Topics: 4
Bedankt: 7
17 x bedankt in 10 berichten
Hoi, zijn er ervaringen met het meenemen van een vouwbare trike in de trein? Zowel binnenlands als buitenlands?
Voor vakantieplannen ben ik er benieuwd naar. Instappen, bepakking mee naar binnen, dat soort dingen. En of het toegestaan is uiteraard.
Topics: 134
Bedankt: 4708
5542 x bedankt in 3603 berichten
(7 uren geleden)Casper Jansen schreef: Hoi, zijn er ervaringen met het meenemen van een vouwbare trike in de trein? binnenlands ?
En of het toegestaan is uiteraard.
Volgens mij kunnen we hier kort over zijn:
https://www.ns.nl/reizen/in-de-trein/fiets-in-de-trein schreef:Welke fietsen mogen mee?
Tandems, driewielers en ligfietsen voor reizigers met een beperking mogen de hele dag gratis mee, zolang ze voldoen aan de voorwaarden voor hulpmiddelen.
https://www.ns.nl/reizen/reizen-met-een-...n-de-trein schreef:(Elektrische) fiets, ligfiets, tandem of Segway als hulpmiddel
Maak je vanwege een beperking gebruik van een (elektrische) fiets, ligfiets, tandem of Segway? Dan mag je deze de hele dag gratis meenemen, ook in de spits. Let op de volgende punten:
Plak een mindervaliden-sticker zichtbaar op je fiets of Segway. Deze bestel je gratis online of koop je bij diverse winkels.
Laat een document zien waaruit blijkt dat jouw hulpmiddel noodzakelijk is, zoals een gehandicaptenparkeerkaart, WMO-vervoerpas (Regiotaxi), Valys-pas of OV-Begeleiderskaart.
Wil je de verrijdbare brug gebruiken? Vraag dan vooraf assistentieverlening aan. Je fiets mag niet breder zijn dan 70 cm (inclusief bagage). Jij en je hulpmiddel mogen samen maximaal 300 kilo wegen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Topics: 3
Bedankt: 1673
1336 x bedankt in 576 berichten
6 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door Tijanus.)
Nooit problemen gehad met een (opgevouwen) Gekko FX20 (en wel eens een conducteur gehad die zijn bewondering uitsprak over het vouwmechanisme...).
Maar ik rij zelden in de spits, als het erg druk is zou ik als conducteur ook kritischer worden.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje' - Milan SL2 'Yellow Submarine'
Topics: 30
Bedankt: 43
4503 x bedankt in 2481 berichten
5 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 uren geleden door ZoefZoef.)
Geen ervaring met trikes, maar volgens mij zijn ze voor de trein eigenlijk te groot om mee te mogen?
Dat gezegd hebbende, zou ik daar een beetje heel erg maling aan hebben en de trike gewoon meenemen als invalidevoertuig. Zorg dan ook voor een mindervalidesticker erop, voor het geval ze moeilijk gaan doen. En dan mag ie ook mee in de spits.
Hoe het in het buitenland zit, weet ik niet.
Topics: 35
Bedankt: 1
2132 x bedankt in 1189 berichten
Ik denk dat het tijdstip ook nogal wat uitmaakt. Na acht uur in de avond kan waarschijnlijk meer dan begin van de middag. En koop je voor een vouwfiets dan wel of niet een fietskaartje?
Topics: 87
Bedankt: 46712
4806 x bedankt in 2066 berichten
De vraag was niet waar je me weg komt maar wat toegestaan is.
De invalide sticker heeft als eis dat je kunt aantonen er recht op te hebben met een gehandicapten parkeerkaart of een van de kaarten die Hardloper aanhaalt.
Als je een trike nodig hebt en zo'n kaart hebt, zeker de sticker kopen en opplakken.
Maar als je niet gehandicapt bent is het niet eerlijk om te doen alsof omdat je mensen die echt gehandicapt zijn er mee in de weg kunt gaan zitten, al is het alleen maar omdat er volgens de hogere hand bij SN te veel komen.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 30
Bedankt: 43
4503 x bedankt in 2481 berichten
2 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door ZoefZoef.)
Regels zijn er om.overtreden te worden. Maar goed, als je dat niet bereid bent om te doen dan zul je de trike niet in de trei n mee mogen nemen, want ik vrees ik dat die trike zelfs opgevouwen niet mee mag door het formaat ervan
En met invalidesticker dus wel en gezien er toch wel enigzins een stigma aan een trike hangt, zou ik dus gewoon een beetje stout zijn in deze om gezeik of discussie te voorkomen als je die trike echt mee wil nemen.
En dan rijst er dus een gewetensvraag. Wat zou je doen als ie in Nederland eigenlijk niet mee mag, maar in bijv het tweede deel van je reis in bijv Duitsland wel?