Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LEL 2025
De inschrijving is weer geopend, over iets meer dan 3 weken vind deze tijdrit van Lelystad-Enkhuizen-Lelystad van ~51km plaats. Wie doet er ook mee op zondag 19 oktober?
Antwoord }
Bedankt door: mvdriel , Willeke_IGKT , TimSch
Present! Kijk er alweer naar uit!  Smile
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: mvdriel , Willeke_IGKT
Heeft Kapitein Bosui tegen die tijd misschien zijn eigen rollende torpedo? Of moet je nog wat langer geduld oefenen?

Ik ben er met een beetje geluk wel bij.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , mvdriel
(25-Sep-2025, 02:33 PM)Arend-Jan schreef: Heeft Kapitein Bosui tegen die tijd misschien zijn eigen rollende torpedo? Of moet je nog wat langer geduld oefenen?

Helaas, ik verwacht dat die pas in januari-februari geleverd gaat worden.
Ik kom dus met de oude glasbak - doel is om mijn tijd van vorig jaar te verbeteren.
Antwoord }
Mijn bedoeling is weer om op de oversteek in het midden te gaan staan. want het is toch mooi als iedereen daar zo snel mogelijk voorbij komt vliegen. En voor mensen die komen kijken mogen ook best bij mij komen staan Smile
Antwoord }
(25-Sep-2025, 03:36 PM)Kapitein Bosui schreef: ... doel is om mijn tijd van vorig jaar te verbeteren.

Dat doel heb ik elk jaar, dus ook nu weer Big Grin  

Het helpt als je steeds een iets snellere fiets koopt  Tongue
Antwoord }
Bedankt door: mvdriel , Veloquest , Willeke_IGKT
(25-Sep-2025, 03:36 PM)Kapitein Bosui schreef:
(25-Sep-2025, 02:33 PM)Arend-Jan schreef: Heeft Kapitein Bosui tegen die tijd misschien zijn eigen rollende torpedo? Of moet je nog wat langer geduld oefenen?

Helaas, ik verwacht dat die pas in januari-februari geleverd gaat worden.
Ik kom dus met de oude glasbak - doel is om mijn tijd van vorig jaar te verbeteren.

Iets met de hurri? Dan kan je Tim achterna met elk jaar een andere fiets  Tongue
Antwoord }
Bedankt door: TimSch , mvdriel , Willeke_IGKT
In de categorie voorpret: ik zit wat te filosoferen welke tweaks ik eens aan de fiets zal doen om hem net een fractie sneller te maken voor LEL  Big Grin Met de Quest zocht ik dat vooral in voetgaten dicht maken etc. Maar die heb ik überhaupt al niet meer nu Smile  Ik zag bij de afgelopen edities al verschillende andere voorbeelden, maar wat zijn de ervaringen daarmee? En heeft iemand nog gouden tips? 

Ik denk nu aan in ieder geval: 
- opening achterwiel (en in mindere mate voorwielen) zoveel mogelijk afsluiten zodat er zo min mogelijk wind in kan. 
- detail, maar ook de koplampgaten tape ik dicht ;-)
- Ik heb het vraagstuk ventilatie ook nog altijd open staan. Daar zal ook nog iets voor moeten komen, want vizier moet uiteraard gesloten blijven...
- andere aerodynamische aanpassingen? Hoeveel maakt het uit dat ik van die 'platte' spiegels heb? Heeft een vin o.i.d. nut op een Milan? Ideeën?

PS: geen zorgen voor de snellere rijders, ook met een geoptimaliseerde fiets zal ik heus niemand van een top 3 plaats afhouden  Tongue Ik hoop vooral mijn eigen tijd stevig te verbeteren. Als de omstandigheden meezitten moet dat sowieso wel lukken gezien die met een Quest is gefietst, maar hoeveel kan er af??  Big Grin Cool
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , mvdriel
(, 09:42 AM)TimSch schreef: - andere aerodynamische aanpassingen? Hoeveel maakt het uit dat ik van die 'platte' spiegels heb? 

Heb je die spiegels nodig? Zonder is sneller.
Goed schoonmaken, zodat de lucht zonder weerstand over de body stroomt.
Het zand uit de wielkasten halen/spuiten (?). Scheelt gewicht en dus rolweerstand
Niets meenemen wat je in een wedstrijd niet nodig hebt; waarschijnlijk is een halve liter water voldoende.
Kleed je licht; ik heb ooit iemand in z'n onderbroek zien racen. (zichtbaar bij het instappen)
Dikke banden geeft minder rolweerstand; door de wielkasten geen extra luchtweerstand. 
Kies voor een velomobiel met het kleinste frontale oppervlak waar je in past. :-)

Vraag vooraf aan de 'draaier' op het keerpunt waar je het beste kan stoppen, zodat je zo snel mogelijk gedraaid kan worden.

Niels, M5, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: TimSch , Willeke_IGKT
(11 uren geleden)Niels van der Wal schreef: Heb je die spiegels nodig? Zonder is sneller.

Helemaal zonder wil ik niet. Ik wil achteropkomende deelnemers wel graag aan zien komen. Kan wel de rechter er misschien af schroeven. Scheelt toch de helft ;-)
Citaat:
Niets meenemen wat je in een wedstrijd niet nodig hebt; waarschijnlijk is een halve liter water voldoende.

Paar bandjes, de tyreglider en een pomp gaan ook mee. Maar verder inderdaad zo min mogelijk  Wink

Citaat:
Dikke banden geeft minder rolweerstand; door de wielkasten geen extra luchtweerstand. 

Ik heb niet echt een race-set banden. De CCUs voor met een Wild Run'r achter zullen het moeten doen. Zijn voor de Milan wel ongeveer de maximale breedte. 

Citaat:
Kies voor een velomobiel met het kleinste frontale oppervlak waar je in past. :-)

Ik heb even een rondje langs het wagenpark gedaan en denk dat ik dan de SL maar moet nemen  Tongue
Antwoord }
Rij dit jaar in de Milan zoals hij is, dan kun je volgend jaar zeker verbeteren met fine tuning.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: TimSch
(3 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Rij dit jaar in de Milan zoals hij is, dan kun je volgend jaar zeker verbeteren met fine tuning.

Volgend jaar heeft Tim volgens de traditie een andere vm  Big Grin Wink
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: Arno boogaart, 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
M5 minimalbike, ervaringen?
De resterende minima...liggende daan — 10:12 PM
start inventarisatie M5 onderdelen
Korte update; de inv...liggende daan — 10:04 PM
Banden, banden en nog eens banden
Vorige pagina en die...TimSch — 07:12 PM
LEL 2025
Rij dit jaar in de...Wim -de roetsende — 06:59 PM
Banden, banden en nog eens banden