Topics: 45
Bedankt: 1021
2311 x bedankt in 760 berichten
Ik sta op het punt mezelf te trakteren op een vermogensmeter voor de Milan. Ik ben er al uit dat het pedalen worden, dan zijn er nog 2 fatsoenlijke keuzes beschikbaar: Garmin of Favero. Ik neig al sterk naar Favero want aantrekkelijker geprijsd, goede reviews en oplaadbaar ipv batterijtjes vervangen.
Maar zoals de titel al weergeeft: ik twijfel nog over enkel of dubbel. Is dubbel de meerprijs waard? Wat zijn ervaringen van de mensen hier met zulke apparaten?
En als je nog argumenten voor/tegen Garmin/Favero hebt hoor ik ze natuurlijk ook graag
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Topics: 121
Bedankt: 4267
4804 x bedankt in 3162 berichten
Ik zou zeggen, ga voor dubbele. Want dan heb je een betrouwbaarder beeld van beide voeten. Als je het dan toch doet, ga dan voor de dubbele meting.
Zelf heb ik dubbele, de Garmin's. Maar deze heb je nu trouwens ook in batterijen. Ergens vervloek ik dat ik met batterijen heb. Aan de andere kant, ze gaan best wel wat Km's mee. Maar is wel een verschil tussen ons.
Jij gebruikt je VM dagelijks en ik neem hem minder vaak mee. Dus als je vaak de vermogens meters gebruikt. Dan wil je het gewoon opladen. Zodat je geen gedoe hebt met batterijen verwisselen. Maar ik denk dat apparaten die je minder vaak gebruikt, dat die geschikter zijn voor een accu.
Ik heb een fluor loophesje met batterijen, simpele batterijen CR2032 ofzo. En die doet het gewoon wanneer ik hem wil gebruiken. Desnoods andere batterijen in en gaan met de banaan. Maar die met accu loopt volgens mij altijd iets leeg, dan moet je veel meer opletten dat de accu voldoende vol blijft en dat doe je minder met producten die je niet dagelijks gebruikt.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Topics: 128
Bedankt: 8342
3505 x bedankt in 1626 berichten
1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door Hoekie.)
Ben begonnen met enkele Garmin XC100. Een enkele met name vanwege prijs. Feitelijk tevreden en klaar.
Maar gezien de tweede VM en ik wil vergelijken met mijn zoon, ben ik naar een tweede powermeter gaan kijken.
Wat ik gezien en gelezen heb: de nieuwe Faveros zijn al beter en nog goedkoper ook. No brainer.
En na twee maanden kan ik dat voorlopig beamen. Vanwege de lagere prijs dan destijds met de Garmin, ben ik voor een set gegaan. De Assioma PRO MX-2.
Maar welke dan ook, op de trapper, cranks of trapas, enkele of dubbele, nieuw of tweedehands, slim dat je een powermeter wil. Een van de keuzes waarvan ik spijt heb dat ik die niet eerder genomen heb.