Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welke ligfiets zou je nog weleens
..willen kopen of terugkopen en waarom?

Gedurende de jaren heb ik behoolrijk wat fietsen gehad. Ik kocht gewoon wat ik leuk vond en had de ruimte. De euro's ook, want ook dat was de reden om gewoon te kopen wat ik wilde. Ik kocht enkel gebruikt en als je een beetje de prijzen weet, hoeft dat niet veel te kosten. De ene erin, een ander eruit. Dat soort werk zeg maar.  

Mn allereerste ligfiets kostte me geloof ik 200 euro en was gewoon een uitprobeersel. Het was een Zephyr lowracer van roesttvaststaal. Het oogde leuk en snel en ik had me bedacht dat ik dat geld bij verkoop ook wel weer eruit zou krijgen als ik 'm weer zou verkopen. En zelfs al zou het me een paar teintjes kosten, dan nog was het goedkoper dan ergens een ligfiets te huren. Dat zou me een paar tientjes kosten aan huur, maar ook een bedragje aan treinkosten.   Gaandeweg kocht ik dus gewoon een fiets als ik een modelletje leuk vond of wilde rijden en ik kan inmiddels zeggen dat ik behoorlijk wat fietsen heb gereden.  Een andere fiets moest daarvoor vaak het veld ruimen.

Een van de fietsen die ik een tijd heb gereden was een Optima Highracer.  Dat kocht ik nadat ik al meerdere keren de lagere versie ervan in bezit heb gehad. Een hele fijne rappe fiets. Leuk ogend en achteraf gezien heb ik wel een beetje spijt dat ik die verkocht had. Vooral omdat ze zelden worden aangeboden gebruikt en ook niet meer geproduceerd wordt. Het was een fiets waar zo'n beetje alles aan klopte voor mij.  Leuk ogend. Een hoge zit waardoor je ook wat meer zicht had tussen de auto's in de wijk zelf reed.  Snel, maar ook gewoon heel makkelijk te fietsen en comfortabel.

Spijt dus wel eigenlijk en daar ben ik vast niet de enige in. Dus benieuwd, welke fiets had jij nooit moeten verkopen achteraf gezien? Of anders: welke fiets zou je nog wel een keer terug willen kopen?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
De Whike! hands down! Wat heb ik daar een spijt van. Ondanks dat het financieel een "must" was dat die de deur uit ging, de oorspronkelijke reden was vanwege de ruimte, wat achteraf helemaal niet zo dringend nodig was gezien de Velayo absurd veel groter is dan dat hij op plaatjes doet ogen en nooit van z'n leven in m'n schuur ging passen..

Maar als ik ooit weer eens een Whike koop dan zou ik wel graag het nieuwe model willen met assist. Al weet ik niet of ze nog bestaan, de website is al een tijdje uit de lucht.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Antwoord }
Een offroad trike, dat lijkt me weleens gaaf om te hebben. Zodat ik ook op zandpaden en met hoogte verschillen leuk kan fietsen. Zoals ik ook weleens doe trail runnen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Inclusief de fietsen die ik nu heb staat de teller op 39. Aangezien ik er nu 7 heb, zijn er 32 ooit verkocht.
Ik heb ze echter niet voor niets verkocht. Meestal omdat er een andere en vooral betere fiets te koop stond.

Ik heb bijvoorbeeld de Aero en de Cruzbike verkocht om de M5CHR te kunnen kopen. Dat was echt een hele goede deal.

Van de CHR heb ik al 1000x zoveel plezier gehad als van die andere 2. Dus geen spijt.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: LigfietsWilsum , Willeke_IGKT

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
wat ze zeggen
Net bij neerzetten o...Hoekie — 01:45 PM
Fietsen wordt weer een stuk veiliger
Als de bus rechtstre...Willeke_IGKT — 01:44 PM
Wat ik echter ...Wim -de roetsende — 01:44 PM
Alternative tech
Mja, die onderste ...Willeke_IGKT — 01:35 PM