17-Oct-2020, 04:22 PM
(16-Oct-2020, 08:25 PM)Hoekie schreef: 1. Dan is het lastig discussieren. Een velomobiel is heel wat anders dan een open fiets voor functioneel verkeer (praktisch en tijd).
2. Gewoon ruimte van de auto afsnoepen. Dat wordt tussen Ovezande en Borselle heel goed gedaan
Dit is geen 'fietssnelweg', eerder een super fiets snelweg. Nog beter. Max 60 km/u. https://www.google.nl/maps/@51.4410131,3...6656?hl=nl
In de stad, zoals Goes-Noord, zouden doorgaande fietswegen al top zijn. Dat vele stoppen is voor ieder voertuig killing. Sinds een paar weken pak ik de rondweg Noord (waar auto's en scooters rijden). Heb ik eerder niet aangedurfd. En dat gaat boven verwachting. Auto's rijden regelmatig te langzaam voor me (45/47 voor mij is 50 voor hun op hun teller). Bij rotondes zijn het zelfs slomere voertuigen omdat ze door de breedte een veel grotere bocht moeten maken. Alleen weer op snelheid komen na 2x rood is behoorlijk vermoeiend.
Op mijn meeste stukken woon werk heb ik geen reden tot klagen. Dat is genieten. Tot ik de knelpunten tegen kom..
3. Ik zeg 25% minder auto's, dus genoeg auto's voor gezinnen met kinderen. Ga eens met een auto op rijden door alleen al een kleine stad zoals Goes. Ook kleine auto's nemen belachelijk veel ruimte in. Van mijn part gaat iedereen op een moterfiets rijden. Dàn al hebben we ineens een zee aan ruimte. In het dorp waar jij woont zal het waarschijnlijk geen issue zijn, maar in Goes ziet het er inmiddels af en toe belachelijk uit met auto's in de stad.. En ja, ik ben zelf ook best verbaasd hoe mijn perceptie veranderd is door de andere blik op de weg.
Edit: correcties
60 km/h wegen zijn bij uitstek wegen waar automobilisten zich misdragen. Met name bij inhalen icm tegenligger. Ik heb ook een tijdje woonwerk verkeer gedaan met een 60 km/h weg er in; nog geen 2 km lang en met een stuk of vijf vernauwingen er in. Zelden een rit zonder asogedrag van automobilisten. Meeste fietsende collega's ontweken die weg in het geheel.