Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trisled's nieuwste
#1
Aan de andere kant van de wereld zitten ze ook niet stil : TRISLED heeft een nieuwe versie van de racetrike die gebruikt worden voor hun racemobielen : 

[Afbeelding: 526596439-1057550773250564-2523399830573621997-n.jpg]

https://trisled.com.au/hpv/trisled-gen3-chassis/

Filmpje : 

https://www.youtube.com/watch?v=OZTWnfvSXbQ
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 - Snoek L #35
Antwoord }
#2
(04-Aug-2025, 09:26 AM)SnoekL#35 schreef: Aan de andere kant van de wereld zitten ze ook niet stil : TRISLED heeft een nieuwe versie van de racetrike die gebruikt worden voor hun racemobielen : 

Ik zag 'm laatst al ergens voorbijkomen. Mooi ding.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Ziet er fraai uit ja, al lijkt een 26/28" wiel me mooier staan. Met 3 cm bodem speling zal je niet snel omgaan in de bochten lijkt me.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Cool ding. Weet er iemand via wie we hier spullen van Trisled kunnen kopen? Die Sticky Beaks zou ik weleens willen proberen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
Geen idee of het spul hier nog verkocht wordt, het is nogal een eindje dobberen. Ik vind het ook een cool fietsje, ze hebben er nog een filmpje mee, ook recent. Of ik me met zo'n ding in het Nederlandse verkeer zou wagen? Tja, dat weet ik eigenlijk ook niet. Maar cool is het wel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Ik vind die velo's onwijs prachtig, ook de kleur van die trike trouwens! Maar dit zijn puur fietsen voor op de racebaan of de houten donut.

Zou die slicks ook wel willen, de Smoothies zijn langzaam aan het verdwijnen..
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
(05-Aug-2025, 11:16 PM)Gideonaut schreef: Ik vind die velo's onwijs prachtig, ook de kleur van die trike trouwens! Maar dit zijn puur fietsen voor op de racebaan of de houten donut.

Helemaal mee eens, ik zou bij mij in de buurt niet eens weten waar ik ermee zou kunnen/willen rijden. Er zijn hier vlakbij wel enkele stukjes prachtig asfalt, maar die zijn niet lang (genoeg). 

Wat niet wegneemt dat ik er dolgraag wel eens mee zou willen rijden  Big Grin
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 - Snoek L #35
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
(05-Aug-2025, 10:18 PM)Jeroen S schreef: Of ik me met zo'n ding in het Nederlandse verkeer zou wagen? Tja, dat weet ik eigenlijk ook niet. Maar cool is het wel.
In je Milan zit je niet veel hoger
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
(07-Aug-2025, 12:49 PM)365cycle schreef:
(05-Aug-2025, 10:18 PM)Jeroen S schreef: Of ik me met zo'n ding in het Nederlandse verkeer zou wagen? Tja, dat weet ik eigenlijk ook niet. Maar cool is het wel.
In je Milan zit je niet veel hoger

Wel rechterop toch?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
Ja, wel wat rechter. Dit is echt wel heel laag. 355 wieltjes plus 2x 40mm band zeg maar 44 cm als hoogste punt van het achterwiel en daar ligt je hoofd dan op. In de Milan steekt mijn hoofd ook net boven het achterwiel uit maar dat is 559+ 2x30mm. Dat is 62cm. De GT is 88 cm op het hoogste plekje.

Naast de hoogte komt ook het gebrek aan vering en de mogelijk toch wat grotere draaicirkel er nog bij, echt breed is ie ook niet.

Lowracer of velomobiel maakt in hoogte ook niet zo veel, maar je merkt het wel. Dit is dan nog een stapje lager.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
Zeker rechterop. In ieder geval de mogelijkheid daar toe zonder aero verlies.
Ik zit/lig in een Bülk ongeveer gelijk als ik deed in de QV.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
(08-Aug-2025, 10:55 AM)Hoekie schreef: Zeker rechterop. In ieder geval de mogelijkheid daar toe zonder aero verlies.
Ik zit/lig in een Bülk ongeveer gelijk als ik deed in de QV.

Ik ben steeds iets rechterop gaan zitten in de Milan. Eerst had ik 2 van die groene opvulplaatjes onder de zitting, toen 3 en nu 4.

Zonder groene opvulplaatjes is het wel extreem liggen in de SL. 

Met 4 is het zelfs nog liggender dan in de DF. Terwijl ik daar de zitting verder naar voren heb gezet om meer liggend te kunnen 'zitten'.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
Gelijk maar even gekeken.....
Bülk met Ergo M stoel (=rechter op schouderhoogte)
Geen ventisit kussen
=> 4 opvulplaatje van 1cm + 1 schuimblok van 3cm plus klittenband er tussen = 8.5 cm.

Met een een Ventisit kussen op de stoel
=> + 1 opvulplaatje = ~10cm
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
Bestaat er eigenlijk een Trike met bovenstuur? Gaaf ding wel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#15
(08-Aug-2025, 12:58 PM)Snoek043 schreef: Bestaat er eigenlijk een Trike met bovenstuur?  Gaaf ding wel.

