Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LEL 2025
#27
https://postimages.org/ is tot nu 100% betrouwbaar gebleken.
Voor links op fora heb een 'galerij' aangemaakt zodat ik weet wat ik moet laten staan.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Arend-Jan
#28
Laatste weersvoorspellingen zien er goed uit! Rustig weer, wind in Oostelijke hoeken is wel jammer natuurlijk, dat betekent terug tegen. Maar gelukkig waait ie maar zacht  Cool

Wat me wel opvalt: het lijkt fris te worden. Rond de 10 graden. En ik heb de Milan op CCU staan, die bij fris weer merkbaar langzamer worden  Confused Maar eens kijken of er nog iets gewisseld kan worden  Big Grin

Aantal inschrijvingen nog niet heel veel vergeleken met voorgaande jaren. Kunnen er nog altijd wel een paar bij  Tongue  KLIK HIER OM JE AAN TE MELDEN

Dit is je kans om Top10 te rijden op dit mooie evenement!  Tongue Big Grin
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Veloquest , mvdriel , NielsKo
#29
Met een beetje mazzel is het net boven de 10 graden, en dan valt het nog mee met de CCU's.
En niet lekrijden heeft ook zo z'n voordelen...
Antwoord }
Bedankt door: NielsKo , Willeke_IGKT , TimSch
#30
Tsja, weersvoorspellingen...

Nu denken ze weer 13 graden  Big Grin

Heb inmiddels ter overweging een setje licht ingereden Schwalbe Ones in bruikleen gekregen. Daar komende dagen maar eens op woon-werk rijden om een indruk te krijgen.
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#31
https://sporthive.com/sessions/11429714

61.453 km/h!!
Ongelofelijk

13 graden, en een stevige zuidoosten wind.
Ik was ook in de buurt, maar dan op het water. Vandaag van Enkhuizen naar Ketelhaven gevaren. Best wel koud vanuit mijn perspectief.
Antwoord }
#32
In de velomobiel was het best warm. Daarbuiten... frisjes.
Dank aan Hans en collega(?) om onvoorbereid het keerpunt waar te nemen. Dat scheelt toch heel wat flintstonen...

Buiten 1 lekke band (Harry) en een losgeschoten stoel (Tim) is voorzover ik weet iedereen zonder mechanische problemen weer aan de streep gekomen. Een prima editie!
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch , 365cycle , Hoekie
#33
(, 07:20 PM)LigfietsWilsum schreef: https://sporthive.com/sessions/11429714

61.453 km/h!! 
Ongelofelijk

13 graden, en een stevige zuidoosten wind.
Ik was ook in de buurt, maar dan op het water. Vandaag van Enkhuizen naar Ketelhaven gevaren. Best wel koud vanuit mijn perspectief.

Maar als we naar de snelheden kijken van de Tuna's 2 & 4, die zijn vind ik ook niet mis. Wetende dat plek 1 en wellicht ook plek 3 een kleine Snoek zal zijn.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#34
(, 09:07 PM)Hardloper schreef:
(, 07:20 PM)LigfietsWilsum schreef: https://sporthive.com/sessions/11429714

61.453 km/h!! 
Ongelofelijk

13 graden, en een stevige zuidoosten wind.
Ik was ook in de buurt, maar dan op het water. Vandaag van Enkhuizen naar Ketelhaven gevaren. Best wel koud vanuit mijn perspectief.

Maar als we naar de snelheden kijken van de Tuna's 2 & 4, die zijn vind ik ook niet mis. Wetende dat plek 1 en wellicht ook plek 3 een kleine Snoek zal zijn.

Laten we dan ook plek 6 even noemen: dik onder een uur, nog geen anderhalve minuut van het podium van Snoekjes en een Tuna.....In een Quest!!!  Exclamation

Dat vind ik oprecht indrukwekkend!
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
#35
(, 09:07 PM)Hardloper schreef: Maar als we naar de snelheden kijken van de Tuna's 2 & 4, die zijn vind ik ook niet mis. Wetende dat plek 1 en wellicht ook plek 3 een kleine Snoek zal zijn.
De Tuna liep idd prima (mede dankzij jarige job Ymte, want hoewel ik eigenlijk van plan was cabrio te rijden kreeg ik vlak voor de start een toerkap in m'n handen gedrukt Big Grin )
Ondanks m'n gesnotter was ik zeer tevreden over m'n geleverde vermogen.

