Bülk Distance
|
Topics: 10
Bedankt: 137
821 x bedankt in 370 berichten
@twilwel je gebruik van ruim en uitleg was inderdaad volstrekt normaal taalgebruik.
Topics: 26
Bedankt: 754
2416 x bedankt in 1111 berichten
(, 10:25 AM)twilwel schreef: Wanneer ik vervolgens de balk in andersmans oog aanwijs, wordt dat niet erkend.
Ik denk dat dat wel meevalt. Er zullen een hoop lezers zijn die deze discussie aanzien en zelf hun conclusies trekken.
Topics: 69
Bedankt: 38546
3845 x bedankt in 1664 berichten
Laten we nu stoppen en teruggaan naar de fiets.
Ik vraag me af hoeveel ruimte de tank besturing inneemt naast de rijder.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
(, 11:37 AM)Willeke_IGKT schreef: Laten we nu stoppen en teruggaan naar de fiets.
Ik vind dat wel meevallen, maar je moet er ook rekening mee houden dat je armen dus naast je lichaam zijn en die er ook voor zorgen dat de spullen naast je lichaam niet te hoog gestapeld mogen zijn. In mijn fiets heb ik armsteunen die op de bodem staan. Daarmee verlies je dus nog meer ruimte voor bagage. Als ik zou willen kamperen heb ik wel een uitdaging. Voor de dagelijkse boodschappen is het totaal geen probleem.
Topics: 14
Bedankt: 474
985 x bedankt in 328 berichten
[/quote]
(, 11:37 AM)Willeke_IGKT schreef: Ik vraag me af hoeveel ruimte de tank besturing inneemt naast de rijder.
Best wel veel, vond ik vooral in het begin. Ik heb lange armen.en aanvankelijk kwamen mijn ellebogen erg ver naar achteren en onderen zodat alle bagage ver naar achteren moest. Door wat optimailisaties aan de hevels is dat flink verbeterd, De stuurhevels staan nu rechterop en de remhevels zijn nu hogerop. Zodoende heb ik minder ruimte nodig voor de ellebogen. Dit had ik gereeed voordat datakneder langs kwam, dus vandaar dat hij het wel mee vindt vallen? Datakneder kwam met het slimme idee de remhevels richting de berijder te zetten. IK weet niet of dat nog prettig remt, maar het levert potentieel wel flink wat ruimte op door de hevels nog flink rechterop te kunnen zetten. De wielkast is de harde grens, verder kan de stuurhevel niet. .
Gelukkig heeft de Distance dankzij de golfplaat-vormige wielkast nogal wat meer bruikbare ruimte achterin als de MK1 (en B4M/Urban) met de bolle wielkast. Ook de smurfenmuts is veel gemakkelijker te bereiken. Bagagevakken voorin is goed voor de spulletjes die je niet vaak nodig hebt.
Mijn 2 liter staande watertankje (Albert Heijn sapcontainer, geen statiegeld) van de MK1 komt in contact met mijn hand, dus heb ik een andere genomen voor de Distance en deze liggend geplaatst tussen body en de houder voor de hevelarm. Past perfect, maar toen moest ik nog een container verbouwen want veel water klotste uit het gat voor de slang. Achteraf gezien is het logisch dat het water naar het einde klotst en dan een uitweg vindt in de slang-opening aldaar  . Met een gat halverwege, in het handvat van de container, was het veel beter. Klein gaatje ernaast voor beluchting.
Direct naast/achter de hevel is wel plek voor iets (een tasje, een 3d geprint vakje?), maar ik moet nog uitvinden hoe deze ruimte het best te benutten is. De bekende velomobieltas van Radical is in ieder geval te breed om tussen body en stuurhevel te passen.
Topics: 5
Bedankt: 2
1582 x bedankt in 845 berichten
De tankstuur van de Waw vind ik persoonlijk heel comfortabel, maar echt veel ruimte voor spullen was er niet. De Waw heeft geen doorlopende ruimte in de staart vanwege de "firewall"? geen idee hoe ik dat anders moet beschrijven. Een tas boodschappen gaat niet passen, dat moet allemaal uit de tas en netjes in het kleine beetje ruimte achter de stoel ge-tetris-ed worden. Onder de armen/naast de stoel was ook niet echt een optie want dan was er een kans dat het onder de stuurstang terecht kwam en dan is het kapot of het blokkeert de stuur, wat voor soms wel eens voor bakstenen langs de broekpijp zorgde..
Ik heb zo het idee dat een Bülk met tankstuur een veel praktischere ervaring gaat geven dan een "oude model" Waw, ik zou ook nog steeds tankstuur boven tiller kiezen!
Al is een oude Belgische Waw veeeeeel mooier dan de Bülk, al helemaal de Distance met z'n cheetos cheese puff kromming :p
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Topics: 27
Bedankt: 38
3896 x bedankt in 2159 berichten
(, 11:37 AM)Willeke_IGKT schreef: Laten we nu stoppen en teruggaan naar de fiets.
En ik op mijn beurt vraag weer af of tankbesturing nu echt prettiger is. Ik vind het heerlijk om met mn elleboog in de armsteunen en de handen gevouwen op het stuurtje met een minieme beweging te sturen in de velomobiel.
Zou het dus weleens willlen proberen eigenlijk, zo'n tankebesturing maar voorlopig heb ik geen behoefte aan een andere velomobiel dus dat komt nog wel een keer.
