16-Oct-2020, 06:44 PM
(16-Oct-2020, 02:44 PM)Hoekie schreef: 1.
Nee, ik denk niet dat fietssnelwegen waardevolle natuur hoeven te kosten. Heb je velomobiel ervaring ?
2.
Snelfietspaden als goede rondwegen van een stad zou inderdaad heel veel winst geven. Daarna zouden er voor mij nog alleen een aantal knelpunten overblijven. Daarna kan het uiteraard nog beter, maar de grootste winst is behaald.
3.
Besef/denkwerk dat iemand zich in zijn ééntje verplaatst in een voertuig die 10 to 20 keer zo zwaar is. Hoe mooi het zou zijn als er bijvoorbeeld 25% minder auto's zouden zijn. Op de weg en bij woningen.
1. Ik heb geen ervaring met een velomobiel. Dat zou voor mij ook geen meerwaarde zijn. Ik zit nog steeds vast op een stuk vasteland wat afgesloten is van de rest. En door de Westerschelde tunnel kan ik er niet mee door. Ik zal alsnog met de veerboot van Breskens Vlissingen moeten. Of via de voetgangers tunnel. De boot bij fort liefkenshoek kom je er ook niet mee op omdat die trap niet velomobiel proof is.
Daarbij kan ik hem moeilijk op straat laten staan aangezien ik erg klein woon.
2. Ik reageerde zoals365cycle de fiets snelwegen zou zien als echte fiets snelwegen. Dat betekend dat je dus per kant 2 stroken hebt en een soort van pechstrook zoals een echte snelweg. Dat maakt het erg breed ten koste van natuur.
Zeker in grote steden liggen net langs de rand toch wel wat natuurgebieden.
3. Dat hoor ik vaak maar het is maar net je groot je een auto neemt. Daarbij moet je ook niet vergeten dat een heleboel mensen ook kinderen hebben die ook vervoerd moeten worden in dezelfde auto. Dus je zit er niet altijd alleen in. Daarbij heeft niet iedereen veel tijd om zaken met een fiets te doen.