16-Oct-2020, 01:42 PM
(16-Oct-2020, 12:50 PM)365cycle schreef: 1.
Ik vond mezelf de afgelopen tijd meermaals in een discussie over een maximumsnelheid op het fietspad, en kreeg op Twitter ook naar m'n digitale hoofd dat de fietssnelweg niet bedoeld is om "consequent 45 km/h" te mogen en kunnen rijden. Die houding snap ik niet, zéker niet van leden van fietsersbonden etcetera. Ik snap dat een ander misschien op z'n dooie gemakje wil touren, en be my guest.
2.
Onze maatschappij is auto-minded, dáár moet vooral aan gewerkt worden. Om dat te bewerkstelligen moeten fietsers méér gaan samenwerken, want de autolobby doet het iets te goed.
Het wordt hoog tijd dat fietssnelwegen écht snelwegen worden, met veilige voorrangskruispunten en voldoende ruimte om in te halen, zodat het momentum behouden kan worden. Niet omdat er nu al veel fietsforensen zijn, maar vooral omdat we die (nu nog) mafketels in de toekomst heel hard nodig gaan hebben. We moeten fietsen stimuleren, maar nu worden we gedwarsboomd.
Wij die kinderen hebben groeten u
1. Fietsersbond moet je niet zo nauw nemen. Als je ziet wat die laatste tijd op Facebook posten zijn dit alleen maar niet relevante zaken. Heeft weinig met fietsen te maken.
2. Begrijp ook dat er regio's in Nederland zijn waar je niet zonder auto kan. Mocht je denken dat dat overdreven is dan nodig ik je uit om hier in Zeeuws Vlaanderen te komen.
Zeker nu met corona moet ik als ik Zeeuws Vlaanderen met de fiets wil verlaten eerst 45 km naar de boot in Breskens fietsen om vervolgens in Vlissingen mijn weg te vervolgen.
België is geen optie aangezien er een negatief reisadvies is gegeven. Anders kon je via fort liefkenshoek-lillo nog over.
Busvervoer is er 1 x per uur op schooltijden en werkuren. Na 18 u is er weinig meer. In het weekend rijden er veelal geen bussen naar kleinere plaatsen.
Treinverkeer is hier helemaal niet.
Om die reden ben ik blij met mijn auto's erbij.
Ik denk dat je niet moet proberen om automobilisten uit een auto te krijgen. Veel mensen hebben die ook voor hun werk of gezin.
Want de aanleg van een fiets snelweg als fietssnelweg kost eerlijk is eerlijk een hoop natuur. Je hebt meerdere banen nodig voor trager en sneller verkeer. Dus eigenlijk kom je al op een 4 balans fietssnelweg aan met aan beide kanten ook een soort van pechstrook.
Dat het voor een forens allemaal heel snel zal van geloof ik best. Maar om daar eens op een vrije zaterdag lekker over te gaan fietsen voor je plezier lijkt me ook niet heel interessant.
Persoonlijk zie ik liever heide, bossen en parken boven een recht toe recht aan fietssnelweg.