Een tiller is voor mij een bovenstuur. Maar het kan goed zijn dat dit een persoonlijke opvatting is en dat er een verschil is tussen bovenstuur en tiller.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Boyd Maduro
#16
(08-Aug-2025, 12:13 PM)Wim -de roetsende schreef:
(08-Aug-2025, 10:55 AM)Hoekie schreef: Zeker rechterop. In ieder geval de mogelijkheid daar toe zonder aero verlies.
Ik zit/lig in een Bülk ongeveer gelijk als ik deed in de QV.
Met 4 is het zelfs nog liggender dan in de DF. Terwijl ik daar de zitting verder naar voren heb gezet om meer liggend te kunnen 'zitten'.

Ik ben gemiddeld lang en heb een in verhouding korter bovenlichaam (op het oog niet te zien) en ik denk dat ik daardoor rechter op - kan - zitten in een Bülk dan een überhaupt langer iemand zoals bjvoorbeeld Cycle365. En wellicht hij/zij daardoor naar een iets hogere fiets - moet - als hij/zij rechterop wil zitten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#17
(08-Aug-2025, 10:52 AM)Jeroen S schreef: Lowracer of velomobiel maakt in hoogte ook niet zo veel, maar je merkt het wel. Dit is dan nog een stapje lager.
Zet ze eens naast elkaar. In een Milan zitten in ieder geval je billen duidelijk lager, anders kan je met een lowracer op twee wielen namelijk geen bochten nemen zonder schaafwonden op je billen. Met m'n M5 vroeger reed ik de zitting echt niet aan de grond in bochten.

(08-Aug-2025, 10:55 AM)Hoekie schreef: Zeker rechterop. In ieder geval de mogelijkheid daar toe zonder aero verlies.
Ik zit/lig in een Bülk ongeveer gelijk als ik deed in de QV.
Ook dat denk ik niet, want de neus van de QV is flink hoger. De QV is heel beperkend qua zithoogte, want je moet over de neus kijken maar ook onder de lange kap blijven.
In de Bülk lig je flink lager, zelfs als je er zoals ik destijds maar net in past.

Dat deze fiets nóg lager is hebben jullie zeker gelijk in.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#18
(08-Aug-2025, 02:21 PM)365cycle schreef:
(08-Aug-2025, 10:55 AM)Hoekie schreef: Zeker rechterop. In ieder geval de mogelijkheid daar toe zonder aero verlies.
Ik zit/lig in een Bülk ongeveer gelijk als ik deed in de QV.
Ook dat denk ik niet, want de neus van de QV is flink hoger. De QV is heel beperkend qua zithoogte, want je moet over de neus kijken maar ook onder de lange kap blijven.
In de Bülk lig je flink lager, zelfs als je er zoals ik destijds maar net in past.

De verwarring is hoger/lager of vlakker/rechter op.
Verwarring over net over de rand van de moterkap kijken of net onder de rand van het instapgat passen is er nog een.

Je bedoelt - juist als je er net als jou - net in past. Als je ook net onder de rand van het instapgat zit, zit je, als je langer bent, automatisch als maximum, vlakker in een lagere velo.

Ik heb exact dezelfde stoel als in de QV en de stoel staat onder dezelfde hoek als bij mijn (standaard) QV. Stoel iets vlakker of rechter op kan ik heel goed voelen; iets te recht op en ik krijg een harde kont.

Hoogte verschil komt dan door hoogte onderste bevestiging stoel en hoogte velo. Het eerste is denk ik gelijk met de QV en de tweede staat de Bülk denk ik iets hoger; de diepere hakbulten raken geen enkele drempel.

Waar het naar mijn gevoel om gaat in de vergelijking met de Trisled, is hoogte hoofd. En daarvan, kan het niet meten, is die bij de QV en Bülk bij mijn lichaams bovenlengte ongeveer gelijk. En dus bij de Bülk/Milan duidelijk hoger dan bij deze Trisled. De hoogte kont zal inderdaad niet zo veel verschillen.

PS Misschien l*l ik wel uit mijn nek. Ik kan in ieder geval onder dezelfde hoek zitten als in de QV (in exact dezelfde stoel) En daarmee ben ik blij na de 'horror verhalen' dat je in een Bülk/Milan zoveel vlakker zit/ligt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#19
(08-Aug-2025, 12:58 PM)Snoek043 schreef: Bestaat er eigenlijk een Trike met bovenstuur?  Gaaf ding wel.

De van Raam trike die voor veel mensen als oplossing voor niet meer kunnen fietsen wordt gebruikt heeft een bovenstuur. Er zijn waarschijnlijk meer open trikes die het hebben.

