|
Velomobiles World dumpt Alpha, Milaan en Tuna-productive
|
Topics: 139
Bedankt: 8811
4010 x bedankt in 1861 berichten
7 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 uren geleden door Hoekie.)
(, 08:28 PM)Hardloper schreef: En net nu er zoveel Tuna's op de orderlijst staan.
Voor deze orderlijst heeft het geen impact.
Dit is van toepassing voor nieuwe bestellingen na 1 oktober.
(9 uren geleden)benparke schreef: Het concept ..
Het concept was al vanaf het begin twijfelachtig. Voor een smalle snelle velomobiel was en zou die te zwaar blijven. Met dat concept kun je geen lichte velomobiel maken. Denk aan de Snoeks. Die zijn nóg soberder dan een Race of MK1. Dat ga je met marketing niet recht l*llen. De komst van de Race is geheel logisch.
NB Het was interessant geweest àls we hadden kunnen zien wat beter had verkocht als er twee Tuna's, de huidige Tuna én een Tuna Race, waren geweest.
Dat er na 1 oktober twee Bülks zijn, komt voor mij als een verademing. Met de adapters zijn er wat lichaamsbouw betreft, zover ik weet, niet meer modellen nodig.
Topics: 86
Bedankt: 46401
4778 x bedankt in 2054 berichten
We missen nog steeds de fietsen in XS en XXL.
Ik red het net zonder aanpassingen in de B4M, dus zou waarschijnlijk ook in de Urban passen, maar wel op de uiterste gewone instellingen. Kleinere mensen kopen nu de laatste Quest XS, DFs en MilanXS tweedehands, maar nieuwe fietsen zijn er eigenlijk niet.
Dat je aan alle kanten ruimte hebt betekend niet dat de fiets past.
Maar voor de extra brede en extra lange mensen zijn er op dit moment geen passende fietsen.
Misschien een kleine markt maar wel een die nog niet verzadigd is.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 1
Bedankt: 623
206 x bedankt in 79 berichten
(6 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Kleinere mensen kopen nu de laatste Quest XS, DFs en MilanXS tweedehands, maar nieuwe fietsen zijn er eigenlijk niet. De Snoek!
Topics: 3
Bedankt: 1662
1314 x bedankt in 565 berichten
(6 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: We missen nog steeds de fietsen in XS en XXL.
De Alpha 9-serie dekt een vrij brede selectie aan personen af.
Die is weliswaar ook getroffen door dit besluit, maar Daniël is vast van plan de productie voort te zetten.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje' - Milan SL2 'Yellow Submarine'
Topics: 7
Bedankt: 101
502 x bedankt in 140 berichten
(7 uren geleden)Hoekie schreef: (, 08:28 PM)Hardloper schreef: En net nu er zoveel Tuna's op de orderlijst staan.
Voor deze orderlijst heeft het geen impact.
Dit is van toepassing voor nieuwe bestellingen na 1 oktober.
(9 uren geleden)benparke schreef: Het concept ..
Het concept was al vanaf het begin twijfelachtig. Voor een smalle snelle velomobiel was en zou die te zwaar blijven. Met dat concept kun je geen lichte velomobiel maken. Denk aan de Snoeks. Die zijn nóg soberder dan een Race of MK1. Dat ga je met marketing niet recht l*llen. De komst van de Race is geheel logisch.
NB Het was interessant geweest àls we hadden kunnen zien wat beter had verkocht als er twee Tuna's, de huidige Tuna én een Tuna Race, waren geweest.
Dat er na 1 oktober twee Bülks zijn, komt voor mij als een verademing. Met de adapters zijn er wat lichaamsbouw betreft, zover ik weet, niet meer modellen nodig.
De Distance was niet echt bedoeld als een smalle, snelle velomobiel. Het was bedoeld als een efficiënte toer-velomobiel, vandaar de naam Distance. Als je een smalle, lichte en snelle velomobiel wilt, dan had je de Snoek en Snoek L al, ervan uitgaande dat je schouders smal genoeg zijn. Het gewicht had bekend moeten zijn van de Urban, die ook rond de 30 kg weegt met de racekap. Ze wegen de fietsen in elke productiefase, dus ze hadden de gegevens om te zien dat de ontwerpen zwaarder werden en dealers brachten hen op de hoogte van het gewicht van de Urban. Het is dan ook logisch dat de Distance ook zwaarder is dan de MK1. Ik zie dit niet als een groot probleem. De ontwerpen zijn nu veel stijver dan oudere modellen zoals de Quest en eerdere Milans en klimmen een stuk beter. Ik herinner me nog hoe het was om met mijn vroege Quest XS de heuvels op te rijden. De MK1 was een groot verschil, zelfs met veel bagage.
