Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ritjes van Atrike
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets, ik hoop dat je er heel lang van kunt genieten.
Dank je wel voor het verslag en de foto’s, altijd leuk om mee te kijken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Atrike
Fraaie Tuna! Gefeliciteerd!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Atrike
Het was vandaag de laatste zomerse dag van het jaar (al weet je dat tegenwoordig maar nooit), dus ik nam een dag vrij om lekker te fietsen. Mijn zoon Daan had mij ooit uitgedaagd om een rondje om de Oostvaardersplassen te fietsen, en wel zodanig dat de afstand meer dan 200 km is. Challenge accepted!

[Afbeelding: Route-Daan-Challenge.png]

Het begon om iets over achten weer mistig en fris in het IJsseldal.

[Afbeelding: 20261007-085026.jpg]

Maar eenmaal het Apeldoorns Kanaal over was de mist goeddeels verdwenen en toen ik eenmaal Flevoland inreed was het prachtig en warm weer. 

[Afbeelding: 20261007-104546.jpg]

Ik had al flink wat vertraging opgelopen door ruzie met het navigatieapparaat. Wat een onding! Onder bomen is hij de route kwijt en denkt hij dat ik een meter of 5 naast de route fiets. Vervolgens gaat hij zenuwachtig piepen en herberekenen. Dat duurt zo lang, dat ik ondertussen al weer ruim voorbij het punt ben waar hij me naartoe hebben wil en gaat vervolgens weer herberekenen. De ellende is dat je hierdoor ook afslagen mist omdat de kaart blijft hangen op het herberekenpunt. Door dat langzame herberekenen kom je nooit op je route terug, tenzij je stopt en heel langzaam verder rijdt. En voordat grapjassen goede tips komen geven: nee, je kunt het herberekenen niet uitzetten.

Ondertussen heb ik het apparaat kennis laten maken met de hamer en een nieuwe besteld.

[Afbeelding: 20261007-105310.jpg]

[Afbeelding: 20261007-111458.jpg]

Twee keer was een deel van de route afgezet zonder dat men zo vriendelijk was om een omleidingsroute uit te zetten. Daar heeft men een handje van in Flevoland, heb ik ook al eerder gemerkt. 

[Afbeelding: 20261007-121804.jpg]

Maar de Oostvaardersplassen maken veel goed. Wat is dat toch een mooi gebied! Vogels waren slecht te zien door tegenlicht, helaas.

[Afbeelding: 20261007-121819.jpg]

[Afbeelding: 20261007-130338.jpg]

[Afbeelding: 20261007-130947.jpg]

Ff een gezonde lunch bij het bezoekerscentrum aan de Knardijk (het is een groentekroket!).

[Afbeelding: 20261007-135259.jpg]

Flevoland heeft best veel mooie stukken om te fietsen.

Om half zes 's middags was ik weer thuis en stond er weer 205 km bij op de teller! Voor mij een record voor 1 dag. Maar eerlijk gezegd gaat het met de Tuna ook wel erg gemakkelijk.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Quatrevelo 375 - Flevotrike - Challenge Fujin -  Tuna 39

Ik heb niet teveel fietsen, ik heb voor elke omstandigheid een voor mij ideale fiets!
Antwoord }
(6 uren geleden)Atrike schreef: Om half zes 's middags was ik weer thuis en stond er weer 205 km bij op de teller! Voor mij een record voor 1 dag. Maar eerlijk gezegd gaat het met de Tuna ook wel erg gemakkelijk.

Dat is inderdaad een mooi rondje. En een leuk doel, een tocht van 200+ in een rondje met heen- en tegenwind. Die had ik voor mijzelf jarenlang ook, en deze tweemaal 'afgerond' deze zomer. Net afgelopen week ook een rondje gedaan, in mijn geval om de buitenste rand van het eiland Goeree-Overflakee vanuit Den Haag dat 201 km was. Maar jij had wat meer klimwerk met tweemaal door de Veluwe heen. Ik daarentegen deed het op een open ligfiets. We hebben beide iets om trots over te zijn. Zo'n 200+-tocht geeft altijd veel voldoening! Kan me voorstellen dat het naar meer smaakt en je het vaker gaat doen?

Ik kan je trouwens een Teasi One aanraden als GPS. Gaat lang mee (ik heb een Teasi One 3), in mijn geval zo'n 8 uur. Voor langere tochten heb ik een tweede GPS van Teasy bij me om het over te nemen als de accu leeg is. De Teasi laat ook de knoopuntenroute mooi op de kaart zien, door middel van een paarse lijn. Erg handig om een mooie fietsroute te kunnen volgen om ergens te komen, zo je wilt. Een Teasi vind je op marktplaats voor een habbekrats. Ze worden niet meer gemaakt, dus je moet een tweedehandsje kopen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Heb je de 'probleempjes' nog laten oplossen bij ICB?
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
(5 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Heb je de 'probleempjes' nog laten oplossen bij ICB?