En natuurlijk zoals al vermeld veel velomobielen met de tiller.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:
#20
(08-Aug-2025, 02:21 PM)365cycle schreef: Ook dat denk ik niet, want de neus van de QV is flink hoger. De QV is heel beperkend qua zithoogte, want je moet over de neus kijken maar ook onder de lange kap blijven.
In de Bülk lig je flink lager, zelfs als je er zoals ik destijds maar net in past.

Dat deze fiets nóg lager is hebben jullie zeker gelijk in.

Een poosje terug heb ik de afstelling van het stoeltje aangepast, nou ik vind dat mijn zit houding er veel op verbeterd is. Maar tja met mijn 1,71 meter ben ik ook niet zo groot.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#21
(08-Aug-2025, 03:06 PM)Hoekie schreef: Waar het naar mijn gevoel om gaat in de vergelijking met de Trisled, is hoogte hoofd. En daarvan, kan het niet meten, is die bij de QV en Bülk bij mijn lichaams bovenlengte ongeveer gelijk. En dus bij de Bülk/Milan duidelijk hoger dan bij deze Trisled. De hoogte kont zal inderdaad niet zo veel verschillen.
Als je in de Bülk en de QV even hoog zit met je hoofd denk ik dat je enorm ver uit de Bülk steekt, of zo laag in de QV zit dat je niet over de "motorkap" heen kan kijken.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#22
Nu ook een "semi-straatvariant" beschikbaar van deze trike : 

https://trisled.com.au/hpv/trisled-volar...ing-trike/
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 - Snoek L #35
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#23
Hoogte hoofd is inderdaad een groot verschil, deze Trisleds hebben een klein achterwiel en dat is maar 16 inch. Dat achterwiel is 349mm met een 40 mm bandje. 43 cm ongeveer voor de bovenkant van het wiel. Dat is lager als de zitting van een eettafel stoel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#24
(9 uren geleden)Jeroen S schreef: Hoogte hoofd is inderdaad een groot verschil, deze Trisleds hebben een klein achterwiel en dat is maar 16 inch. Dat achterwiel is 349mm met een 40 mm bandje. 43 cm ongeveer voor de bovenkant van het wiel. Dat is lager als de zitting van een eettafel stoel.
Vergeet niet dat je bij "onze" fietsen niet met je hoofd boven het achterwiel zit, maar ervoor. Volgens mij kan ik met m'n hand niet bovenop de achterwielkast in m'n Tuna, alleen schuin ervoor en erachter. Die komt dus helemaal tot bovenin de muts. Er is daarnaast wél ruimte voor een 28-622, maar een 32-622 past al niet. 30-622 heb ik niet geprobeerd maar met mijn gewicht en de flex die er nog in zit gaat dat denk ik ook geen succes worden.

Dan zit bij dit ding je hoofd nog steeds lager, maar het verschil is kleiner dan je op basis van het verschil in wielmaat zou denken. De houding op deze Trisled is wel zo vlak dat het in het dagelijks verkeer denk ik niet leuk meer is.
Daarnaast zit deze bestuurder volgens mij flink verder naar achteren dan ik in mijn Tuna zit. Zou weleens kunnen betekenen dat dit chassis sneller wil kiepen dan onze velomobielen doen. Aan de andere kant: Hij staat standaard op Scorchers. Zeker op nat wegdek wordt het dan een onderstuurfeestje Big Grin 

Toch denk ik dat zo'n chassis niet eens een hele gekke basis is om een moderne velomobiel op te bouwen. Een niet-zelfdragende carrosserie bouwen binnen 7 kg is prima te doen. Als dit chassis compleet rijdbaar 12 kg weegt heb je dan nog steeds een extreem lichte velomobiel.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Alpen 2025
Ja dat was even een ...De tovenaar — 06:12 PM
Trisled's nieuwste
Hoogte hoofd is in...365cycle — 05:02 PM
Alpen 2025
Na een pittige, lang...Atrike — 04:27 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Je kan je woon-werk ...365cycle — 02:48 PM
Trisled's nieuwste
Hoogte hoofd is inde...Jeroen S — 10:36 AM
Trisled's nieuwste
Nu ook een "sem...SnoekL#35 — 10:08 AM
Alpen 2025
Alpen 2025  Deel 2:...De tovenaar — 10:01 AM
LEL 2025
De Milan mk3 heeft g...Jeroen S — 10:00 AM
Kilometer topic
Voor mij in septembe...Boyd Maduro — 09:45 AM
Kilometer topic
Vanaf 10 september (...gideon — 08:05 AM
Kilometer topic
September 2025 was v...Josligfiets — 07:23 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Totdat je rap de b...SnoekL#35 — 09:12 PM
M5 minimalbike, ervaringen?
400 euro voor aand...ZoefZoef — 08:47 PM
M5 minimalbike, ervaringen?
400 euro voor aandri...Bob Hagendijk — 06:48 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De GT is nog min...Raptobrikker — 06:31 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Toerder, ik heb ...Dharm2004 — 05:35 PM
LEL 2025
Ik weet wel dat het ...Arend-Jan — 04:26 PM