De Race is ook niet erg populair geweest. Minstens twee bestellingen staan nog op voorraad in de fabriek. Een paar andere zijn testmodellen bij dealers. Ik denk dat er maximaal 10 of 12 bestellingen van klanten zijn voor een gloednieuw model. Dat is niet erg veel. Zelfs de Tuna heeft het afgelopen jaar 13 bestellingen gehad, en die is helemaal niet nieuw.
Topics: 86
Bedankt: 46401
4778 x bedankt in 2054 berichten
(6 uren geleden)mvdriel schreef: (6 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Kleinere mensen kopen nu de laatste Quest XS, DFs en MilanXS tweedehands, maar nieuwe fietsen zijn er eigenlijk niet. De Snoek!
Als je niet lenig en slank bent is de Snoek geen optie.
Ik heb van de Alphas alleen de grotere modellen gezien, dus kan niet over de kleinere versies oordelen.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 0
Bedankt: 0
234 x bedankt in 112 berichten
Een tijdje Pilates en daarna in de Snoek? ;-)
Topics: 3
Bedankt: 1662
1314 x bedankt in 565 berichten
3 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 uren geleden door Tijanus.)
(, 08:23 PM)Wim -de roetsende schreef: (, 09:40 AM)Roepers schreef: Ik heb geen enkele bron expliciet zien stellen dat Velomobileworld stopt met de productie van de Tuna. Als dat gebeurt ga ik er vanuit dat ICB dat bekend maakt. Volgens mij gaat het bericht van Velomobileworld alleen over de eigen modellen en niet over het model dat ze in opdracht van anderen (in dit geval ICB) bouwen. We speculeren dus dat Velomobileworld de productie van de Tuna discontinueert. Het zou heel goed kunnen, maar bevestigd is het niet.
Ik heb Ymte gemaild en hij heeft zojuist bevestigd dat Velomobileworld ook gaat stoppen met de productie van de Tuna.
En ook de Tuna lijkt (uiteindelijk) te blijven bestaan, zie onderstaande reactie op het Duitse zusterforum:
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje' - Milan SL2 'Yellow Submarine'
Topics: 191
Bedankt: 3691
11288 x bedankt in 5369 berichten
1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door Wim -de roetsende.)
Ymte schreef ook nog dat ze een aantal Tuna's op voorraad gaan nemen en in de tussentijd een andere oplossing gaan zoeken voor de productie.
De productie bij velomobileworld stopt dus wel degelijk. Volgens mij gaat daar dit topic over.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Topics: 139
Bedankt: 8811
4010 x bedankt in 1861 berichten
35 minuten geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 minuten geleden door Hoekie.)
(5 uren geleden)benparke schreef: De Distance was niet echt bedoeld als een smalle, snelle velomobiel. Het was bedoeld als een efficiënte toer-velomobiel, vandaar de naam Distance.
Dan hadden ze het beter gelaten, want er was al een MK1. Die is net zo smal als een Distance, vandaar het smallere wat ik noem. Ja communicatie, dat een velomobiel met open/deksel wielkasten en grotere servicehatches zoveel meer weegt, was wel zo handig geweest. Understatement.
De Urban in full carbon (het latere model zoals je weet) is trouwens ~2kg lichter dan een Distance. Geen idee wat Hosen wegen.
Heb ze op de weegschaal gehad m.u.v. de Distance, die ik op vergeljkingen van anderen baseer.
Met de Race zit VMW weer op de logische goede weg. Met ook de optie van kleiner instapgat voor wie dat wil.
Dus wederom, komt me het als logisch over dat met de Distance gestopt wordt. Nog logischer dan de 4more.
Per saldo is de keuze Race en Urban een logische.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|