Wat hij zegt (lesson learned):
Ik denk dat het gat in de band kwam doordat het ventiel zijwaarts (in de breedte, niet in de lengte) scheef in de velg zat. Ik heb blijkbaar niet goed opgelet bij het plaatsen van de binnenbandventiel om te zien of het ventiel goed recht staat. Dat daardoor een gat ontstaan is en dit gat de oorzaak is van de klapband.
Inderdaad een goed tip voor een ieder om op te letten (als we dat nog niet deden)
>>
En van iedere 2 wieler.
Over de QuattroVelo en klapband: https://www.youtube.com/watch?v=1sdhjs7zbrs
Ik denk dat het gat in de band kwam doordat het ventiel zijwaarts (in de breedte, niet in de lengte) scheef in de velg zat. Ik heb blijkbaar niet goed opgelet bij het plaatsen van de binnenbandventiel om te zien of het ventiel goed recht staat. Dat daardoor een gat ontstaan is en dit gat de oorzaak is van de klapband.
Inderdaad een goed tip voor een ieder om op te letten (als we dat nog niet deden)
>>
(13-Nov-2020, 10:00 AM)Roepers schreef: Het is de achilleshiel van de tadpole driewieler. Heeft een klapband in de Quattrovelo minder heftige gevolgen?
En van iedere 2 wieler.
Over de QuattroVelo en klapband: https://www.youtube.com/watch?v=1sdhjs7zbrs