Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zijn er ook halfopen velomobielen?
#25
(27-Jan-2021, 12:11 AM)365cycle schreef:
(26-Jan-2021, 08:18 PM)Pmlucas schreef:
(16-Feb-2019, 10:31 PM)Bart Verbeek schreef: Een velomobiel ziet er wel enigszins claustrofobisch uit. Zijn er ook halfopen velomobielen?

Dat zou avrechts werken. 
Een grotere opening zorgt voor meer turbulentie. 
De voordeel van een velo is zijn betere aerodynamica. Punt. 

De toename van turbulentie van een grotere opening zou er gauw ervoor zorgen voor dat een halfopen velomobiel minder nut zou hebben dan een gewone trike.
Dat valt in de praktijk nog best wel mee, maar is sterk afhankelijk van de rest van het ontwerp.
De Milan is grotendeels open te rijden (vanaf knieën), maar is dan qua snelheid zeker geen stakker. Een vriend heeft eens zo'n 180 km gereden met een vrijwel helemaal open Milan (totaal bijna 300 km met net geen 38 km/h gemiddeld...), en die was duidelijk sneller dan ik met de QuattroVelo  Smile

Ja als het opening op een oppervlakte zit wat toch weer turbulentie zou ervaren (dus als je de kop en kniekleppen van de milan weghaalt... voor je hoofd en de stroomlijnbult erachter) heeft het minder impact. Maar toch een impact, zeker.

Ik begreep / verbeelde eerder aan een concept waar het ook aan de zijkanten of voorkant open zou zijn. Dus echt half open.  Dan heeft het onder normale omstandigheden veel minder nut, kan je beter op een klassieke trike of tweewieler gaan.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle


Berichten in dit topic
Zijn er ook halfopen velomobielen? - door Bart Verbeek - 16-Feb-2019, 10:31 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door ErikvanD - 16-Feb-2019, 10:52 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door emgaron - 16-Feb-2019, 11:23 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door ErikvanD - 16-Feb-2019, 11:41 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door emgaron - 17-Feb-2019, 12:44 AM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door Hoekie - 17-Feb-2019, 01:19 AM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door ErikvanD - 17-Feb-2019, 09:14 AM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door Roepers - 17-Feb-2019, 01:03 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door PietV* - 09-Apr-2020, 04:10 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door Hoekie - 09-Apr-2020, 10:37 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door 365cycle - 07-Sep-2020, 01:31 AM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door 365cycle - 20-Oct-2020, 10:29 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door Roepers - 22-Oct-2020, 12:14 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door Frutsel - 22-Oct-2020, 05:50 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door Pmlucas - 26-Jan-2021, 08:18 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door 365cycle - 27-Jan-2021, 12:11 AM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door Pmlucas - 27-Jan-2021, 10:10 AM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door Hoekie - 27-Jan-2021, 11:57 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vorige week was ik n...Willeke_IGKT — 06:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#9...melle z — 06:01 PM
Kilometer topic
Afgelopen week 302,5...arnovelo — 04:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een int...Gideonaut — 04:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een interes...Jeroen S — 03:27 PM
Milan 4.2
Mooi als ze mee kome...Jeroen S — 03:18 PM
Milan 4.2
Anonimised by Milan ...365cycle — 01:41 PM
Milan 4.2
Even kijken of dit w...Arend-Jan — 10:37 AM
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM