Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LEL 2025
#27
https://postimages.org/ is tot nu 100% betrouwbaar gebleken.
Voor links op fora heb een 'galerij' aangemaakt zodat ik weet wat ik moet laten staan.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Arend-Jan
#28
Laatste weersvoorspellingen zien er goed uit! Rustig weer, wind in Oostelijke hoeken is wel jammer natuurlijk, dat betekent terug tegen. Maar gelukkig waait ie maar zacht  Cool

Wat me wel opvalt: het lijkt fris te worden. Rond de 10 graden. En ik heb de Milan op CCU staan, die bij fris weer merkbaar langzamer worden  Confused Maar eens kijken of er nog iets gewisseld kan worden  Big Grin

Aantal inschrijvingen nog niet heel veel vergeleken met voorgaande jaren. Kunnen er nog altijd wel een paar bij  Tongue  KLIK HIER OM JE AAN TE MELDEN

Dit is je kans om Top10 te rijden op dit mooie evenement!  Tongue Big Grin
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Veloquest , mvdriel , NielsKo
#29
Met een beetje mazzel is het net boven de 10 graden, en dan valt het nog mee met de CCU's.
En niet lekrijden heeft ook zo z'n voordelen...
Antwoord }
Bedankt door: NielsKo , Willeke_IGKT , TimSch
#30
Tsja, weersvoorspellingen...

Nu denken ze weer 13 graden  Big Grin

Heb inmiddels ter overweging een setje licht ingereden Schwalbe Ones in bruikleen gekregen. Daar komende dagen maar eens op woon-werk rijden om een indruk te krijgen.
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#31
https://sporthive.com/sessions/11429714

61.453 km/h!!
Ongelofelijk

13 graden, en een stevige zuidoosten wind.
Ik was ook in de buurt, maar dan op het water. Vandaag van Enkhuizen naar Ketelhaven gevaren. Best wel koud vanuit mijn perspectief.
Antwoord }
#32
In de velomobiel was het best warm. Daarbuiten... frisjes.
Dank aan Hans en collega(?) om onvoorbereid het keerpunt waar te nemen. Dat scheelt toch heel wat flintstonen...

Buiten 1 lekke band (Harry) en een losgeschoten stoel (Tim) is voorzover ik weet iedereen zonder mechanische problemen weer aan de streep gekomen. Een prima editie!
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch , 365cycle
#33
(5 uren geleden)LigfietsWilsum schreef: https://sporthive.com/sessions/11429714

61.453 km/h!! 
Ongelofelijk

13 graden, en een stevige zuidoosten wind.
Ik was ook in de buurt, maar dan op het water. Vandaag van Enkhuizen naar Ketelhaven gevaren. Best wel koud vanuit mijn perspectief.

Maar als we naar de snelheden kijken van de Tuna's 2 & 4, die zijn vind ik ook niet mis. Wetende dat plek 1 en wellicht ook plek 3 een kleine Snoek zal zijn.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#34
(3 uren geleden)Hardloper schreef:
(5 uren geleden)LigfietsWilsum schreef: https://sporthive.com/sessions/11429714

61.453 km/h!! 
Ongelofelijk

13 graden, en een stevige zuidoosten wind.
Ik was ook in de buurt, maar dan op het water. Vandaag van Enkhuizen naar Ketelhaven gevaren. Best wel koud vanuit mijn perspectief.

Maar als we naar de snelheden kijken van de Tuna's 2 & 4, die zijn vind ik ook niet mis. Wetende dat plek 1 en wellicht ook plek 3 een kleine Snoek zal zijn.

