Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alpenvelomobiel
Rijder van een Go-One Evo K, de tweede inmiddels.

Velomobielhistorie.

Alleweder A7
  Beginnersfiets, kwalitatief geen supergoede fiets, maar conceptueel geen slechte fiets. Veel ruimte aan boord, en onderhoud aan de fiets was heel makkelijk. Hele trage fiets waarin veel energie verloren ging door de aandrijving. Topspeed op het vlakke hiermee 59 km/u

Go-one Evo K, 22kg , kleur wit. tankstuur. Extreem snelle fiets, met heel efficiente aandrijving. elke trap is raak, met twee trappen zat je zo op 40. Maximum snelheid op het vlakke ergens tussen de 70 a 80. Met 35 km/u tegen de brienenoord brug op en ruim 80 er weer vanaf, geen probleem. Nadeel van de fiets was het tankstuur, en de onafhankelijke remmen. De onafhankelijke remmen waren er op mijn verzoek opgezet, na een positief verhaal hierover. Tanksturing geeft de fiets een nerveus stuurgedrag waar je niet op zit te wachten bij snelle afdalingen, en de onafhankelijke remmen versterken dit fenomeen alleen alleen maar.   

Go-One Evo K, 24kg, kleur ferrari oranjerood. Deze fiets heb ik heel veel ideeen van mij in laten verwerken. Eerste verandering is dat ik gewoon weer met een gewoon stuur ben gaan rijden. Hier zit een mountaindrive in. Ik heb de wielophanging achter ook anders laten uitvoeren, en de stuurgeometrie voor is ook aangepast. Deze fiets stuurt met vertrouwen op hoge snelheid. Fiets is wel wat minder efficient qua aandrijving, hoe dat komt weet ik niet, ik heb het vermoeden dat de extra kettingrol hier debet aan is. Heel fijne fiets verder, die heel praktisch is.

Toekomst.
Ik zou wel wat willen ontwikkelen (al jaren) de tijd ontbreekt helaas een beetje. Maar dat zou dan een voorwiel aangedreven fiets zijn, met voorwiel besturing ook. Voordeel daarvan is enorme efficiente aandrijving, en geen ketting door je hele fiets heen. Tevens een _optie_ om in de bergen een dubbel achterwiel te hebben in de wielkast. Dit is voor de veiligheid bij een blowout. Maar wellicht is een samenwerking met een velomobielbouwer wel een idee.  Voordelen voor deze zijn : goedkoper te produceren, meer bagage ruimte achterin, achteruitversnelling.  (dus als u velomobielbouwer bent, en op zoek bent naar een nieuw product, dat het goed gaat doen in de markt moet u even een berichtje sturen  naar @innovision:matrix.org    of via whitenoise.chat   op het volgende adres : npub1jz8djpdck6dpgr3scz9wgv56rv0g9lwqvkplkn0s9mpgh2rnj2gqwaylvx      dan maken we een afspraak )

Alpenvelomobiel was de titel van mijn blog. Dat ik inmiddels heb opgeheven... want google.

Groet : Alpenvelomobiel
Go One Evo K
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Een extra achterwiel benutten voor een achteruitversnelling... interessant idee. En dan natuurlijk graag niet te zwaar, zonder enige invloed op de vooruitversnellingen en niet al te makkelijk abusievelijk in te zetten want anders heb je wellicht nog een blow-out. Dodgy

Wat betreft de voorwielaangedreven fiets:
Ben je bekend met de Different?
Die is weliswaar achterwielgestuurd, maar wellicht interessant op andere punten.
Of zou je er een Delta (twee wielen achter - een voor) velomobiel van willen maken?
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Fietsen wordt weer een stuk veiliger
Dat er een boete bes...Tijanus — 07:12 PM
Alpenvelomobiel
Een extra achterwiel...Tijanus — 07:00 PM
Medeliggers onderweg
Was een van jullie o...Atrike — 06:19 PM
Fietsen wordt weer een stuk veiliger
Oei ik ga weleens ...Frutsel — 05:45 PM
Alternative tech