Vlechtje hoe en wat.
|
Topics: 1
Bedankt: 0
14 x bedankt in 9 berichten
Nogmaals dank allemaal voor de reacties, zoals jullie zien ben ik meer een lurker dan een poster maar ik ben intussen weer meer op de hoogte qua velomobielen en trikes.
Alleen vond ik manifolds waar ik al tijden naar zocht en heb gelijk maar twee Speedway Motors 9 super 7 carburateurs bijgekocht. Ik moet ik nog luchfilters en linkage en dan is de pot weer leeg  Goed dat het winter word want ik moet nog bedenken hoe ik de uitlaat doe en ik weet niet of de brandstofpomp die er nu inzit dit gaat waarderen. Ik denk dat het realistischer is als ik zoek naar een betaalbare trike zodat ik iig kan ligfietsen want er staan nog best een aantal meer auto onderdelen op m'n lijstje. Bob's automobilia verkoopt een 'mildy ground' performance nokkenas, dat is duur en een hoop werk, en voor gebruiks vriendelijkheid/topsnelheid een andere ratio in het achter diferentieel, dat is andere tandwielen vinden of de luie optie een ford 9" achteras en vooral een hoop werk want dan kan ik gelijk de drukgroep en koppelingsplaat vervangen. Die heb ik gelukkig al, cool NOS, maar daar kan wel wat vanaf gedraaid dus dan moet ik bier kopen voor degene die dat voor me doet.
Vlechtje, het Auto forum is ------> die kant op. Sorry ik stop al  Er staan ook steeds heel betaalbare Basman cruisers op mp momenteel. Dat zou cool zijn, colormatchen als pitbike maar daar heb ik al een oude transportfiets voor, die is gewoon zwart want mooi patina doe je niet overspuiten en comfy af dus die ruil ik niet voor een cruiser.
'Ik had een Corvette moeten kopen'
Vlechtje als er weer eens iets overkookt of niet wil starten
Topics: 174
Bedankt: 2983
9612 x bedankt in 4650 berichten
(, 03:36 AM)Vlechtje schreef: Vlechtje, het Auto forum is ------> die kant op. Sorry ik stop al
Dankjewel
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Topics: 116
Bedankt: 3975
4390 x bedankt in 2919 berichten
, 09:13 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 09:13 AM door Hardloper.)
(, 07:18 AM)Wim -de roetsende schreef: (, 03:36 AM)Vlechtje schreef: Vlechtje, het Auto forum is ------> die kant op. Sorry ik stop al
Dankjewel  Ik had ook al iets van je bent mijn aandacht kwijt.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Topics: 5
Bedankt: 2
1583 x bedankt in 846 berichten
Mijn Porucho frame is gisteren verkocht aan een Belg die er een custom build van gaat maken die met zijn vintage citroën busje matcht (super gek ding van golvend metaal?) hij wou ook mn Tango maar die wil ik niet in onderdelen verkopen.
Ik heb niks met autos maar custom dingen maken is gewoon leuk
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Topics: 11
Bedankt: 837
3985 x bedankt in 1881 berichten
Cruisers zijn er vooral voor de looks, vooral die extra lage, daar heb ik nog nooit iemand serieus op zien fietsn.
Op zich kun je in die richting met fietsen ook wel een hoop leuks.
(, 10:41 AM)Jeroen S schreef: Cruisers zijn er vooral voor de looks, vooral die extra lage, daar heb ik nog nooit iemand serieus op zien fietsn.
Ik heb met mijn Tango van +/- 30 kilo een rondje Scheveningen gefietst, en vervolgens 50km naar huis. Het gaat met een slakkentempo, het duurt uren voordat je thuis bent maar het was zomervakantie dus lekker boeiend :p ik heb onwijs genoten hoor!
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Topics: 121
Bedankt: 8171
3276 x bedankt in 1530 berichten
, 11:53 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 11:55 AM door Hoekie.)
(, 11:32 AM)Gideonaut schreef: (, 10:41 AM)Jeroen S schreef: Cruisers zijn er vooral voor de looks, vooral die extra lage, daar heb ik nog nooit iemand serieus op zien fietsn.
Ik heb met mijn Tango van +/- 30 kilo een rondje Scheveningen gefietst, en vervolgens 50km naar huis. Het gaat met een slakkentempo, het duurt uren voordat je thuis bent maar het was zomervakantie dus lekker boeiend :p ik heb onwijs genoten hoor!
Je kan toch ook niet serieus fietsen en toch lol hebben..
Topics: 119
Bedankt: 13475
10416 x bedankt in 5057 berichten
(, 10:23 AM)Gideonaut schreef: vintage citroën busje matcht (super gek ding van golvend metaal?) Citroën HY
Twee zaken daaraan zijn nuttig voor een ligfietsforum: - Gebogen plaatwerk is véél sterker dan een vlakke plaat, dus minder materiaal nodig, dus lichter en goedkoper, daarom ziet dat busje er zo uit. Van die golfjes werken, maar een cilinder, sandwich of gewoon een complexe vorm als een velomobiel ook.
- De HY is zowel heel kort als heeeeel lang te krijgen. Zeker die lange versie is ideaal om een (trage!) camper van te bouwen en belastingvrij ligfietsen/velomobielen te vervoeren
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Topics: 116
Bedankt: 3975
4390 x bedankt in 2919 berichten
(4 uren geleden)365cycle schreef: - De HY is zowel heel kort als heeeeel lang te krijgen. Zeker die lange versie is ideaal om een (trage!) camper van te bouwen en belastingvrij ligfietsen/velomobielen te vervoeren
Maar dan moet je wel rap wezen, want binnenkort worden ook de recent aangekochte oldtimers belast.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Topics: 34
Bedankt: 1
1842 x bedankt in 1040 berichten
2 uren geleden
(4 uren geleden)365cycle schreef: Twee zaken daaraan zijn nuttig voor een ligfietsforum:- Gebogen plaatwerk is véél sterker dan een vlakke plaat, dus minder materiaal nodig, dus lichter en goedkoper, daarom ziet dat busje er zo uit. Van die golfjes werken, maar een cilinder, sandwich of gewoon een complexe vorm als een velomobiel ook.
- De HY is zowel heel kort als heeeeel lang te krijgen. Zeker die lange versie is ideaal om een (trage!) camper van te bouwen en belastingvrij ligfietsen/velomobielen te vervoeren
Ah. Dat verklaart ook waarom de Citroen Mehari in dezelfde stijl is qua plaatwerk.
Topics: 10
Bedankt: 137
823 x bedankt in 371 berichten
En dat allemaal op hetzelfde onderstel als de eend?
Ha dat was hem ja, en dan in een erwtensoep groen
ik vind het nogal op een varkentje lijken maar ieder zijn ding. En hij stond idd vol met fietsen en onderdelen. En dat vond hij wederzijds van mijn schuur :p
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
LOL
|
Dat pontje komt me b...Fietsbennie — 07:40 PM |
Ben van Northland Velo gaat verhuizen
|
Bedankt voor je verh...Jeroen S — 07:38 PM |
Nieuw hier
|
Welkom Richard.