Op de heenweg had ik eigenlijk net iets teveel gegeven (65-66 km/h kruissnelheid), de tegenwind bij de terugweg kostte veel snelheid. Nadat ik een kleine groene Snoek (weet eigenlijk niet wie daarmee reed) ingehaald had was de weg voor me leeg. Zo zonder anker ga je dan alle pijntjes voelen enzo, en dat bleef tot ik Wouter in zijn Tuna voor me zag. Die rijdt ook altijd vrij hard, dus had ik een mooi punt om me op te richten. Ik kon de finish al zien, m'n spiegeltje was helemaal leeg, met nog maar zo'n 5 kilometer te gaan begon ik te denken dat Arend-Jan me niet meer in zou halen (hij was een paar fietsen achter me gestart). Ik was nog niet uitgedacht of er kwam ineens een fraai gekleurde Snoek voorbij zeilen Big Grin  Gelukkig is het daarbij gebleven, verder alleen anderen ingehaald Smile 

Volgend jaar ga ik wel wat tunen, heb nu bijvoorbeeld gewoon gereden op CCU (wel met latex biba's... en natuurlijk niet lek! Cool ), en verder ook niks aangepast/gesmeerd/whatever voor vertrek, alleen de banden opgepompt en gaan. 

Ook nog wel leuk: de afgelopen 4? jaar was ik ingeschreven en alle keren verscheen ik niet aan de start (door ziekte, fietspech, allerlei redenen). Nu dus maar een beetje bijgelovig gedaan en me bewust níet ingeschreven Tongue
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#36
(, 09:24 PM)TimSch schreef: Dat vind ik oprecht indrukwekkend!

Op een open ligger meedoen, dat was pas indrukwekkend Wink
Antwoord }
#37
(, 08:39 PM)Tijanus schreef: In de velomobiel was het best warm. Daarbuiten... frisjes.

Klopt Tim. 

Tijanus, gefeliciteerd met deze prachtige prestatie. 

Uiteindelijk gaat het om de motor die in de vm zit.

Bij deze wil ik dan ook alle deelnemers feliciteren met hun prestatie.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
#38
(, 09:31 PM)Frutsel schreef: Op een open ligger meedoen, dat was pas indrukwekkend Wink

Heel goede aanvulling: daar sluit ik me ook bij aan  Big Grin
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , 365cycle , Willeke_IGKT
#39
(, 09:24 PM)TimSch schreef: Laten we dan ook plek 6 even noemen: dik onder een uur, nog geen anderhalve minuut van het podium van Snoekjes en een Tuna.....In een Quest!!!  Exclamation

Dat vind ik oprecht indrukwekkend!
Deze informatie heb ik dus niet, maar dit geeft inderdaad aan dat de Quest echt nog niet afgeschreven is. Wat voor resultaat had het gegeven als de motor in een nieuwere VM had gelegen.

(, 09:29 PM)365cycle schreef: Op de heenweg had ik eigenlijk net iets teveel gegeven (65-66 km/h kruissnelheid)
Te veel geven op eerdere stuk kan inderdaad je zuur op breken. Dat weet ik nog wel van paar weken terug. De halve marathon was voor mij 3x niks kwa tijd.
(, 09:31 PM)Wim -de roetsende schreef: [quote="Tijanus" pid='68604' dateline='1760899153']

Uiteindelijk gaat het om de motor die in de vm zit.

Bij deze wil ik dan ook alle deelnemers feliciteren met hun prestatie.
Door de uitslag zijn we misschien inderdaad te veel gefocust wie is de snelste. Maar voor hetzelfde geld heeft de laatste, wel het beste gedaan voor zijn of haar doen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , NielsKo , 365cycle
#40
Ik had vandaag de mazzel ook in bloedvorm te zijn, ik heb lang niet zo'n vermogen kunnen trappen op een dergelijke afstand, dus dat voelt echt ontzettend lekker.

