03-Dec-2020, 09:10 PM
(03-Dec-2020, 02:30 PM)Niels van der Wal schreef: Dag Jurrien,Ha, jouw naam was me inderdaad opgevallen.
Prettig dat je dit tipt en dat mensen het lezen. Het is een zeer waardevolle blik op het huidige gebruik van de openbare ruimte.
Omdat ik lid ben van de correspondent en dit digitale schrijven dagelijks lees is Thalia mij op het spoor gekomen en is een klein stukje van de consequenties voor mij in dit boek terecht gekomen. Hopelijk is het resultaat van dit boek, ten tijde van corona, dat er anders naar de openbare ruimte gekeken gaat worden.
Niels, ieder nadeel hep zijn voordeel, van der Wal
Ik vroeg me al af of dit boek al lang bekend was onder de ligfietsers, daar ik begrijp dat het ongeveer een boekvorm is van losse artikelen van de Correspondent. Ik ken de Correspondent verder niet zo goed, dus kon dat niet goed inschatten.
(03-Dec-2020, 06:05 PM)voodoo schreef: Ik heb het boek nog niet gelezen, maar is het niet tamelijk vanuit stedelijk perspectief geschreven?Klopt wel, maar het stoorde mij niet. Het gaat over gebruik van openbare ruimte en dat is in stedelijk gebied nou eenmaal een wat belangrijkere vraag dan daarbuiten. Ik kom overigens sporadisch in de grote Nederlandse steden maar toch vond ik het interessant.
(03-Dec-2020, 08:46 PM)PietV* schreef: Ik verwacht dat het in breed perspectief is geschreven. Dus ook over crossmotoren en mountainbikers op wandelpaden in bossen. Mogelijk ook over snelle ligfietsers over fietspaden.Nee, dat komt eigenlijk allemaal niet voor in dit boek. Lees het maar
Voorbeeldje van wat ik er van heb geleerd:
Ik ben geboren in 1986 en heb in mijn jeugd veel op woonerven gespeeld. Door dit boek heb ik mij beseft dat deze woonerven pas zijn ontstaan na veel protesten in de jaren 70 en 80. Ik heb me dat nooit gerealiseerd. Ik wist ook helemaal niet van het bestaan af van groepen als "Stop de Kindermoord" die auto's ter discussie stelden.