Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mistral ingekort, problemen
Hallo allemaal,

Daar ben ik weer! Ligfietser met fiets, zonder dat ik rijden kan Smile
Ik zit met het volgende probleem (waar ik overigens al bang voor was)..

Het frame is ingekort tot de lengte waar ik met mijn voeten bij de pedalen kan
Als ik een beetje stuur, komt de crank tegen mijn band aan. Als ik de vering in druk (omdat ik, vooral om de dijk op te willen, ervan uit ga dat de vering mogelijk geheel benut gaat worden en ik het stuur in een flinke scherpe bocht moet kunnen draaien) kom ik 4cm tekort. 
Als ik het goed heb onthouden van de verkoper, is deze crank 170mm. Houdt dat dan in dat ik een crank van 130mm moet hebben? Ik kan het niet zo klein vinden Sad

Ik wil hem uiteraard ook niet te kort hebben, maar ook niet net te lang dat als de fiets weer uitveert, mijn crank misschien vast zit / aan de verkeerde kant van het wiel, haha
En er even 1 kopen en uit proberen, is zonde van het geld als hij toch nog te lang is. 
Maar misschien past het aangeboden crank van het vorig topic wel, al vrees ik dat die te klein is.

Of... Als de crank kleiner wordt, dan kan de buis naar voren. Dat houdt dán in dat de lengte van de crank misschien toch niet zó klein hoeft te zijn, omdat ze trappers dan verder naar voren staan (wellicht maar een beetje) en mijn band dan minder snel raakt..? Of is dat een gekke beredenatie?

Wie o wie kan mij wijzer maken?
Het zitje heb ik al zo ver mogelijk naar voren gezet. Verder kan niet, want dan heb ik problemen met de ketting die onder het zitje zit en -ik begreep- recht moet blijven.

Hartelijke groetjes,
Siska
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik denk dat het onderdeel Accessoires & Onderdelen een betere plek is voor dit topic. Ben je ermee eens dat hij verplaatst wordt?
Verder kan ik geen foto zien. Ook niet als ik het linkje volg.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
Je redenatie klopt. Bij kortere cranks hoef je ook aan de voorkant minder ver naar voren.
Misschien zit je op je zitje ook wat verder onderuit wanneer je werkelijk gaat fietsen. Ik denk dat cranks van 151 voldoende zijn. Daarnaast is de kans dat je scherp moet sturen wanneer je veer maximaal is ingedrukt vrij klein. Je gaat ook merken dat je veel met je lijf stuurt en minder met je wiel.

Het is natuurlijk wel de vraag wanneer de aangeboden cranks uit de doos komen. Als je al begonnen bent wil je vast verder. En dan kun je voor de zekerheid ook voor 140 cm gaan. Met een beetje zoeken hoeft dat niet zo heel duur te zijn. Voor het vervangen van een crankstel heb je volgens mij wel weer speciaal gereedschap nodig.
Litespeed Siena, Koga FPM, Optima Stinger
Antwoord }
Ha Bianca, 

Ohh, grappig en fijn dat het dan waarschijnlijk toch iets langere cranks kunnen zijn. 
Alleen lastig dat er mogelijk toch gereedschap voor nodig is. Heb ik niet eens op gelet eigenlijk of het er logisch uitziet om zelf te vervangen. Ik sta idd te popelen om de fiets te kunnen gebruiken, Haha, maar geduld is een schone zaak!
Antwoord }
Als je een fietsenmaker in de buurt hebt die niet bang is voor wat anders kan die waarschijnlijk het werk aan de trapas en cranks doen.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:
Dat is idd wel een goeie om te proberen, Bianca!

Waar halen jullie een crank vandaan als jullie die kopen?
Ik zag vanalles op eBay enz. Maar ik kom niet uit de juiste maat en dan zijn de 58p ook nog eens veelal op. En wat zijn die dingen duur die ik vind!
Antwoord }
Bedankt door:
@Zoefzoef ben jij niks tegengekomen op een van je fietsjes die je hebt red?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
@Zoefzoef ben jij ni...Hardloper — 07:44 PM
Dat is idd wel een g...SiskaBest — 07:24 PM
Als je een fietsenma...Willeke_IGKT — 07:21 PM
Ha Bianca,  Ohh, ...SiskaBest — 07:02 PM