De start was spannend, de lange rechter bocht naar beneden toe, waar ik vorig jaar mijn fietsmaatje Hasan op zijn kant zag liggen. Dus met iets extra marge/voorzichtigheid daar gereden en daarna flink gas erop. De snelheid liep op tot hoog in de 60 en zelfs eventjes boven de 70. Ik zag wel dat mijn vermogen hoger lag dan verstandig was. En ik probeerde mezelf daarop aan te spreken en iets rustiger te rijden, maar het ging gewoon te lekker. En als je dan redelijk achterin start en daardoor veel fietsen voor je hebt; dan blijf ik 'jagen'. Bij het keerpunt stond de teller op 65,5 gemiddeld  Cool

Ik werd vlot gedraaid en dankzij het afdalinkje onder het viaduct ben je dan snel weer op tempo. Dat je daarna best een behoorlijk (voor NL dan) bultje op moet had ik na vorig jaar zeker verdrongen, dat viel me dit keer wat tegen. De fiets daarna terug richting de 60 brengen ging moeizaam. Pas toen bedacht ik me dat ik inmiddels natuurlijk tegen de wind in reed, dus dat hoog in de 50 misschien helemaal niet zo traag is  Big Grin
Toen de dijk dan richting het einde weer naar rechts boog liep de snelheid ook weer op. Het laatste stukje omhoog kwam Mark nog in het vizier, die helemaal vooraan bleek te rijden, maar hem kon ik net niet meer inhalen. 

Een heel geslaagde dag, vond ik, volgens mij is de schade beperkt gebleven tot 1 lekke POSR bij Harry maar verder geen schuivers of andere ellende.

Nogmaals hartelijk bedankt voor de vrijwilligers: voor de tijdwaarneming, voor de organisatie, voor de mannen bij de oversteekplaatsen en de keerders  Heart En voor het team van velomobiel.nl voor hun fantastische fiets en de speciale racekap die ze speciaal voor mij op zondag naar de start kwamen brengen!
Antwoord }
#41
Het was weer een fantastische dag! waarvoor ik een paar mensen moet bedanken:
Tim, voor het helpen voorbereiden van de fietsen en het brengen en halen van mij plus fiets plus vriendin Smile .
Arend-Jan, voor het verwezenlijken van een door mij begeerde Milan Upgrade  Big Grin .
Henk, voor het uitlenen van zijn supersonische bandjes!!
en natuurlijk mijn lieve vriendin, die toch helemaal mee was gegaan om een uur aan het begin van de dijk te wachten Sleepy

