Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
The cost and consequence of driving
#15
(30-Oct-2020, 02:23 PM)Burley1979 schreef: Wat ik niet zie terugkomen is het schoonmaken van je balhoofd en wiellagers en voorzien van nieuw vet. Ook van de trapas vaak blijft hier vocht in staan. 
Balhoofd moet ook af en toe afgesteld worden anders lopen je lagers in en heb je z'n tik in je stuurbewegingen.
Ook het schoonmaken en opnieuw invetten van de casette body is nergens te zien. 

Deze werkzaamheden vallen wat mij betreft onder de Grote Beurten.
Aangezien ik daar zelf niet handig genoeg voor ben en mij er ook geen tijd voor gun, laat ik dit over aan de professionals. Oftewel: de DF bij InterCityBike in Dronten en de 209 bij Derk Thijs is Middelburg.

De DF en de 209 gebruik ik het meeste en die krijgen dus keurig hun beurten. 
Wiellagers worden vervangen als ze niet meer goed zijn. 

Nogmaals de Aero is nieuw en de Taifun gebruik ik heel weinig.

(30-Oct-2020, 01:19 PM)Jurrien schreef: @ Wim

Het is niet normaal dat een auto van €3400,- na twee jaar tijd nog maar €1000,- waard is als jij er maximaal 5.000 km per jaar mee hebt gereden. Dus ik denk dat je wat hoog zit met de afschrijving.

Toch was dat het geval. Misschien te duur gekocht of in een verkeerde periode weer verkocht.
Geen idee.

Maakt ook niets uit. Het gaat erom dat ik gewoon het geld dat het autootje mij in die twee jaar per maand gekost heeft, nu per maand opzij leg en daar alles van kan betalen voor mijn fietsen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
The cost and consequence of driving - door 365cycle - 29-Oct-2020, 11:22 PM
RE: The cost and consequence of driving - door voodoo - 29-Oct-2020, 11:42 PM
RE: The cost and consequence of driving - door PietV* - 30-Oct-2020, 11:59 AM
RE: The cost and consequence of driving - door Hoekie - 30-Oct-2020, 01:19 PM
RE: The cost and consequence of driving - door Wim -de roetsende - 30-Oct-2020, 02:31 PM
RE: The cost and consequence of driving - door 365cycle - 30-Oct-2020, 02:41 PM
RE: The cost and consequence of driving - door Jurrien - 30-Oct-2020, 01:19 PM
RE: The cost and consequence of driving - door Hoekie - 30-Oct-2020, 01:47 PM
RE: The cost and consequence of driving - door Jurrien - 30-Oct-2020, 01:56 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
jaren 50 zelfbouwligfiets
Kwam deze advertenti...Steefvan — 05:31 PM
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Neem ff contact op m...Josligfiets — 05:10 PM
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Dat ziet er niet goe...datakneder — 04:07 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Ik zie prima...datakneder — 04:03 PM
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
In mijn ogen (en dat...Wim -de roetsende — 03:38 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
De kans dat een terr...365cycle — 03:37 PM
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Nieuwe link filmpj...TrapGast — 03:12 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Het kan heel goed da...Willeke_IGKT — 03:03 PM
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Nu vind ik dat e...Wim -de roetsende — 02:13 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
@365 cycle: Er besta...Snoek043 — 02:00 PM
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fuj...
Hey allemaal, D...TrapGast — 01:56 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Als ik ’s avonds f...365cycle — 01:52 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Wanneer iemand mij m...Snoek043 — 01:48 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Een beetje beleefd...365cycle — 01:46 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
 "Hou je niet...Wim -de roetsende — 01:44 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
@datakneder: Natuu...datakneder — 01:25 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
berichten in een for...Frutsel — 01:06 PM