12-Oct-2020, 10:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-Oct-2020, 10:02 PM door 365cycle.)
De QuattroVelo is met een lekke achterband een hele veilige fiets. Ik heb er weleens kilometerslang op doorgereden, dacht eerst dat ik wind tegen had. Pas toen ik een snorscooter niet bij kon houden (oké, hij reed ~38 km/h) en toch echt veel vermogen aan het trappen was even gestopt om de boel te checken... en ja hoor, linksachter leeg. Je zou bij die fiets bijna een drukmeter monteren om überhaupt te constateren dat er iets plat is, haha
Zaligmakend is het echter niet. Toen ik kortgeleden een voorband lek had merkte ik het ook niet direct, pas toen ik de eerstvolgende bocht wilde nemen en de band in kwestie nul grip bleek te hebben kwam ik erachter. Even schrikken.
Daarnaast is de QV met platte banden goed, maar als het wegdek slecht wordt doet hij soms dingen die ik van een fiets met een platte achterband juist zou verwachten (scroll even naar 3:45):
Aan de andere kant was dit altijd mijn angst met de DF:
Mede daarom ben ik destijds ook met de achterband gaan experimenteren. Ik heb een tijd enthousiast tubeless gereden (DT Swiss XR331 velg, Schwalbe G-One Speed TLE band in 40-584), maar denk dat ik in de toekomst toch een binnenband met vloeistof ga toepassen.
Zaligmakend is het echter niet. Toen ik kortgeleden een voorband lek had merkte ik het ook niet direct, pas toen ik de eerstvolgende bocht wilde nemen en de band in kwestie nul grip bleek te hebben kwam ik erachter. Even schrikken.
Daarnaast is de QV met platte banden goed, maar als het wegdek slecht wordt doet hij soms dingen die ik van een fiets met een platte achterband juist zou verwachten (scroll even naar 3:45):
Aan de andere kant was dit altijd mijn angst met de DF:
Mede daarom ben ik destijds ook met de achterband gaan experimenteren. Ik heb een tijd enthousiast tubeless gereden (DT Swiss XR331 velg, Schwalbe G-One Speed TLE band in 40-584), maar denk dat ik in de toekomst toch een binnenband met vloeistof ga toepassen.