Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fiets snelweg
Sinds een paar weken is mijn werk verhuisd, waardoor ik een nieuwe route moest gaan ontdekken.
Eerst gewoon de kortste route door een donker bos. Best wel aardig, super rustig in de wintermaanden, maar straks voor de zomer een stuk complexer, langs een paar cafés, waar vele mensen, recreanten rondhangen.

Zo ontdekte ik op aanraden van een collega de fiets snelweg, snelfietsroute, tussen Tilburg en Waalwijk, de F261.
Bij ouderen beter bekend als het halve zolenlijntje, wat nu een mooie brede rode baan is geworden met een groene streep.
Heerlijk lange stukken ongegeneerd volle snelheid kunnen fietsen.
Hoe heerlijk is dit dan?

Wel 10% verder fietsen op die 25km enkele reis, maar dat heb ik er graag voor over.
Wat een comfort!

Wat een geweldig idee om eindelijk snellere fietsers tegemoet te komen. 
Nu nog wachten op de aansluiting naar den Bosch vanuit Waalwijk, dan kan ik straks tot bijna aan de voordeur van mijn nieuwe werkplek rijden.

Heb jij ook positieve ervaringen met een fiets-snelweg / snel fietsroute?

Nog wel jammer dat ik op 1 kruispunt geen voorrang krijg en best lang moet wachten om 2 banen voorrang te krijgen met mijn lange Quest.

Ik ken geen auto-snelwegen waarbij dat vergelijkbaar is.
Hier heeft dan toch nog het hoofddoel gemist in zijn kans.

Zelfs de aansluiting van mijn huis naar de F261 is over een perfecte asfalt baan, langs een 3mtr baan en een aantal stoplichten.
Hier zie ik me komende zomer heerlijk met de twee wielige ligger overheen crossen.
Dit is een goede motivatie om komende jaren alleen nog maar op de fiets naar het werk te komen, enkele dagen per jaar uitgezonderd.
Antwoord }
Bedankt door:
Goede fietssnelwegen zijn een fantastische vinding.

De F35 Enschede - Hengelo - Almelo bijvoorbeeld is een juweel.
De F28* Groningen - Assen is ook tamelijk geslaagd (wel een beetje 'onaf'), het gebied leent zich er ook prima voor.
De F344 Deventer - Apeldoorn is... ronduit teleurstellend. Aardige stukken langs het spoor afgewisseld met smalle, onoverzichtelijke, het-fietspad-is-weer-de-sluitpost-van-de-weginrichting-rammelpaden elders.

* Ja, er is nog een F28 bij Utrecht, ook langs de A28. Misschien worden ze ooit gecombineerd! That would be the day...
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Boyd Maduro
(3 uren geleden)Lig-ger schreef: Zo ontdekte ik op aanraden van een collega de fiets snelweg, snelfietsroute, tussen Tilburg en Waalwijk, de F261.
Bij ouderen beter bekend als het halve zolenlijntje, wat nu een mooie brede rode baan is geworden met een groene streep.
Heerlijk lange stukken ongegeneerd volle snelheid kunnen fietsen.
Hoe heerlijk is dit dan?
Ik weet niet precies waar het exact was, maar ik heb op een Brabantse fiets snelweg in deze hoek van de provincie drempels gehad.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: Bianca F, 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Woonwerkvelo: betere band dan de Marath...
Ik heb nog een h...Lig-ger — 11:14 PM
Fiets snelweg
Zo ontdekte ik op ...Hardloper — 10:57 PM
Velomobiel kopen met fietsplan?
Vrijdag heb ik even ...Lig-ger — 10:10 PM
Fiets snelweg
Goede fietssnelwegen...Tijanus — 09:59 PM
Slyway Highracer
Ik denk dat een Baro...Arend-Jan — 09:40 PM
Slyway Highracer
Je krijgt wel lekker...Tijanus — 09:37 PM
Fiets snelweg