Laten we dan ook plek 6 even noemen: dik onder een uur, nog geen anderhalve minuut van het podium van Snoekjes en een Tuna.....In een Quest!!!  Exclamation

Dat vind ik oprecht indrukwekkend!
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
#35
(3 uren geleden)Hardloper schreef: Maar als we naar de snelheden kijken van de Tuna's 2 & 4, die zijn vind ik ook niet mis. Wetende dat plek 1 en wellicht ook plek 3 een kleine Snoek zal zijn.
De Tuna liep idd prima (mede dankzij jarige job Ymte, want hoewel ik eigenlijk van plan was cabrio te rijden kreeg ik vlak voor de start een toerkap in m'n handen gedrukt Big Grin )
Ondanks m'n gesnotter was ik zeer tevreden over m'n geleverde vermogen.

Op de heenweg had ik eigenlijk net iets teveel gegeven (65-66 km/h kruissnelheid), de tegenwind bij de terugweg kostte veel snelheid. Nadat ik een kleine groene Snoek (weet eigenlijk niet wie daarmee reed) ingehaald had was de weg voor me leeg. Zo zonder anker ga je dan alle pijntjes voelen enzo, en dat bleef tot ik Wouter in zijn Tuna voor me zag. Die rijdt ook altijd vrij hard, dus had ik een mooi punt om me op te richten. Ik kon de finish al zien, m'n spiegeltje was helemaal leeg, met nog maar zo'n 5 kilometer te gaan begon ik te denken dat Arend-Jan me niet meer in zou halen (hij was een paar fietsen achter me gestart). Ik was nog niet uitgedacht of er kwam ineens een fraai gekleurde Snoek voorbij zeilen Big Grin  Gelukkig is het daarbij gebleven, verder alleen anderen ingehaald Smile 

Volgend jaar ga ik wel wat tunen, heb nu bijvoorbeeld gewoon gereden op CCU (wel met latex biba's... en natuurlijk niet lek! Cool ), en verder ook niks aangepast/gesmeerd/whatever voor vertrek, alleen de banden opgepompt en gaan. 

Ook nog wel leuk: de afgelopen 4? jaar was ik ingeschreven en alle keren verscheen ik niet aan de start (door ziekte, fietspech, allerlei redenen). Nu dus maar een beetje bijgelovig gedaan en me bewust níet ingeschreven Tongue
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#36
(3 uren geleden)TimSch schreef: Dat vind ik oprecht indrukwekkend!

Op een open ligger meedoen, dat was pas indrukwekkend Wink
Antwoord }
#37
(4 uren geleden)Tijanus schreef: In de velomobiel was het best warm. Daarbuiten... frisjes.

Klopt Tim. 

Tijanus, gefeliciteerd met deze prachtige prestatie. 

Uiteindelijk gaat het om de motor die in de vm zit.

Bij deze wil ik dan ook alle deelnemers feliciteren met hun prestatie.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
#38
(3 uren geleden)Frutsel schreef: Op een open ligger meedoen, dat was pas indrukwekkend Wink

Heel goede aanvulling: daar sluit ik me ook bij aan  Big Grin
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , 365cycle , Willeke_IGKT
#39
(3 uren geleden)TimSch schreef: Laten we dan ook plek 6 even noemen: dik onder een uur, nog geen anderhalve minuut van het podium van Snoekjes en een Tuna.....In een Quest!!!  Exclamation

Dat vind ik oprecht indrukwekkend!
Deze informatie heb ik dus niet, maar dit geeft inderdaad aan dat de Quest echt nog niet afgeschreven is. Wat voor resultaat had het gegeven als de motor in een nieuwere VM had gelegen.

(3 uren geleden)365cycle schreef: Op de heenweg had ik eigenlijk net iets teveel gegeven (65-66 km/h kruissnelheid)
Te veel geven op eerdere stuk kan inderdaad je zuur op breken. Dat weet ik nog wel van paar weken terug. De halve marathon was voor mij 3x niks kwa tijd.
(3 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: [quote="Tijanus" pid='68604' dateline='1760899153']

Uiteindelijk gaat het om de motor die in de vm zit.