Vorig jaar ben ik van noord Groningen naar het beginpunt gefietst, in gezelschap van Harry en in een quest. Dat vond ik toen eigenlijk al heel wat, het leverde een tijd op van 1 uur, 15 minuten en 34 seconden(waar ik wederom erg blij mee was). Een jaar, een fiets, en een vriendin rijker wist ik wel dat de snelheid omhoog moest. Daarvoor heb ik uitgebreid ingelezen in mogelijke verbeteringen, en deze amper toegepast (schuldig: Jeugdloon). verbeteringen die ik wel toe kon passen heb ik daarom wel gelijk uitgevoerd. Het therapeutisch afplakken van gaten en kieren was goed voor geest en ego, een echte aanrader, het ziet er ook gewoon erg tof uit. Bewapend met twee  (beeldschone) Milan SL's op het dak reden we naar Lelystad. Nu had ik laatst echt flink hard gereden en had ik in mn hoofd een bescheiden 60kmu kruisselheid gereserveerd voor op de dijk. de banden waren hard, de gaten afgeplakt, de zonnebril op en de muziek aan! (natuurlijk stond het verkeer stil, dank Mark en Oompje!) Het begon goed en ik was gewaarschuwd voor de eerste scherpe bocht, die ik prompt toch verkeerd inschatte. Enfin, de snelheid kon omhoog, op naar de 60, toch 57, 55? oke, 55 dan maar! met 55 en goede moed trapte ik door, vreemd genoeg werd mijn racemonster verslonden door een rood zwarte piranha, de details zijn wazig, het gebeurde immers in een fractie van een seconde! Mijn ego en gelukkig ook mijn fiets konden onbeschadigd de rit voortzetten. Ik was blij verast toen ik voor de oversteek mijn favoriete fotograaf beelden zag schieten!(oke, ook Marten moet natuurlijk bedankt worden) Hierna stond het meest onorthodoxe duo mij gelukkig wederom aan te moedigen, hierna zakte de snelheid weer? dan maar 53 kruis, dat lukte ongeveer dus binnen 1 uur eindigen zat er nog wel in. Ik werd gedraaid in enkhuizen en ging weer weg als een raket!....... raketijsje?....... dat smelt?...... 30kmu? max 37? duidelijk een lekke band, dat ligt niet aan mij. tot dat ik door bleef rijden en de fiets geen gekke geluiden produceerde. Dan was er vast iets anders mis met de fiets. maar ik had haast en ging niet stoppen. De snelheid was tot en met de blokkeer Brabanders max 40kmu... Hoe dan? hierna zat de 45/47 weer in het uur en was mn gemiddelde al tot 51.2 gezakt, die daalde tot 50 en toen baalde ik wel als een stekker. De snelheid liep het laatste kwart weer op, 50,54,57,58,56. zo wil ik wel door! de laatste scherpe bocht heeft me weer tot de 30kmu gebracht en over de laatste meters zeg ik niks, stel je voor dat het een langdradig verhaal blijkt..... Gefinished baalde ik enorm, maar achteraf ben ik heel blij met een 7e plek en in de buurt van 50 gemiddeld! het is 1 uur, 1 minuut, en 39 seconden geworden. Nu alles bezonken is ben ik blij met de tijd, blij met het zien van bekende en onbekende gezichten, blij met de fiets en blij met het verhaal!

en natuurlijk,
Blij dat ik de volgende keer 60 fiets  Angel
Antwoord }
#42
(, 09:52 PM)Hardloper schreef: Door de uitslag zijn we misschien inderdaad te veel gefocust wie is de snelste. Maar voor hetzelfde geld heeft de laatste, wel het beste gedaan voor zijn of haar doen.

Dit is wel een mooie uitleg over wat winnen is. Het is beter worden dan de vorige keer.

https://www.youtube.com/watch?v=wIrdZ9PWahc
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch , Tijanus , Hardloper
#43
Hoekie denkt hardop: Arend-Jan heeft toch een dashcam? Gaat hij daar iets mee doen dat we (een stuk) mogen mee beleven?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#44
(, 10:10 PM)Arend-Jan schreef: .... En voor het team van velomobiel.nl voor hun fantastische fiets en de speciale racekap die ze speciaal voor mij op zondag naar de start kwamen brengen!

Vertel, vertel, vertel!
Wat had je voor moois mee?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#45
(6 uren geleden)LigfietsWilsum schreef: Vertel, vertel, vertel!
Wat had je voor moois mee?

Als je FaceBook hebt. Deze: https://www.facebook.com/photo?fbid=1221...7278573602


De staart heeft iets weg van de staart van een Distance.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#46
Dank! Om de concurrentie te intimideren dus.  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#47
(, 09:24 PM)TimSch schreef:
(, 09:07 PM)Hardloper schreef:
(, 07:20 PM)LigfietsWilsum schreef: https://sporthive.com/sessions/11429714

61.453 km/h!! 
Ongelofelijk

13 graden, en een stevige zuidoosten wind.
Ik was ook in de buurt, maar dan op het water. Vandaag van Enkhuizen naar Ketelhaven gevaren. Best wel koud vanuit mijn perspectief.

Maar als we naar de snelheden kijken van de Tuna's 2 & 4, die zijn vind ik ook niet mis. Wetende dat plek 1 en wellicht ook plek 3 een kleine Snoek zal zijn.

