Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beste reizigers
#1
De laatste tijd reis ik weer veel met de trein. Nou wordt ik wel een beetje dover. Maar een gehoorapparaat in een stationshal is ook niet ideaal. Ik hoor vaak het volgende bericht:

"Beste reizigers, wegens werkzaamheden aan het spoor rijden er geen treinen [....] plan uw reis in de app. Herhaling: Beste reizigers, wegens enz."

Maar wat er tijdens de puntjes gezegd wordt kan ik dus nooit verstaan. En dat vaak 10 keer op een dag.
Ik heb altijd gelijk. Want als ik geen gelijk heb verander ik mijn mening.  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#2
Vervelend... maar aangezien je toch al in de app moet kijken weet je dan ook wat er op de puntjes zou staan Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Als je tegenwoordig met de trein reist is het altijd het beste om je route via de app te controleren.

Maar op de borden in stations staat ook vaak aangegeven waar problemen zijn, zeker bij langdurige problemen die niet van tevoren bekend waren.

En je kunt altijd een medewerker van de spoorwegen aanspreken voor meer informatie, ze zijn getraind om iedereen te helpen.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Boyd Maduro
#4
(29-Jul-2025, 12:15 AM)Willeke_IGKT schreef: Als je tegenwoordig met de trein reist is het altijd het beste om je route via de app te controleren.

Maar op de borden in stations staat ook vaak aangegeven waar problemen zijn, zeker bij langdurige problemen die niet van tevoren bekend waren.

En je kunt altijd een medewerker van de spoorwegen aanspreken voor meer informatie, ze zijn getraind om iedereen te helpen.

Je hebt:
  • de fysieke gele borden
  • de digitale borden bij binnenkomst
  • de digitale borden naast het spoor
  • de onderste twee regels op deze borden
  • de omroepster
  • de borden op de zijkant van de trein
  • de informatie van een conducteur
  • de omroeper in de trein
  • de digitale borden in de trein
  • de app
  • de ns reisplanner op de website
Af en toe komt het voor dat ze allemaal verschillende informatie geven.
Het gaat meer om de onrust. Een trein rijdt niet maar ik weet niet welke. In 90% van de gevallen is het niet mijn trein. Maar dat weet ik dus niet. En als ze het voor de tweede, derde of vierde keer omroepen dan weet ik dus niet of het dezelfde mededeling betreft of een andere. Inmiddels ben ik al wel een beetje trein savvy. Maar ik vraag me dan af, als ik de helft wel versta en de andere helft niet, waardoor komt dat dan? Even los van langsstormende treinen en kinderen van moeilijk opvoedbare ouders. Ik versta altijd dezelfde delen wel en andere delen niet.

Enfin, dat is het nadeel van wachten. Dan ga je over dit soort dingen nadenken. Drie hoeraatjes voor de NS! Als ze niet staken en er nergens bliksem inslaat.

(28-Jul-2025, 10:31 PM)365cycle schreef: Vervelend... maar aangezien je toch al in de app moet kijken weet je dan ook wat er op de puntjes zou staan Wink

Tja, die app. Die spontaan inlogt op de wifi van een toevallig passerende trein. En die daarvoor soms toestemming vraagt op een scherm dat ik meestal niet kan vinden. Een app op een smartphone die altijd uitstaat als ik van een schaaktoernooi kom. Want als je telefoon tijdens een partij gaat dan ben je af.

Ook die app is een bron van inspiratie om over na te denken als je toch aan het wachten bent.
Ik heb altijd gelijk. Want als ik geen gelijk heb verander ik mijn mening.  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
#5
Het is niet de app die inlogt op de wifi van een passerende trein, maar je smartphone zelf. Ivm privacy heb ik wifi altijd uit wanneer ik op pad ben, gebruik altijd het internet van m'n telefoon zelf. Wel belangrijk dat je voldoende databundel hebt uiteraard.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#6
(29-Jul-2025, 09:00 AM)365cycle schreef: Het is niet de app die inlogt op de wifi van een passerende trein, maar je smartphone zelf. Ivm privacy heb ik wifi altijd uit wanneer ik op pad ben, gebruik altijd het internet van m'n telefoon zelf. Wel belangrijk dat je voldoende databundel hebt uiteraard.