Bij deze wil ik dan ook alle deelnemers feliciteren met hun prestatie.
Door de uitslag zijn we misschien inderdaad te veel gefocust wie is de snelste. Maar voor hetzelfde geld heeft de laatste, wel het beste gedaan voor zijn of haar doen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , NielsKo , 365cycle
#40
Ik had vandaag de mazzel ook in bloedvorm te zijn, ik heb lang niet zo'n vermogen kunnen trappen op een dergelijke afstand, dus dat voelt echt ontzettend lekker.

De start was spannend, de lange rechter bocht naar beneden toe, waar ik vorig jaar mijn fietsmaatje Hasan op zijn kant zag liggen. Dus met iets extra marge/voorzichtigheid daar gereden en daarna flink gas erop. De snelheid liep op tot hoog in de 60 en zelfs eventjes boven de 70. Ik zag wel dat mijn vermogen hoger lag dan verstandig was. En ik probeerde mezelf daarop aan te spreken en iets rustiger te rijden, maar het ging gewoon te lekker. En als je dan redelijk achterin start en daardoor veel fietsen voor je hebt; dan blijf ik 'jagen'. Bij het keerpunt stond de teller op 65,5 gemiddeld  Cool

Ik werd vlot gedraaid en dankzij het afdalinkje onder het viaduct ben je dan snel weer op tempo. Dat je daarna best een behoorlijk (voor NL dan) bultje op moet had ik na vorig jaar zeker verdrongen, dat viel me dit keer wat tegen. De fiets daarna terug richting de 60 brengen ging moeizaam. Pas toen bedacht ik me dat ik inmiddels natuurlijk tegen de wind in reed, dus dat hoog in de 50 misschien helemaal niet zo traag is  Big Grin
Toen de dijk dan richting het einde weer naar rechts boog liep de snelheid ook weer op. Het laatste stukje omhoog kwam Mark nog in het vizier, die helemaal vooraan bleek te rijden, maar hem kon ik net niet meer inhalen. 

Een heel geslaagde dag, vond ik, volgens mij is de schade beperkt gebleven tot 1 lekke POSR bij Harry maar verder geen schuivers of andere ellende.

Nogmaals hartelijk bedankt voor de vrijwilligers: voor de tijdwaarneming, voor de organisatie, voor de mannen bij de oversteekplaatsen en de keerders  Heart En voor het team van velomobiel.nl voor hun fantastische fiets en de speciale racekap die ze speciaal voor mij op zondag naar de start kwamen brengen!
Antwoord }
#41
Het was weer een fantastische dag! waarvoor ik een paar mensen moet bedanken:
Tim, voor het helpen voorbereiden van de fietsen en het brengen en halen van mij plus fiets plus vriendin Smile .
Arend-Jan, voor het verwezenlijken van een door mij begeerde Milan Upgrade  Big Grin .
Henk, voor het uitlenen van zijn supersonische bandjes!!
en natuurlijk mijn lieve vriendin, die toch helemaal mee was gegaan om een uur aan het begin van de dijk te wachten Sleepy

