Zowel het frame als de voorbuis is staal. Als jarenlang gereden is zonder spatscherm in de pekel dan is roest het probleem.
Je kunt de bouten in het klemmend deel van het frame aan de andere zijde indraaien en een plaatje er tussen stoppen om het klemmende deel wat wijder te zetten.
Een paardenmiddel is om frame, met daarin de vastgeroeste voorbuis in beweging te krijgen door onderlinge wrijving tussen beide buizen. Frame op stevig hout leggen en aan de bovenzijden ook. Met een zware bankhamer rondom de wat verende CrMO stalen buizen "kneden", waardoor het tussen liggende roest los komt.
Roest "losbranden" met een lasbrander is zonde van het frame.
Als laatste redmiddel is de voorbuis eruit slopen. Heb een pijpentang met een arm van een ruime meter en komt ie dan nog niet los, de voorbuis doorzagen, inzagen en met een reciprozaag de klemming opheffen.
Komt de voorbuis netjes los, vergeet niet om de beide delen in de keramiek- of montagepasta te zetten.
Succes.
Je kunt de bouten in het klemmend deel van het frame aan de andere zijde indraaien en een plaatje er tussen stoppen om het klemmende deel wat wijder te zetten.
Een paardenmiddel is om frame, met daarin de vastgeroeste voorbuis in beweging te krijgen door onderlinge wrijving tussen beide buizen. Frame op stevig hout leggen en aan de bovenzijden ook. Met een zware bankhamer rondom de wat verende CrMO stalen buizen "kneden", waardoor het tussen liggende roest los komt.
Roest "losbranden" met een lasbrander is zonde van het frame.
Als laatste redmiddel is de voorbuis eruit slopen. Heb een pijpentang met een arm van een ruime meter en komt ie dan nog niet los, de voorbuis doorzagen, inzagen en met een reciprozaag de klemming opheffen.
Komt de voorbuis netjes los, vergeet niet om de beide delen in de keramiek- of montagepasta te zetten.
Succes.