(, 02:10 PM)Gideonaut schreef: Ik heb zo het idee dat een Bülk met tankstuur een veel praktischere ervaring gaat geven dan een "oude model" Waw, ik zou ook nog steeds tankstuur boven tiller kiezen! Praktischer is dat er een bakje om de onderkant zit, zodat er geen spullen klem kunnen komen te zitten bij het sturen. Wat heel anders is, is dat de hendels veel meer naar achteren zitten, omdat de wielkasten ook dichterbij zitten (kleinere wielbasis dan de WAW?). Hierdoor was de hoek tussen onder- en bovenarm ook scherper. Op de relatief korte rit was dat geen probleem.
(, 02:10 PM)Gideonaut schreef: Al is een oude Belgische Waw veeeeeel mooier dan de Bülk, al helemaal de Distance met z'n cheetos cheese puff kromming :p
Daar ben ik het wel mee eens.
Topics: 11
Bedankt: 835
3984 x bedankt in 1880 berichten
Ik heb 2 velomobielen met tankbesturing, Een Milan GT en mijn eigenbouw. Bij die laatste heb ik de hevel verhoudingen wat gegokt, waardoor je relatief veel moet bewegen met de hendels, de Milan heeft ongeveer de helft van de ruimte nodig. Daardoor stuurt die iets zwaarder en minder gevoelig. Als je veel moet bewegen gaan ook de ellebogen mee in die beweging. Dat vraagt ruimte. Onder die bewegingsruimte kun je niks pakken. De GT is vrij breed bij de wielkasten, daar past de bidonhouder, in mijn geval zo'n bikepacking stuurtasje, nog naast de hendel, de hendel beweegt tussen stoel en bidon door. Eronder kan ik nog twee lange Molle pouches kwijt. Die zijn ongeveer 5 liter per stuk, 10 cm breed, 15 cm hoog, ongeveer 30 lang. Daar past mooi veel klein zwaar spul in. Powerbank, accu's gereedschap, reservebandjes, in een nog kleiner tasje ook telefoon en portemonee. Bij zweetweer kan er wel veel zweet op/in die tassen lekken. Ook iets om rekening mee te houden.
In de bagagebakken voor gebruik ik zo'n simpele bagageorganiser, een heel dun tasje. Daarin zit mijn dikke reserve vest voor noodgevallen, een poncho en een ehbo setje. Dat laat zich ook uit de bakken vissen als ik de klep open doe. Wat lastiger als ik zit, maar staand van naast de VM gaat het wel. Dat komt omdat de bakken een rand hebben die wat naar binnen hangt en de inhoud van die tas zet natuurlijk iets uit als het de ruimte krijgt. Ik vind het ook een ideale opbergplek voor de crocs, mijn tarp, die mooi boven het randje uitkomt en zo gepakt kan worden. Je reserve ventielkerntjes moet je er niet in gooien, maar voor grote zachte dingen zijn die bakken ideaal. Er zwerft dan ook minder door je VM als ie een keer op zijn kant moet onderweg.
Vragen over de Distance; Kun je de Distance eigenlijk ook schuin op z'n zijkant parkeren als je een voorbandje wilt wisselen zoals dat met de Milans kan?
Topics: 119
Bedankt: 13470
10413 x bedankt in 5054 berichten
1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door 365cycle.)
(4 uren geleden)Jeroen S schreef: Vragen over de Distance; Kun je de Distance eigenlijk ook schuin op z'n zijkant parkeren als je een voorbandje wilt wisselen zoals dat met de Milans kan? Met de Mk1 kon het als je er iets plats onder legde, met de Tuna kan het vaak ook op vlakke weg zonder iets (maar dat is wel echt kantje boord).
Ik gebruik dat overigens meestal als ik de banden oppomp, doe alle drie de wielen vanaf de linkerkant (met clikvalve is dat makkelijk te doen, bij de voorwielen dan even neerzetten als het rechterwiel het ventiel onder heeft, en links bijdraaien).
Als ik echt een voorband wil verwisselen pak ik het wiel er vaak ff vanaf, want dan kan ik ook meteen even in de velg kijken.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Vlechtje hoe en wat.
|
vintage citroën bus...365cycle — 03:17 PM |
De eerste kilometers op de Taifun
|
Welkom Pim!
Afd...365cycle — 02:55 PM |
Bülk Distance
|
Vragen over de Dis...365cycle — 02:25 PM |
nieuw bandje in 406 en 451
|
Gisteren toevallig...Frutsel — 02:02 PM |
Northlandvelo.NL is live
|
Ik heb naar tevreden...blokdoorn — 01:17 PM |
Northlandvelo.NL is live
|
Als ik zo'n Radar ...Hoekie — 01:10 PM |
Ben van Northland Velo gaat verhuizen
|
Interessante video’s...blokdoorn — 12:58 PM |
|
..Funda …. voor da...Hoekie — 12:53 PM |
M5 m-racer uitproberen (idealiter Noord ...
|
Hey hoi,
Een vrie...Boyd Maduro — 12:41 PM |
Northlandvelo.NL is live
|
Als ik zo'n Radar ho...Hardloper — 12:21 PM |
Northlandvelo.NL is live
|
Een paar klanten mer...benparke — 12:13 PM |
|
wat gegoogled …. Fun...gideon — 12:07 PM |