Een 'klapband' (stil of luid) is meer de schrik voor alle - snel rijdende - fietsen met 3 of 2 wielen. Een velomobiel heeft daarbij het nadeel of voordeel hoe je het wil noemen, dat ie kan gaan kantelen. Met 2 wielen ga je hard of heel hard onderuit. Een van de redenen waarom ik voor een QuattroVelo gekozen heb.
Heb dat eens met mijn Scott moutainbike gehad. Op snelheid naar beneden (Hoogerheide). Ben toen met de ambulance afgevoerd. Een maat ook daar met een 'klapband' van voren. Met de M5 City Racer had ik daardoor nog altijd vrees voor een 'klapband' bij snel afrijden van de Zeelandbrug. Beide kanten op, maar met name aan de Zierikzee kant met de bocht naar links waar je makkelijk met >35 aankomt.
Met de Strada had ik daar hoegenaamd minder last van. Ik denk door groot vertrouwen in de Allmotion. En van voren heeft een Strada natuurlijk al 2 wielen. Met de QuattroVelo gaat dat zo hard als het kan tot de achterkant (gecontroleeerd) gaat driften. Met een QuattroVelo kan je zelfs 'gewoon' doorrrijden en bochten nemen. Al krijgt die achterband dan wel op zijn sodemieter natuurlijk. Van een aantal weet ik dat ze banden drukmeters gebruiken. Maar dat helpt denk ik niet of beperkt bij een heel snel leeglopende band.
Op 4m20
Op het Duitse forum heb ik wel eens gelezen dat sommige hiervoor dubbele binnenbanden gebruiken. Heb ik zelf nooit gedaan, maar het klinkt als een goede oplossing.
Heb dat eens met mijn Scott moutainbike gehad. Op snelheid naar beneden (Hoogerheide). Ben toen met de ambulance afgevoerd. Een maat ook daar met een 'klapband' van voren. Met de M5 City Racer had ik daardoor nog altijd vrees voor een 'klapband' bij snel afrijden van de Zeelandbrug. Beide kanten op, maar met name aan de Zierikzee kant met de bocht naar links waar je makkelijk met >35 aankomt.
Met de Strada had ik daar hoegenaamd minder last van. Ik denk door groot vertrouwen in de Allmotion. En van voren heeft een Strada natuurlijk al 2 wielen. Met de QuattroVelo gaat dat zo hard als het kan tot de achterkant (gecontroleeerd) gaat driften. Met een QuattroVelo kan je zelfs 'gewoon' doorrrijden en bochten nemen. Al krijgt die achterband dan wel op zijn sodemieter natuurlijk. Van een aantal weet ik dat ze banden drukmeters gebruiken. Maar dat helpt denk ik niet of beperkt bij een heel snel leeglopende band.
Op 4m20
Op het Duitse forum heb ik wel eens gelezen dat sommige hiervoor dubbele binnenbanden gebruiken. Heb ik zelf nooit gedaan, maar het klinkt als een goede oplossing.