Die inderdaad blijkbaar in verhouding krap gemotoriseerde speed pedelecs zie ik eerder 30-40 km/u rijden. Ze lijken meer als ebike gebruikt te worden. Om zo zo min mogeijk te zweten. Die lijken ook minder snel te kunnen rijden. Blijkt ook wel als ik eens een wedstrijdje met een uitgedaagd voelende speed pedelecer doe die 'op de trappers gaat staan'. Dan is het even zweten, maar ik blijf ruim voor. Zonder e-assist. Ook op slinger fietspaden. En ja, het is hier nagenoeg vlak.
En daarmee is die speed pedelec, net als gelijk snel rijdende velomobielen, meer geschikt voor 'snelfiets paden'. En te traag voor de rijbaan.
(en heeft naast snelheid, door de traditionele fiets vorm, een slechte acceptatie door de automobilisten. Daar heb ik met de QuattroVelo geen enkel last van (tot nu toe tenminste) Ik word als het ware gezien als een automobilist of geel kenteken scooter rijder)
De >40km/u fietsen rijden uiteraard ook graag op een 'snelfiets pad' trager. Om maar een doorgaande weg te hebben (momentum) Om maar zonder auto's en dus minder 'stress' te kunnen rijden. Daar ligt de wens/prioriteit voor mij t.a.v. 'snelfiets paden'.
Langere versie:
Ja, voor de insiders al bekend, bij lage tempraturen rij ik met e-assist (in 5m omgewisseld) Dit seizoen met een Eggrider (2 profielen). Want bij die temperaturen, met mijn beenpower, gaat het dan niet snel genoeg voor wat ik wil: minimaal 40km/u - kunnen - cruisen. Voor een langere afstand, ook bij wind tegen, 4 dagen per week (altijd dus, want 4 dagen woon werk) Ik denk dat ik daarmee ook goed verschillende fietsen/voertuigen op verschillende fietspaden/rijbanen kan vergelijken.
Enne, bij het nemen van de rondweg Goes Noord doet e-assist niet veel, want accellereren gaat met >85 rpm. Een 36v 250W e-assist doet dan niet veel. En de rondweg Goes Noord is een kort stuk. Dus dat doet het 'm ook niet. Een velonaut met veel beenpower zou sneller zijn.
Edit: correcties
En daarmee is die speed pedelec, net als gelijk snel rijdende velomobielen, meer geschikt voor 'snelfiets paden'. En te traag voor de rijbaan.
(en heeft naast snelheid, door de traditionele fiets vorm, een slechte acceptatie door de automobilisten. Daar heb ik met de QuattroVelo geen enkel last van (tot nu toe tenminste) Ik word als het ware gezien als een automobilist of geel kenteken scooter rijder)
De >40km/u fietsen rijden uiteraard ook graag op een 'snelfiets pad' trager. Om maar een doorgaande weg te hebben (momentum) Om maar zonder auto's en dus minder 'stress' te kunnen rijden. Daar ligt de wens/prioriteit voor mij t.a.v. 'snelfiets paden'.
Langere versie:
Ja, voor de insiders al bekend, bij lage tempraturen rij ik met e-assist (in 5m omgewisseld) Dit seizoen met een Eggrider (2 profielen). Want bij die temperaturen, met mijn beenpower, gaat het dan niet snel genoeg voor wat ik wil: minimaal 40km/u - kunnen - cruisen. Voor een langere afstand, ook bij wind tegen, 4 dagen per week (altijd dus, want 4 dagen woon werk) Ik denk dat ik daarmee ook goed verschillende fietsen/voertuigen op verschillende fietspaden/rijbanen kan vergelijken.
Enne, bij het nemen van de rondweg Goes Noord doet e-assist niet veel, want accellereren gaat met >85 rpm. Een 36v 250W e-assist doet dan niet veel. En de rondweg Goes Noord is een kort stuk. Dus dat doet het 'm ook niet. Een velonaut met veel beenpower zou sneller zijn.
Edit: correcties