Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
terug van (lang) weggeweest
#1
Hoi, ik ben Matthijs, en lang geleden lid geweest van NVHPV en van dit forum wat toen nog (jaren '90) een maillist was. Ik ben toen begonnen met een Flevobike Bike, die ik in Amsterdam in de etalage van een fietswinkeltje zag hangen. Ik heb mezelf erop leren fietsen met veel vallen en opstaan, 's avonds laat op een leeg marktplein. Na veel valpartijen en veel nieuwe stuurbochten (die steeds verbogen bij een valpartij) beheerste ik het eindelijk. Vervolgens heb ik de Bike helemaal gepimpt met dichte wielen (wieldoekjes) en bezocht daarop evenementen en toertochten: rondje Texel, Rondje Westfriese Omringdijk, Ronde van Noord Holland, en het grote treffen in Lelystad op de kombaan. Na twee jaar heb ik de Bike ingeruild voor een Flevo Racer. Op de racer ging ik pas echt los. Ook organiseerde ik de Fortenroute toertocht langs de Stelling van Amsterdam. Ik zie nu met veel plezier dat deze nog steeds gereden wordt in het eerste weekend van juli! 
Door verhuizing en gebrek aan ruimte moest ik afstand doen van de Racer en ruilde ik hem in voor een Optima Dolphin, maar dat was eigenlijk een beetje een miskoop. Op papier was het een mooie ligfiets: een Hurricane-achtige met schijfremmen etc., maar deze reed toch niet zoals mijn Racer, die ik nooit weg had moeten doen. Nu zijn die Flevo Racers er haast niet meer. Ik zie er nooit meer een te koop de laatste tijd. Enfin, na een tijdje de Dolphin ingeruild voor een tweedehands Alleweder (ging voor mijn eerste baan groter wonen), maar die ook na twee jaar de deur uit gedaan omdat ik er te weinig in reed (huwelijk, andere hobby's) en het onderhoud met te complex was. Toen een tijdje geen ligfietsen meer...
Totdat ik in 2013 op Texel bij de fietshandelaar een gebruikte M5 20-28 zag staan tegen elk aannemelijk bod. Deze gekocht en vele jaren gehad. Maar ook met deze fiets kon ik het niet helemaal worden, dus heb ik hem in 2019 weer op Marktplaats gezet, en een paar jaar ligfietsloos door het leven gegaan. Tot afgelopen november toen mijn zwager een Hurricane die hij tweedehands gekocht had, te instabiel vond. Deze bood hij ter overname aan. En toevallig had ik had altijd al een Hurricane willen proberen. Welnu: dankzij de Hurricane ben ik weer helemaal terug. Dat oude plezier in het ligfietsen dat ik sinds de Flevo Racer nooit meer echt had ervaren, is weer helemaal teruggekomen! In middels woon ik in de Brabantse Kempen en zou hier graag een eigen fietsclubje willen beginnen. Ik zal daarvoor een oproep plaatsen op het desbetreffende topic.
Antwoord }
#2
Welkom in de Kempen!
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , Matthijs
#3
Hoi Matthijs,

Welkom op dit forum.

De LML (ligfietsmailinglijst), tja die ken ik nog wel.

Daar ging het soms echt heel heftig aan toe. Ik las en schreef daar sinds 2000.

Leuk dat je het ligfietsen weer herontdekt hebt. Een Hurricane dus. Veel plezier ermee.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Matthijs
#4
Welkom Matthijs!
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Matthijs


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goedemorgen Wim, da...martinus — 12:49 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike st...Wim -de roetsende — 07:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike staa...martinus — 12:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..mijn nieuwe Snoek-...Hoekie — 11:30 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb achter nog ...365cycle — 09:35 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Wim -de roetsende — 06:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Desondanks word ik...Wim -de roetsende — 06:14 AM
Medeliggers onderweg
Net ten oosten van G...Thijs OO — 12:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb vandaag mijn ...Willeke_IGKT — 10:12 PM
aandrijving versitaille
is het niet mogelijk...Gideonaut — 10:10 PM
aandrijving versitaille
Misschien, wat leenw...Dharm2004 — 09:57 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tip met koud weer: ...Dharm2004 — 09:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden...ZoefZoef — 09:28 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goede tip Niels,beda...martinus — 09:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Niels van der Wal — 09:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heeft een tweewieler...PieterTrapt — 09:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden t...365cycle — 08:50 PM