Laten we dan ook plek 6 even noemen: dik onder een uur, nog geen anderhalve minuut van het podium van Snoekjes en een Tuna.....In een Quest!!!  Exclamation

Dat vind ik oprecht indrukwekkend!

Dank!
Van tevoren had ik inderdaad een aantal doelen in gedachten:

-De voornaamste, zoals die Schotse coach van Wim aangeeft, sneller zijn dan vorig jaar. Dat leek te moeten kunnen door dit jaar keurig om alle verkeersmeubilair heen te rijden i.p.v. eroverheen...

-Als het even kan winnen in de niet-carbon-cocon-categorie. Dat leek vooraf ook goed te doen, competitie met een Nazca Pioneer op Marathons (hulde aan Lionel, hij heeft gewoon tweemaal zo lang hard gewerkt als de andere deelnemers!) moet oude dame Quifje wel aankunnen. Echter, ook de topic starter, aka één van de aanstormende talenten had zich een glasvezelquest aangemeten i.p.v. de opmerkelijk snelle gele Hurricane die ik in Ter Apel had gezien. Daar moet dus toch nog voor gewerkt worden...

-En, als alles meezit: finishen rond, of, bij voorkeur, net onder het uur. En ja, als dan toch alles maar moet meezitten (er was ons een droge weg beloofd) dan ook maar het risico genomen om voorbandjes te monteren met de lekbestendigheid van nat papier in plaats van de normale CCU's. Dat in combinatie met de aero spiegelkapjes waarin Bianca voor mijn verjaardag had voorzien gaf ook zeker de extra moraal van 'er alles aan gedaan hebben' (OK, alles behalve het hogere lexanknippen of carbonbeeldhouwen...). 

Over meezitten gesproken: halverwege de heenweg dook Boyd plotseling op in mijn spiegel. Gelukkig kon ik nadat hij was gepasseerd ("woesjh") psychologisch even aanhaken en hem niet al te snel laten weglopen. Na het keerpunt was ik hem wel kwijt en ging de focus op hartslag (een vermogensmeter heb ik niet) rond 155 houden en maar zien wat dat oplevert, tot ergens ver voor mij in de lange bocht naar Lelystad een ongeïdentificeerde rode stip ("URFO") aan de horizon opdook. Tergend langzaam kwam die stip dichterbij... hmmm.... lijkt wel een rode Snoek... wie? Boyd? Boyd!!! Dat was wel een doelwit waarvoor het hoofd het nog even kon winnen van de benen... dus Boyd, dank voor het jezelf opblazen op de heenweg, voor jezelf echt geen goed idee maar mij heb je er zeker een dienst mee bewezen Smile


Ere wie ere toekomt: Als ik Arend-Jan goed heb begrepen had hij gemiddeld veertig watt (!!) meer getrapt dan vorig jaar. Zo'n stap vooruit ga ik zeker niet meer zetten (en de helft ervan ook niet). Dus als ik volgend jaar toch weer sneller wil zijn, en Boyd niet (weer) kan inhuren als haas... lonkt een (nog) snellere velomobiel toch ook wel. Maar ja, Quifje is een fantastische toerfiets en levert heel veel positieve reacties op op straat, die gaat zeker niet weg. En het schuurtje heeft helaas geen plek meer voor nog een velomobiel, tenzij ik ga stapelen... euh, keuzes, keuzes.
Ach, voorlopig even nagenieten...
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
#48
(3 uren geleden)Tijanus schreef: En het schuurtje heeft helaas geen plek meer voor nog een velomobiel, tenzij ik ga stapelen... euh, keuzes, keuzes.

Mijn berging heeft ook geen plek voor 2 vm-en  Big Grin 

Dus heb ik een oude tafel met dunne poten gekocht. Toen heb ik 4 pvc buisjes gewoon over de poten heen geschoven. 
De 2 voorste pootjes zijn iets langer, zodat de vm automatisch naar achteren rolt tegen een mooi zacht kussentje. 
De ene vm staat eronder en de andere staat erboven en die gaat erop en eraf via een brede alu oprijplaat.

