(17-Oct-2020, 10:35 AM)365cycle schreef:(17-Oct-2020, 10:16 AM)PietV* schreef: De speedpedelecs op de smalle fietspaden binnen de bebouwde kommen is ook geen goede oplossing. Hetzelfde geldt voor de vaak opgevoerde snorfietsen. Fietspaden zijn voor fietsers en dat onderschrijft ook de Fietsersbond.Eens, de speedpedelec wordt (bewust?) verdrongen. De maximumsnelheid voor zo'n ding is binnen de bebouwde kom namelijk 45 km/h, net als voor bromfietsers - met een krap afgestelde pedelec (of brommer) rijd je dus altijd in de weg tussen de auto's.
https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/fie...d-pedelec/
Er moet gewoon een betere oplossing voor komen.
De bestuurders van speedpedelecs moeten zich houden aan 3 maximumsnelheden. Binnen de bebouwde kom op rijbanen 45 km/h, op fiets/bromfietspaden binnen de bebouwde kom 30 km/h. en op die paden buiten de bebouwde 40 km/h.
Het knelpunt zit op de fiets/bromfietspaden binnen de bebouwde kom. Daar rijden de bromfietsers en speedpedelecers veel te hard. Dat geldt ook voor bestuurders op opgevoerde snorfietsen en bij drukte ook voor de dwangmatige velomobilisten .
Grote snelheidsverschillen tussen bestuurders onderling levert een extra gevaarzetting op. 95% van de verkeersongevallen komt door menselijk falen.