04-Jan-2021, 06:08 PM
(04-Jan-2021, 05:56 PM)Fietsbennie schreef: Als ik via Google naar de kaart en streetview kijk zie ik dat er wel mensen fietsen... Het nodigt wel daartoe uit.
Niet dat ik er dagelijks kom... Is dit dan niet op te lossen met een paar hekjes? Dan is het gefiets afgelopen.
Het alternatief is een stuk langs de N208 of Jan van Galenstraat...
Het probleem hier is niet de paar fietsers, het is (of was, niet zeker) de plannen om het pad met schelpen vlak langs het water om te zetten in een geasfalteerd pad dat meer ruimte nodig heeft en het karakter van het pad verandert. De foto die jij hier geplaatst heb is van een van de uiteinden van het pad, waar het er niet (meer) uitziet als het oude pad.
Een van de plannen was om een fietspad achter een heg aan te leggen, ik weet niet waarom dat plan weerstand opriep, niet dicht genoeg bij huis om dat te volgen.
Het is mijn favorite route om Haarlem in (of uit) te lopen, voor fietsen gebruik ik meestal de Zijlstraat, een klein stukje noordelijker.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)