Gewoon niet te lang over nadenken  Tongue
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus , Boyd Maduro , Hoekie , Willeke_IGKT
#49
(3 uren geleden)Tijanus schreef: -Als het even kan winnen in de niet-carbon-cocon-categorie. Dat leek vooraf ook goed te doen, competitie met een Nazca Pioneer op Marathons (hulde aan Lionel, hij heeft gewoon tweemaal zo lang hard gewerkt als de andere deelnemers!) moet oude dame Quifje wel aankunnen. Echter, ook de topic starter, aka één van de aanstormende talenten had zich een glasvezelquest aangemeten i.p.v. de opmerkelijk snelle gele Hurricane die ik in Ter Apel had gezien. Daar moet dus toch nog voor gewerkt worden...

Aangezien ik van plan ben volgend jaar ook in een snelle rood-zwarte fiets te rijden (want die heb je blijkbaar nodig om in de top3 te eindigen Tongue ), wilde ik graag nog een jaar in de oude glasbak rijden. Mijn doel was om sneller te zijn dan vorig jaar - met 4 minuten ben ik dik tevreden.
Na een maand van diverse onderhoudsklussen (compleet nieuwe elektra, verstevigde wielkasten, bagagevakken voorin en nog wat willekeurige dingen) had ik 'm afgelopen woensdag nét op tijd weer in elkaar. Het geheel was nog wat zwaarder dan vorig jaar geworden. Volgende keer ga ik ook zorgen dat daadwerkelijk alle kampeerspullen van de zaterdag-zondag overnachting achter blijven op de parkeerplaats - er schoven nog wat dingen naar voren halverwege de race. Doh  Ook niks gedaan aan optimalisatie, zelfs de bandendruk vergeten te controleren.

Na afloop nog even wezen buurten bij ICB om vervolgens nog de 110km naar huis te rijden. Helaas viel om 45km voor het einde de accu uit. Ik wist van afgelopen winter dat deze accu niet heel erg goed meer was, dus afgelopen dinsdag nog twee nieuwe accu's besteld. Die lagen vanochtend in de brievenbus, net te laat voor dit weekend.. 
Langs een pikdonkere N351 met reservelampjes rijden met vrij weinig zicht om 2300 uur 's avonds was toch wel spannend, zeker na zo'n intensieve dag. Uiteindelijk net 1 minuut voor middernacht thuis, met 220km op de teller.

Ik heb er weer van genoten en kijk weer uit naar de volgende editie!
Antwoord }
#50
(6 uren geleden)Hoekie schreef: Hoekie denkt hardop: Arend-Jan heeft toch een dashcam? Gaat hij daar iets mee doen dat we (een stuk) mogen mee beleven?

Ow! Ja, dat is ook zo  Big Grin
Ik zal eens kijken of het de moeite waard is.
De beelden van de achterste cam zijn bijzonder saai, want die heeft de binnenkant van de staartpunt gefilmd  Wink Maar voorkant is misschien wel aardig ja


(6 uren geleden)LigfietsWilsum schreef:
(, 10:10 PM)Arend-Jan schreef: .... En voor het team van velomobiel.nl voor hun fantastische fiets en de speciale racekap die ze speciaal voor mij op zondag naar de start kwamen brengen!

Vertel, vertel, vertel!
Wat had je voor moois mee?

Op de foto op hun site kan je de kap goed zien: https://velomobiel.nl/nieuws/147/arend-j...snoek.html
[Afbeelding: ajsnoek.jpeg]
Ze hebben deze voor Mathias gemaakt. En nu ik regelmatig het podium haal wilden ze er ook wel eentje voor mij maken. Maar bel ze vooral, de hebben de mal, kunnen er meer maken Smile

Hij is sneller dan de toerkap, want hij is lager, smaller, heeft geen verstelbaar vizier maar een vast ruitje dat iets vlakker ligt en geen zijruitjes. Dus echt alleen voor wedstrijdgebruik.


(4 uren geleden)Wim -de roetsende schreef:
(6 uren geleden)LigfietsWilsum schreef: Vertel, vertel, vertel!
Wat had je voor moois mee?

