Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vouwtrike in trein
Hoi, zijn er ervaringen met het meenemen van een vouwbare trike in de trein? Zowel binnenlands als buitenlands?
Voor vakantieplannen ben ik er benieuwd naar. Instappen, bepakking mee naar binnen, dat soort dingen. En of het toegestaan is uiteraard.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(4 uren geleden)Casper Jansen schreef: Hoi, zijn er ervaringen met het meenemen van een vouwbare trike in de trein?  binnenlands ?
En of het toegestaan is uiteraard.

Volgens mij kunnen we hier kort over zijn:
https://www.ns.nl/reizen/in-de-trein/fiets-in-de-trein schreef:Welke fietsen mogen mee?
Tandems, driewielers en ligfietsen voor reizigers met een beperking mogen de hele dag gratis mee, zolang ze voldoen aan de voorwaarden voor hulpmiddelen.

https://www.ns.nl/reizen/reizen-met-een-...n-de-trein schreef:(Elektrische) fiets, ligfiets, tandem of Segway als hulpmiddel
Maak je vanwege een beperking gebruik van een (elektrische) fiets, ligfiets, tandem of Segway? Dan mag je deze de hele dag gratis meenemen, ook in de spits. Let op de volgende punten:

Plak een mindervaliden-sticker zichtbaar op je fiets of Segway. Deze bestel je gratis online of koop je bij diverse winkels.
Laat een document zien waaruit blijkt dat jouw hulpmiddel noodzakelijk is, zoals een gehandicaptenparkeerkaart, WMO-vervoerpas (Regiotaxi), Valys-pas of OV-Begeleiderskaart.
Wil je de verrijdbare brug gebruiken? Vraag dan vooraf assistentieverlening aan. Je fiets mag niet breder zijn dan 70 cm (inclusief bagage). Jij en je hulpmiddel mogen samen maximaal 300 kilo wegen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
Nooit problemen gehad met een (opgevouwen) Gekko FX20 (en wel eens een conducteur gehad die met bewondering sprak over het vouwmechanisame...).

Maar ik rij zelden in de spits, als het erg druk is zou ik als conducteur ook kritischer worden.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje' - Milan SL2 'Yellow Submarine' 
Antwoord }
Geen ervaring met trikes, maar volgens mij zijn ze voor de trein eigenlijk te groot om mee te mogen?

Dat gezegd hebbende, zou ik daar een beetje heel erg maling aan hebben en de trike gewoon meenemen als invalidevoertuig. Zorg dan ook voor een mindervalidesticker erop, voor het geval ze moeilijk gaan doen. En dan mag ie ook mee in de spits.

Hoe het in het buitenland zit, weet ik niet.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik denk dat het tijdstip ook nogal wat uitmaakt. Na acht uur in de avond kan waarschijnlijk meer dan begin van de middag. En koop je voor een vouwfiets dan wel of niet een fietskaartje?
Antwoord }
Bedankt door:
(1 uur geleden)Lopopodium schreef: Ik denk dat het tijdstip ook nogal wat uitmaakt. Na acht uur in de avond kan waarschijnlijk meer dan begin van de middag. En koop je voor een vouwfiets dan wel of niet een fietskaartje?

Niet Wink

En daarom plak je op die trike een invalidesticker.   Dan zou je dr zomaar mee weg kunnen komen ook als je m niet inklapt die trike. Bovendien mag ie sowiedo gratis mee als het een hulpmiddel is.
Antwoord }
Bedankt door:
Voor een vouwfiets die aan de maten voldoet hoef je geen kaartje te kopen (wel in gevouwen toestand dus).
Of je trike daar opgevouwen ook aan voldoet weet ik niet.

Bij een mindervalide voertuig is een sticker alleen niet voldoende, je moet ook een erkenning hebben (zie het bericht #2).

Ik heb mijn fx 2x ongevouwen meegenomen in de trein. Om 6 uur ‘s ochtends krijg je geen opmerkingenSmile
Antwoord }
De vraag was niet waar je me weg komt maar wat toegestaan is.

De invalide sticker heeft als eis dat je kunt aantonen er recht op te hebben met een gehandicapten parkeerkaart of een van de kaarten die Hardloper aanhaalt.
Als je een trike nodig hebt en zo'n kaart hebt, zeker de sticker kopen en opplakken.

Maar als je niet gehandicapt bent is het niet eerlijk om te doen alsof omdat je mensen die echt gehandicapt zijn er mee in de weg kunt gaan zitten, al is het alleen maar omdat er volgens de hogere hand bij SN te veel komen.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: Arno boogaart, arnovelo, Willeke_IGKT, ZoefZoef, 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Vouwtrike in trein
De vraag was niet wa...Willeke_IGKT — 09:18 PM
Vouwtrike in trein
Voor een vouwfiets d...Josligfiets — 09:09 PM
Vouwtrike in trein
Ik denk dat het ti...ZoefZoef — 08:23 PM
Vouwtrike in trein
Ik denk dat het tijd...Lopopodium — 08:16 PM
Vouwtrike in trein
Geen ervaring met tr...ZoefZoef — 07:10 PM
Vouwtrike in trein
Nooit problemen geha...Tijanus — 05:33 PM
Vouwtrike in trein
Hoi, zijn er ervar...Hardloper — 05:18 PM
Volgende week los op de oval van Aldenh...
Zou het wel of niet ...Hardloper — 05:07 PM
Vouwtrike in trein
Hoi, zijn er ervarin...Casper Jansen — 04:55 PM
Bij veel races wordt...Jeroen S — 02:13 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Behalve het slingert...Jeroen S — 01:51 PM
Datakneder, Bedank...datakneder — 10:20 AM
Dat klopt. Wat ook w...Arend-Jan — 08:45 AM
Kilometer topic
Deze maand lijkt wat...Boyd Maduro — 07:42 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Lopopodium, het is i...Jeroen S — 07:40 AM
Datakneder, Bedankt ...Jeroen S — 07:31 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat Jeroen zegt. Eer...Wim -de roetsende — 06:23 AM