Ik had niet genoeg tijd om daar langs te gaan.

(6 uren geleden)Lopopodium schreef: Dat is inderdaad een mooi rondje. En een leuk doel, een tocht van 200+ in een rondje met heen- en tegenwind. Die had ik voor mijzelf jarenlang ook, en deze tweemaal 'afgerond' deze zomer. Net afgelopen week ook een rondje gedaan, in mijn geval om de buitenste rand van het eiland Goeree-Overflakee vanuit Den Haag dat 201 km was. Maar jij had wat meer klimwerk met tweemaal door de Veluwe heen. Ik daarentegen deed het op een open ligfiets. We hebben beide iets om trots over te zijn. Zo'n 200+-tocht geeft altijd veel voldoening! Kan me voorstellen dat het naar meer smaakt en je het vaker gaat doen?

Het smaakt inderdaad naar meer!
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Quatrevelo 375 - Flevotrike - Challenge Fujin -  Tuna 39

Ik heb niet teveel fietsen, ik heb voor elke omstandigheid een voor mij ideale fiets!
Antwoord }
Mooie foto's. Je fiets kleurt mooi bij de lucht. 

Ik ben van de Flevopolder niet zo'n fan. De fietspaden langs de waterrand en de dijk naar Enkhuizen, en de Knardijk zijn wel favoriete stukken van de provincie. 
.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Atrike , Willeke_IGKT
Dat slechte ontvangst van de GPS kan natuurlijk ook door de carbon body van de fiets komen.
Als je de gps-ontvanger wat meer bij het instapgat houdt?
Antwoord }
(3 uren geleden)LigfietsWilsum schreef: Dat slechte ontvangst van de GPS kan natuurlijk ook door de carbon body van de fiets komen.
Als je de gps-ontvanger wat meer bij het instapgat houdt?

Maakte niet uit. En hij zit op het stuur, dus vlak onder het instapgat.

Antwoord }
(6 uren geleden)Lopopodium schreef: Ik kan je trouwens een Teasi One aanraden als GPS. Gaat lang mee (ik heb een Teasi One 3), in mijn geval zo'n 8 uur. Voor langere tochten heb ik een tweede GPS van Teasy bij me om het over te nemen als de accu leeg is.

De Teasi heb ik ook jarenlang gebruikt, maar heeft inmiddels een groot nadeel: de software wordt niet meer ondersteund. Dat betekent helaas ook dat je geen kaartdata meer naar de Teasi kunt uploaden, en van teveel kaartdata wordt de Teasi (althans, mijn "Teasi two") nogal traag. In mijn geval betekende dat ik standaard de Benelux plus Zwitserland op de Teasi had staan, en dan per vakantie ofwel Duitsland ofwel Frankrijk ofwel Italie moest uploaden. Dat laatste kan dus niet meer, waardoor ik nu een Teasi heb die in Frankrijk praktisch onbruikbaar is. Jammerdebammer.

Maargoed, zo lang alle kaarten die je nodig denkt te hebben op de Teasi staan, is het een heel aardig apparaatje voor, inderdaad, vrij klein geld tegenwoordig.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje' - Milan SL2 'Yellow Submarine' 
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
WAW, ervaringen, vragen en al wat weten...
Nu je toch even de w...datakneder — 12:47 AM
Ik verkoop een s...benparke — 12:24 AM
Ritjes van Atrike
Ik kan je trouwens ...Tijanus — 12:16 AM
Ik verkoop een spo...datakneder — 11:33 PM
Medeliggers onderweg
Van de vlammenQues...Hoekie — 10:45 PM
Ritjes van Atrike
Dat slechte ontvan...Atrike — 10:27 PM
Banden, banden, banden en nog eens band...
Welke Bülk met wel...benparke — 10:11 PM
Zoals zoveel vel...benparke — 10:08 PM
Welke Bülk met welke...Willeke_IGKT — 09:49 PM
Ritjes van Atrike
Dat slechte ontvangs...LigfietsWilsum — 09:44 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ziet er leuk uit Bob...Hardloper — 09:42 PM
Medeliggers onderweg
Van de vlammenQuest?365cycle — 09:39 PM
Zoals zoveel velom...365cycle — 09:38 PM
De SX-R rolt héél go...365cycle — 09:36 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Blij omdat ik een ou...Bob Hagendijk — 09:30 PM
Medeliggers onderweg
Vorige vader-zoon-ri...Hoekie — 09:01 PM
In theorie past er e...benparke — 08:39 PM