30-Oct-2020, 02:31 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Oct-2020, 02:34 PM door Wim -de roetsende.)
(30-Oct-2020, 02:23 PM)Burley1979 schreef: Wat ik niet zie terugkomen is het schoonmaken van je balhoofd en wiellagers en voorzien van nieuw vet. Ook van de trapas vaak blijft hier vocht in staan.
Balhoofd moet ook af en toe afgesteld worden anders lopen je lagers in en heb je z'n tik in je stuurbewegingen.
Ook het schoonmaken en opnieuw invetten van de casette body is nergens te zien.
Deze werkzaamheden vallen wat mij betreft onder de Grote Beurten.
Aangezien ik daar zelf niet handig genoeg voor ben en mij er ook geen tijd voor gun, laat ik dit over aan de professionals. Oftewel: de DF bij InterCityBike in Dronten en de 209 bij Derk Thijs is Middelburg.
De DF en de 209 gebruik ik het meeste en die krijgen dus keurig hun beurten.
Wiellagers worden vervangen als ze niet meer goed zijn.
Nogmaals de Aero is nieuw en de Taifun gebruik ik heel weinig.
(30-Oct-2020, 01:19 PM)Jurrien schreef: @ Wim
Het is niet normaal dat een auto van €3400,- na twee jaar tijd nog maar €1000,- waard is als jij er maximaal 5.000 km per jaar mee hebt gereden. Dus ik denk dat je wat hoog zit met de afschrijving.
Toch was dat het geval. Misschien te duur gekocht of in een verkeerde periode weer verkocht.
Geen idee.
Maakt ook niets uit. Het gaat erom dat ik gewoon het geld dat het autootje mij in die twee jaar per maand gekost heeft, nu per maand opzij leg en daar alles van kan betalen voor mijn fietsen.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler