03-Jan-2021, 07:18 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Jan-2021, 07:19 PM door Roepers.)
(03-Jan-2021, 07:05 PM)Niels van der Wal schreef: Misschien krijg je begrip als je je realiseert dat daar waar fietsers mogen rijden, er ook gemotoriseerde voertuigen mogen rijden. Hier is er om deze reden een stuk dijk die ideaal was als doorfietsroute niet omgezet in een fietspad, zodat al het 'langzame' verkeer de rivier kan blijven volgen. Nu moet dit verkeer zich mengen met de auto's en door het centrum van het dorp.
Ik woon aan de zelfde dijk, hier met fietsroute. Het gemotoriseerde verkeer maakt vaak veel meer herrie dan wettelijk is toegestaan, maar zoals overal is hier geen handhaving op. Die herrie wil je niet; daar heb ik begrip voor.
Niels, sociaal begrijper, van der Wal
In principe was het enkel een verbreding en verharding (pad was gedeeltelijk verhard met steenslag en gedeeltelijk met heel slecht asfalt) dus aan de wettelijke situatie veranderd er niet zoveel. Natuurlijk maakte wel eens een brommer gebruik van het pad, verder staan er nu aan het begin einde van het pad zo'n paaltje waar ik niet heel blij mee was maar het zal illegaal gemotoriseerde tegengaan.
Dus je reactie begrijp ik niet goed. Hoezo mogen waar fietsers rijden ook gemotoriseerde voertuigen rijden?
Dit bord
Nederlands verkeersbord G13
SVG version by Bouwe Brouwer, Public domain, via Wikimedia Commons
betekent toch dat er geen gemotoriseerde voertuigen mogen rijden? Dat de handhaving nalatig is, dat klopt. Toch valt het naar mijn idee nog wel mee.
Groet,
Marco