Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wat ze zeggen
In het donker, rond 7 uur in de avond, ik sta bij een stoplicht en achter mij komen twee jonge mannen, 20 of zo: "Nog nooit een vliegend ei gezien."

(Geel dakje, witte bovenkant en blauwe onderkant.)
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus , Boyd Maduro , Lig-hen , Bianca F
Het is niet helemaal wat ze zeggen. Maar ik heb vrijdag avond echt veel mensen gehad die met hun groot licht naar mij schenen. Dus dan vraag je je af welk licht hebben ze last van. dus eerst het top lampje uit. Maar dat was blijkbaar niet goed en daarna mijn voorlamp uit. en toen kreeg ik alsnog de zelfde reactie. dus bij de laatste paar deed ik mijn verlichting helemaal uit en toen was het blijkbaar wel goed. Maar de top lamp kan ik niet veranderen en de andere lamp staat al laag genoeg anders heb ik te weinig licht voor mij. Dus ze hebben maar pech dan.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , NielsKo , Bobslee
Nee. Anderen verblinden is aan jou om te voorkomen, niet de pech van die ander.
Het is in dit geval aan jou om een deel van die lamp dan maar af te plakken met donkere tape. Ik zou zeggen, plak een kwart van de bovenkant eens af en zie wat de reacties dan zullen zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus , Veloquest , Willeke_IGKT
(3 uren geleden)Lopopodium schreef: Nee. Anderen verblinden is aan jou om te voorkomen, niet de pech van die ander.
Het is in dit geval aan jou om een deel van die lamp dan maar af te plakken met donkere tape. Ik zou zeggen, plak een kwart van de bovenkant eens af en zie wat de reacties dan zullen zijn.

Als de lamp lastig te stellen is, is dat inderdaad een prima oplossing. Snel en makkelijk uitgevoerd, en als het helpt is het ook in je eigen voordeel de eerstvolgende keer dat het erg mistig is, of sneeuwt. Met een te hoge bundel verblind je dan jezelf...
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Veloquest , Willeke_IGKT
(3 uren geleden)Lopopodium schreef: .........om een deel van die lamp dan maar af te plakken met donkere tape. Ik zou zeggen, plak een kwart van de bovenkant eens af en zie wat de reacties dan zullen zijn.

Die tape moet je wel eens in de zoveel tijd per 2 jaar vervangen. Ik heb ook zo'n lamp gehad. 

Uiteindelijk 'smelt' er een stukje van de tape dat vol in de lichtstraal zit door de hitte.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Hitte door led-lampen?  Kan misschien als je hele sterke led-lampen hebt. Misschien dat zwarte tape zoveel licht absorbeert dat het warm wordt. Het verbaast mij echter wel.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(1 uur geleden)Roepers schreef: Hitte door led-lampen?  Kan misschien als je hele sterke led-lampen hebt. Misschien dat zwarte tape zoveel licht absorbeert dat het warm wordt. Het verbaast mij echter wel.

Groet,

Marco

Ik was ook stomverbaasd. 'Eens in de zoveel tijd' was bij mij 1x per 2 jaar. 

Dat had ik er achteraf gezien wel even bij moeten zetten.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
Wat moeten dan de automobilisten doen van heftige led autolampen?,... waarschijnlijk niets want they are the kings? En de asociale led verlichting is door de RDW erkend?
Ik snap dat mijn veloverlichting fel kan zijn, maar mijn verlichting heeft vaker mijn leven gered.
Hebben jullie ook verlichting ervaren van trekkers? je wordt haast weg gebeamd!!!
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Speling achterwiel - doorrijden?
Update. Opvulringen ...Hoekie — 09:48 PM
wat ze zeggen
Wat moeten dan de au...Dharm2004 — 09:42 PM
wat ze zeggen
Hitte door led-lam...Wim -de roetsende — 09:36 PM
wat ze zeggen
Hitte door led-lampe...Roepers — 09:14 PM
wat ze zeggen