Als je FaceBook hebt. Deze: https://www.facebook.com/photo?fbid=1221...7278573602


De staart heeft iets weg van de staart van een Distance.

Hmmmz ik was hier al bang voor.
Ik heb die vorm een jaar geleden al getekend. Maar ja, dat gelooft nu natuurlijk geen hond meer  Big Grin

Ik heb ermee op Aldenhoven getest, en bij 60 per uur leverde het een besparing van 1,0 hele watts op.
Gemiddeld vermogen gemeten over 2 hele rondes (~5km) bij constante snelheid (na 1 niet-gemeten-ronde om eerst van 0-60 te accelereren), met/zonder punt scheelde 1 Watt. Oftewel: ruis. Een zucht wind heeft meer invloed, dus het is eigenlijk alleen goed als gespreksonderwerp, voor intimidatie of als psychologische 'Schwanzerlängerung' zoals onze oosterburen dergelijke aankleefdelen noemen. Maar dat moet je niet verder vertellen, want dan werkt de intimidatie niet meer.

Op die foto is ook te zien dat ik LEL zonder koplamp reed. Dit omdat ik diezelfde dag in Aldenhoven heb gemeten dat een paar stroken tape over de dikke, uitstekende Lupine heen bij 60 een besparing van 13 Watt opleverde. Dus je kan kiezen: geen koplamp, of 13 staartpunten eraan plakken  Wink


(3 uren geleden)Tijanus schreef: Ere wie ere toekomt: Als ik Arend-Jan goed heb begrepen had hij gemiddeld veertig watt (!!) meer getrapt dan vorig jaar. 

applause klopt, dank je! Het is zelfs nog iets meer: 44W verschil. 
Vorig jaar had ik 240 gemiddeld (linkje, alleen zichtbaar voor mensen die me volgen), dit jaar 284 (linkje). 
En dat had ik zelf ook echt niet verwacht. Ik heb eerder wel zulk vermogen getrapt over zo'n tijd, maar dat was bijna 10 jaar geleden (op de racefiets, nooit eerder op een ligfiets). Dus ik ben supertrots op dit resultaat Cool  
Niet iedere woonwerkrit op hetzelfde (stevige) tempo rijden maar veel meer variëren en ook wat intervallen en sprints trainen blijkt toch echt te helpen.
Dat Ymte later zei dat hij dacht misschien 2x zo oud te zijn als ik vind ik ook een heel fraai compliment. Als 41-jarige ben ik nu eindelijk blij met wat ik lang mijn babyface noemde Wink
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
QV 171 te koop
Mwah de QV is volgen...Gideonaut — 03:01 PM
Afsluitdijk
Forget it. En omd...LigfietsWilsum — 02:53 PM
QV 171 te koop
Dag Ben, Gister...benparke — 02:50 PM
Afsluitdijk
Wat denken jullie, b...Lopopodium — 02:30 PM
LEL 2025
Hoekie denkt hardo...Arend-Jan — 02:29 PM
LEL 2025
-Als het even ka...Kapitein Bosui — 01:37 PM
wat ze zeggen
Nou een vrouw op de ...Hardloper — 01:29 PM
LEL 2025
En het schuurtje h...Wim -de roetsende — 01:25 PM
LEL 2025
61.453 km/h!!  ...Tijanus — 01:00 PM
LEL 2025
Dank! Om de concurre...LigfietsWilsum — 12:52 PM
LEL 2025
Vertel, vertel, ve...Wim -de roetsende — 12:24 PM
QV 171 te koop
Dag Ben, Gisteren...Wim -de roetsende — 12:22 PM
QV 171 te koop
 Ik bied hem te ko...Niels van der Wal — 11:14 AM
LEL 2025
.... En voor het t...LigfietsWilsum — 10:30 AM
Flevobike en trike, nieuwe eigenaren?
Het is een 29 inch...tiemen — 10:28 AM
LEL 2025
Hoekie denkt hardop:...Hoekie — 10:25 AM
QV 171 te koop
Nog steeds te koop. ...benparke — 10:15 AM