Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lange levertijden bij HollandBikeshop.
De laatste tijd ben ik niet zo tevreden met de levertijden bij HollandBikeshop, begin mei een bestelling gedaan, 2 weken niets gehoord of geleverd, natuurlijk wel betaald,  toen heb ik een bericht gestuurd en na een week had ik eindelijk mijn pakket.
Nu weer , vandaag na 11 dagen is de zending aangekomen, dat is anders dan wat op de site staat, 1 of 2 dagen.
Hierover heb ik een mail gestuurd, met het antwoord, het was hoogseizoen, en dan duurde het wat langer, later kwam er nog een excuus, dat was het dan.
Als het langer duurt moeten ze voor de koop een waarschuwing geven, dan kan ik nog ergens anders zoeken.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Goed om te weten!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:
Volgens mij zijn webshops langzaam een optie aan het toevoegen waarin je kan aanvinken dat het best wel wat langer mag duren. Dit is om de druk te minderen bij bezorgdiensten.

Hollandbikeshop heb ik ook niet echt denderende ervaring mee, van wat ik begrijp hebben ze hier in NL een pandje met wat fietsen en onderdelen maar als je iets niche besteld van de webshop dan is de kans groot dat het eerst vanuit Duitsland of de UK komt.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bij mijn laatste 2 bestellingen bij HBS ging het ook niet helemaal lekker. Bij het bestellen werd 1 tot 2 werkdagen vermeld, maar het zijn 2 weken geworden.
Overigens vind ik ze ook schreeuwend duur. Staat wel tegenover dat ze een ruim assortiment hebben, dus wanneer ik iets ergens niet kan vinden is HBS mijn alternatief.
Antwoord }
(01-Aug-2025, 01:10 PM)broxtor schreef: Bij mijn laatste 2 bestellingen bij HBS ging het ook niet helemaal lekker. Bij het bestellen werd 1 tot 2 werkdagen vermeld, maar het zijn 2 weken geworden.
Overigens vind ik ze ook schreeuwend duur. Staat wel tegenover dat ze een ruim assortiment hebben, dus wanneer ik iets ergens niet kan vinden is HBS mijn alternatief.
Ja daar heb je gelijk, ik had wat moeren nodig voor een Sturmey Archer duomatic naaf,  ergens anders nergens te vinden , en dan bestel je er maar wat andere dingen bij die je ook nodig hebt maar eigenlijk te duur zijn, zo blijft de winkel aan de gang.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(31-Jul-2025, 07:38 PM)PlantageBohémien schreef: Nu weer , vandaag na 11 dagen is de zending aangekomen, dat is anders dan wat op de site staat, 1 of 2 dagen.

Ahaa, de Toolnation onder de fietsenzaken dus?

Daar bestel ik alleen nog met het idee "ergens binnen anderhalve jaar zou fijn zijn"
Antwoord }
Bedankt door:
(31-Jul-2025, 09:01 PM)Gideonaut schreef: Volgens mij zijn webshops langzaam een optie aan het toevoegen waarin je kan aanvinken dat het best wel wat langer mag duren. Dit is om de druk te minderen bij bezorgdiensten.

Hollandbikeshop heb ik ook niet echt denderende ervaring mee, van wat ik begrijp hebben ze hier in NL een pandje met wat fietsen en onderdelen maar als je iets niche besteld van de webshop dan is de kans groot dat het eerst vanuit Duitsland of de UK komt.
Bij de onderdelen is altijd aangegeven of het op voorraad is, wanneer niet kun je je E mail adres aangeven dan krijg je bericht wanneer het weer op voorraad is, kan wel 6 weken overheen gaan, maar dat is oké daar is ook niets beloofd.
Antwoord }
Het is inderdaad af en toe spannend, als je iets bestelt, hoe lang het gaat duren. Soms kan dat erg vervelend zijn, als je iets hard nodig hebt omdat het onverwacht kapot gegaan is. Op zich is er ook nog wel mee te leven dat iets lang duurt, als je dat vooraf zou weten. Maar als drie dagen onverwacht drie weken wordt, dan baal je.

Ik probeer wat dingen op voorraad te hebben, bandjes, lange versnellingskabels en qua verzendkosten is dat soms ook handig.

Aan de andere kant weet ik ook nog van de jaren 90 voor de webshops, dat ik vanuit Arnhem naar Haarlem moest om bij Optima wat te halen.
Antwoord }
(31-Jul-2025, 09:01 PM)Gideonaut schreef: Volgens mij zijn webshops langzaam een optie aan het toevoegen waarin je kan aanvinken dat het best wel wat langer mag duren. Dit is om de druk te minderen bij bezorgdiensten.

Met deze optie ben ik echt heel blij. Ik vind het meestal van de zotte dat ik het bestelde al een dag na de bestelling in huis heb.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus , gideon
Ik denk eerder dat het schuiven is met geld. Te grote voorraden of voorraden met spullen die in ene moeilijk verkopen. Daardoor raken de bedrijven in de problemen. Ook zijn er bedrijven die groter willen zijn dan hun schoenmaat. Dat alles heeft tot gevolg dat rekeningen niet betaald worden en dat gaat van kwaad tot erger. En zolang er niet betaald is, wordt er niet geleverd. Heb dat zelf een keer aan de hand gehad met een fysieke winkel, bij elkaar 3 maanden gewacht en toen was mijn geduld op. Naar een andere winkel gegaan en daar had ik het nog dezelfde middag. Het zijn meestal aankondigingen van dat het betreffende bedrijf op omvallen staat. Zeker bij bedrijven die iets met een fiets doen, de hele markt is ingestort omdat deze verzadigd is en iedereen intussen wel een elektrische fiets heeft. Dus dan blijf je zitten met die handel.
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Dat is een mogelijkheid, maar een simpel voorraad verschil is een andere mogelijkheid. Helaas zijn sommige winkels echt heel slecht in communicatie.
Antwoord }
Tot nog toe heb ik geen problemen gehad met levertijden bij HBS. Nu koop ik daar doorgaans alleen vervangingsonderdelen voor de niet-meer-gangbare maten, de laatste keer was een zadelpen met diameter 26,8 waar tegenwoordig (vrijwel) alles 27,2 of 31,6 is. Ook nog in een nogal forse lengte (>400 mm, oud MTB frame geschikt(er) gemaakt voor een langer persoon). Die zadelpen was sneller in huis dan verwacht, en dat was net een maand geleden.

YMMV, uiteraard.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen:
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Kilometer topic
Weinig ligkilometers...365cycle — 12:17 AM
Ervaringen met de Bülk
Na die in het Tuna t...Hoekie — 10:48 PM
Ervaringen met de Tuna
Wat ik toen zag was ...Coen__ — 10:47 PM
Kilometer topic
1147 in juli. Die 80...Bianca F — 10:37 PM
Ervaringen met de Tuna