03-Jan-2021, 01:36 PM
Hoi Jeroen,
Goede info!
Even een geschiedenis:
Ik heb mijn fiets gekocht met twee Durano 28-559 -banden.
Die heb ik na een tijdje verwisseld voor Kojak 35-559. Ik heb het idee dat die harder gaan en meer grip hebben. Ook vind ik die dikke banden er leuker uitzien dan die ielige Durano's.
Toen kwam de winter en kreeg ik sterke behoefte aan een voorvork in verband met die kilo's zand in m'n gezicht.
Toen ik naar mogelijkheden van een spatbord zocht heb ik ook lang gezocht naar een iets hogere voorvork, maar slecht kunnen vinden. Sowieso worden er weinig losse voorvorken aangeboden in webshops, laat staan dat er iets van maatvoering bij staat. De fietsenmaker kon me er ook niet aan helpen.
Want ik zocht dus een smalle voorvork mét montagepunt voor remklauw. De vork moet echt smal zijn want anders loopt de ketting er ook veel meer tegenaan.
Uiteindelijk heb ik er maar voor gekozen om in de winter weer met de Durana-voorband te rijden. Dat gaf nu dus weer het probleem dat ze niet meer gemaakt worden, wat al is opgelost met een Continental Grand Prix 28-559 die inmiddels thuis ligt, dank voor de tip Wim de Roetsende.
Ik zit nu te kijken naar de vork van een Surly disc trucker maar ik ben bang dat die ook veel te breed is.
Goede info!
Even een geschiedenis:
Ik heb mijn fiets gekocht met twee Durano 28-559 -banden.
Die heb ik na een tijdje verwisseld voor Kojak 35-559. Ik heb het idee dat die harder gaan en meer grip hebben. Ook vind ik die dikke banden er leuker uitzien dan die ielige Durano's.
Toen kwam de winter en kreeg ik sterke behoefte aan een voorvork in verband met die kilo's zand in m'n gezicht.
Toen ik naar mogelijkheden van een spatbord zocht heb ik ook lang gezocht naar een iets hogere voorvork, maar slecht kunnen vinden. Sowieso worden er weinig losse voorvorken aangeboden in webshops, laat staan dat er iets van maatvoering bij staat. De fietsenmaker kon me er ook niet aan helpen.
Want ik zocht dus een smalle voorvork mét montagepunt voor remklauw. De vork moet echt smal zijn want anders loopt de ketting er ook veel meer tegenaan.
Uiteindelijk heb ik er maar voor gekozen om in de winter weer met de Durana-voorband te rijden. Dat gaf nu dus weer het probleem dat ze niet meer gemaakt worden, wat al is opgelost met een Continental Grand Prix 28-559 die inmiddels thuis ligt, dank voor de tip Wim de Roetsende.
Ik zit nu te kijken naar de vork van een Surly disc trucker maar ik ben bang dat die ook veel te breed is.