25-May-2017, 11:50 AM
@Piet
In hoeverre geldt jouw uitspraak dan voor een vm?
Ik was laatst bij velomobiel.nl en toen vertelde Theo dat hij met Michelins rijdt die echt extreem weinig rolweerstand hebben. Hij rijdt nu gewoon 60km/u met zijn Quest.
Wim Schermer heeft ook veel testen met banden gedaan en de verschillen in rolweerstand zijn toch wel behoorlijk groot.
Sinds ik zelf met de Schwalbe One rijd ligt mijn kruissnelheid bijvoorbeeld ook echt veel hoger dan met de GreenGuards. Minstens 10%. Ik rijd nu met snelheden rond die ik nog nooit op mijn teller heb zien staan.
De One staat op 8Bar, de GG stond op 7Bar.
De One is 28mm, de GG is 40mm.
Op papier is de GG comfortabeler, in de praktijk niet.
In hoeverre geldt jouw uitspraak dan voor een vm?
Ik was laatst bij velomobiel.nl en toen vertelde Theo dat hij met Michelins rijdt die echt extreem weinig rolweerstand hebben. Hij rijdt nu gewoon 60km/u met zijn Quest.
Wim Schermer heeft ook veel testen met banden gedaan en de verschillen in rolweerstand zijn toch wel behoorlijk groot.
Sinds ik zelf met de Schwalbe One rijd ligt mijn kruissnelheid bijvoorbeeld ook echt veel hoger dan met de GreenGuards. Minstens 10%. Ik rijd nu met snelheden rond die ik nog nooit op mijn teller heb zien staan.
De One staat op 8Bar, de GG stond op 7Bar.
De One is 28mm, de GG is 40mm.
Op papier is de GG comfortabeler, in de praktijk niet.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler