik kwam vandaag er...Wim -de roetsende — 12:24 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....