Ik zit altijd achter een groot beeldscherm en een goed toetsenbord. Als ik mobiel ben wil ik eigenlijk helemaal niet gestoord worden of zitten piemelen op een beeldschermpje. Ik heb programmeurs die lyrisch zijn over smartphones altijd een beetje verdacht gevonden. Maar goed, je kunt er heel vaak niet meer onderuit. Het toestemmingsscherm is wel iets van de app volgens mij. Vaak meldt de app geen toegang tot internet terwijl de rest van de smartphone wel internet heeft. Het scherm om toestemming te geven kan ik dan weer niet vinden. Het geeft je in ieder geval iets te doen tijdens het wachten. Maar liever doe ik iets nuttigs. Of leuks, als de kinderen en treinen erg luidruchtig zijn.
Ik heb altijd gelijk. Want als ik geen gelijk heb verander ik mijn mening.  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
Ik ben afgelopen weekeinde met Grasshopper in de trein van Leeuwarden naar Sittard gereisd en ook weer terug. Ik heb geen enkele klacht. Het liep op rolletjes.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#8
Ik vind het een beetje vervelend dat allerlei organisaties je zowat dwingen tot het installeren en gebruiken van een app (waarvoor je ook weer allerlei toestemmingen moet geven...) Ik zal wel ouderwets zijn, maar ik vind het niet fijn om afhankelijk te zijn van een apparaat dat ik altijd bij me moet hebben en dat me bij kwijtraken volledig hulpeloos achter laat. En dat er bovendien voor zorgt dat allerlei organisaties precies weten waar ik ben en wat ik doe. (OK, en daarom doe ik weinig met mijn telefoon, en nog veel met hand, geheugen en papier.)
Litespeed Siena, Koga FPM, Optima Stinger
Antwoord }
#9
(29-Jul-2025, 01:18 PM)Roepers schreef: Ik ben afgelopen weekeinde met Grasshopper in de trein van Leeuwarden naar Sittard gereisd en ook weer terug. Ik heb geen enkele klacht. Het liep op rolletjes.

Groet,

Marco

Ik heb ook geen enkele klacht. Ik ben gewoon aan het mopperen dat mijn gehoor achteruit gaat. Hoewel dat tijdens een schaaktoernooi wel handig is. Ik mis alleen af en toe een remiseaanbod.
Ik heb altijd gelijk. Want als ik geen gelijk heb verander ik mijn mening.  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Bülk Distance
 Eichenwind zelf s...mvdriel — 09:10 PM
Lange levertijden bij HollandBikeshop.
Volgens mij zijn web...Gideonaut — 09:01 PM
Draadloos schakelen
(1x1 met vrijloop)...Tijanus — 08:49 PM
Parool: Ode aan de gewone fiets én de v...
Mijn broer en zijn v...Hardloper — 08:37 PM
Parool: Ode aan de gewone fiets én de v...
Onder groepen va...ZoefZoef — 08:25 PM
Bülk Distance
Er blijft weinig ov...Tijanus — 08:00 PM
Parool: Ode aan de gewone fiets én de v...
een vrouw van ro...PlantageBohémien — 07:53 PM
Waar ben je vandaag geweest met de fiet...
Bosbad Hoeven! Leuke...365cycle — 07:44 PM
Lange levertijden bij HollandBikeshop.
Goed om te weten!365cycle — 07:43 PM
Draadloos schakelen
(1x1 met vrijloop...twilwel — 07:43 PM
Lange levertijden bij HollandBikeshop.
De laatste tijd ben ...PlantageBohémien — 07:38 PM
Draadloos schakelen
(...) Maar op de f...Tijanus — 07:37 PM
Parool: Ode aan de gewone fiets én de v...
Laten we niet verg...365cycle — 07:17 PM
Bülk Distance
Dus 46km/u met de ...365cycle — 06:45 PM
Parool: Ode aan de gewone fiets én de v...
Geen idee hoe lang i...Hardloper — 06:07 PM
Bülk Distance
Als het in Jans/...Wim -de roetsende — 05:50 PM
Parool: Ode aan de gewone fiets én de v...
Ook pakte ik rus...Wim -de roetsende — 05:35 PM