Vorig jaar ben ik van noord Groningen naar het beginpunt gefietst, in gezelschap van Harry en in een quest. Dat vond ik toen eigenlijk al heel wat, het leverde een tijd op van 1 uur, 15 minuten en 34 seconden(waar ik wederom erg blij mee was). Een jaar, een fiets, en een vriendin rijker wist ik wel dat de snelheid omhoog moest. Daarvoor heb ik uitgebreid ingelezen in mogelijke verbeteringen, en deze amper toegepast (schuldig: Jeugdloon). verbeteringen die ik wel toe kon passen heb ik daarom wel gelijk uitgevoerd. Het therapeutisch afplakken van gaten en kieren was goed voor geest en ego, een echte aanrader, het ziet er ook gewoon erg tof uit. Bewapend met twee  (beeldschone) Milan SL's op het dak reden we naar Lelystad. Nu had ik laatst echt flink hard gereden en had ik in mn hoofd een bescheiden 60kmu kruisselheid gereserveerd voor op de dijk. de banden waren hard, de gaten afgeplakt, de zonnebril op en de muziek aan! (natuurlijk stond het verkeer stil, dank Mark en Oompje!) Het begon goed en ik was gewaarschuwd voor de eerste scherpe bocht, die ik prompt toch verkeerd inschatte. Enfin, de snelheid kon omhoog, op naar de 60, toch 57, 55? oke, 55 dan maar! met 55 en goede moed trapte ik door, vreemd genoeg werd mijn racemonster verslonden door een rood zwarte piranha, de details zijn wazig, het gebeurde immers in een fractie van een seconde! Mijn ego en gelukkig ook mijn fiets konden onbeschadigd de rit voortzetten. Ik was blij verast toen ik voor de oversteek mijn favoriete fotograaf beelden zag schieten!(oke, ook Marten moet natuurlijk bedankt worden) Hierna stond het meest onorthodoxe duo mij gelukkig wederom aan te moedigen, hierna zakte de snelheid weer? dan maar 53 kruis, dat lukte ongeveer dus binnen 1 uur eindigen zat er nog wel in. Ik werd gedraaid in enkhuizen en ging weer weg als een raket!....... raketijsje?....... dat smelt?...... 30kmu? max 37? duidelijk een lekke band, dat ligt niet aan mij. tot dat ik door bleef rijden en de fiets geen gekke geluiden produceerde. Dan was er vast iets anders mis met de fiets. maar ik had haast en ging niet stoppen. De snelheid was tot en met de blokkeer Brabanders max 40kmu... Hoe dan? hierna zat de 45/47 weer in het uur en was mn gemiddelde al tot 51.2 gezakt, die daalde tot 50 en toen baalde ik wel als een stekker. De snelheid liep het laatste kwart weer op, 50,54,57,58,56. zo wil ik wel door! de laatste scherpe bocht heeft me weer tot de 30kmu gebracht en over de laatste meters zeg ik niks, stel je voor dat het een langdradig verhaal blijkt..... Gefinished baalde ik enorm, maar achteraf ben ik heel blij met een 7e plek en in de buurt van 50 gemiddeld! het is 1 uur, 1 minuut, en 39 seconden geworden. Nu alles bezonken is ben ik blij met de tijd, blij met het zien van bekende en onbekende gezichten, blij met de fiets en blij met het verhaal!

en natuurlijk,
Blij dat ik de volgende keer 60 fiets  Angel
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen:
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
LEL 2025
Het was weer een fan...NielsKo — 10:11 PM
LEL 2025
Ik had vandaag de ma...Arend-Jan — 10:10 PM
Gestroomlijnde tweewieler
Dat een driewielige ...365cycle — 09:58 PM
LEL 2025
Laten we dan ook p...Hardloper — 09:52 PM
LEL 2025
Op een open ligger...TimSch — 09:35 PM
LEL 2025
In de velomobiel w...Wim -de roetsende — 09:31 PM
LEL 2025
Dat vind ik oprech...Frutsel — 09:31 PM
LEL 2025
Maar als we naar d...365cycle — 09:29 PM
LEL 2025
61.453 km/h!!...TimSch — 09:24 PM
LEL 2025
61.453 km/h!!  ...Hardloper — 09:07 PM
Kilometer topic
Mijn topsnelheid...Hardloper — 08:57 PM
Vlechtje hoe en wat.
Die punt bovenop h...Gideonaut — 08:51 PM
Medeliggers onderweg
En dan met 60 km/u m...TimSch — 08:45 PM
Medeliggers onderweg
Enige jammere was ...Wim -de roetsende — 08:41 PM
LEL 2025
In de velomobiel was...Tijanus — 08:39 PM
Medeliggers onderweg
Ging als de brandwee...TimSch — 08:29 PM
Gestroomlijnde tweewieler
Voor mijn woon-werk ...Willeke_IGKT — 07:51 PM