|
Expres aangereden
|
Topics: 14
Bedankt: 77
580 x bedankt in 245 berichten
(04-Sep-2026, 03:03 PM)Niels van der Wal schreef: Update:
Het bericht van de recherche is, dat ze de dader met de gegevens die ze hadden niet hebben kunnen traceren. Er volgt dus geen vervolging.
Onvoorstelbaar
Hase Kettwiesel (2004) - Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Azub Tricon GR - Snoek L #35 - Hase Tagun
Topics: 30
Bedankt: 1296
920 x bedankt in 459 berichten
Niels, hopelijk herstel je helemaal en wordt je Snoek ook weer als nieuw.
Topics: 18
Bedankt: 469
2579 x bedankt in 985 berichten
(05-Sep-2026, 08:00 AM)SnoekL#35 schreef: (04-Sep-2026, 03:03 PM)Niels van der Wal schreef: Update:
Het bericht van de recherche is, dat ze de dader met de gegevens die ze hadden niet hebben kunnen traceren. Er volgt dus geen vervolging.
Onvoorstelbaar 
Dit is een van de redenen dat ik een dashcamera ga installeren (is besteld). De indruk die ik heb is dat de politie weinig kan met de normen die er zijn en dat je bij overschrijding op jezelf bent aangewezen.
Niels, vooruitzicht, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek
Topics: 17
Bedankt: 1528
5389 x bedankt in 2581 berichten
Dat vrees ik ook. Er zijn gewoon heel veel auto's op de weg en van sommige types best veel. Daarnaast nog allerlei kleurvarianten die soms dicht bij elkaar zitten. En als ze de eigenaar hebben, weet je nog niet altijd zeker wie er reed.
Ik hoop dat je de camera niet nodig zult hebben.
(05-Sep-2026, 10:50 AM)Jeroen S schreef: Dat vrees ik ook. Er zijn gewoon heel veel auto's op de weg en van sommige types best veel. Daarnaast nog allerlei kleurvarianten die soms dicht bij elkaar zitten. En als ze de eigenaar hebben, weet je nog niet altijd zeker wie er reed.
Ik hoop dat je de camera niet nodig zult hebben.
Ik denk ook dat polarisatie een rol speelt.
Mensen zitten in hun eigen 'bubbel' en zien anderen als vijand. Een fietser kan gezien worden als kritisch op een automobilist. een velomobiel heeft ook het negatieve imago van klimaatbewuste keuze. De types die je noemt zullen beïnvloed zijn door de stemming in hun bubbel; dit bevestigd zien op de weg en soms vanuit die emotie reageren.
Ik denk dat het ook hierdoor onveiliger is op de weg. (De andere nieuwe onveiligheid is nieuwe media, zoals de telefoon achter het stuur.)
Niels, fietser, van der Wal
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek
Topics: 4
Bedankt: 247
587 x bedankt in 197 berichten
(05-Sep-2026, 11:46 AM)Niels van der Wal schreef: Ik denk ook dat polarisatie een rol speelt.
Niels, fietser, van der Wal
Ik denk dat ook. Mede daarom leek het me goed om te delen wat er met je is gebeurd. Veel mensen in de bubbel van jouw aanvaller zullen niet goedkeuren wat er is gebeurd. Daarmee wordt de werkelijkheid wat vloeiender. Wanneer daders geen feedback krijgen treedt normalisatie op.
Wij werden onlangs besproeid met yoghurtdrank vanuit een voorbijrijdende auto. Enorm minder heftig dan wat jou is overkomen maar tegelijk een uitvloeisel van hetzelfde vijandbeeld. Bizar gedrag dat steeds meer normaliseert. Het begint met ruitenwisservloeistof die al jaren over wielrenners wordt gesproeid en het gaat kennelijk steeds verder tot fysiek aanrijden toe.
Een camera installeren gaat mee in normalisatie van het aanvallen van fietsers. Wanneer het weer gebeurt kun je het bewijzen. Maar veel liever willen we dat het niet weer gebeurt.
Delen van het gebeuren is een manier om normalisatie tegen te gaan.
Litespeed Siena, Koga FPM, Optima Stinger
1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 40 minuten geleden door Niels van der Wal.)
Voor de materiële en fysieke schade heb ik een letselschade-advocaat in de arm genomen. Omdat de politie heeft aangegeven geen onderzoek in te stellen (te lezen op www.mijnslachtofferzaak.nl) kan het waarborgfonds aansprakelijk voor de schade gesteld worden. Die aansprakelijkstelling is vandaag verstuurd.
Als het waarborgfonds aansprakelijk gesteld wordt moet de oorzaak van schade door een gemotoriseerd voertuig vastgesteld worden. Mijn velomobiel heb ik hierom onaangeroerd gelaten en kan zolang bij Velomobiel staan. Zodra de schade onherroepelijk vast staat kan ik de opdracht tot reparatie geven en verzoeken om de dashcam in te bouwen.
Donderdag gaan de laatste hechtingen uit mijn voorhoofd; gelukkig trekken littekens bij mij na verloop van tijd weg en de plastisch chirurg heeft goed werk geleverd.
Niels, terugweg, van der wal
|
Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|
Nieuwe berichten
|
|
Nieuw, klein van gestalte en ligfietslo...
|
|
Vergeet niet om na...SiskaBest — 07:08 PM |
|
|
|
Hmmz, de binnenbr...ZoefZoef — 06:59 PM |
|
Cadans, kracht zetten en aanverwante za...
|
| Ik zal weleens aan R...Hardloper — 06:53 PM |
|
|
| Vergeet niet om naas...Lopopodium — 06:52 PM |
|
Heeft iemand een brommobiel?
|
| Ik ben het helemaal ...Roepers — 06:48 PM |
|
|
|
Uit de MGV/FAQ van ...ZoefZoef — 06:39 PM |
|
|
|
Welkom Siska,
Een...SiskaBest — 06:33 PM |
|
|
| Het is niet direct d...ZoefZoef — 06:21 PM |
|
|
| Welkom Siska,
Een Fo...Bianca F — 06:12 PM |
|
Expres aangereden
|
| Voor de materiële en...Niels van der Wal — 05:55 PM |
|
|
| Ik merk het ook wel ...Jeroen S — 05:17 PM |
|
|
| Het documentje bij d...Jeroen S — 04:59 PM |
|
|
|
Welkom op het foru...SiskaBest — 04:58 PM |
|
|
| Welkom op het forum ...Hardloper — 04:54 PM |
|
|
|
Volgens mij kan de...SiskaBest — 04:43 PM |
|
|
| Andere cranks is een...Frutsel — 04:32 PM |
|
|
| Volgens mij kan de C...Frutsel — 04:18 PM |
|