(09-Feb-2021, 07:20 PM)365cycle schreef:Lees dit nog even door: "Zodra die erop zitten heeft een DF of Alpha 7 (of gewoon een After 7) natuurlijk een veel kleiner frontaal oppervlak dan een Milan GT, meer vergelijkbaar met een Milan SL."(09-Feb-2021, 07:02 PM)PietV* schreef: Ja Wim, ik ken die wielkast schermen. Maar daar wordt het frontaal oppervlak niet kleiner van, zo werd gesteld. Maar een fractie groter. Het is het grote voordeel van de stroomlijn die het verschil maakt.Nee, dat stelde ik niet. Wat ik zei is dat een DF of Alpha 7 met hosen een kleiner frontaal oppervlak heeft dan een Milan GT. Die laatste heeft namelijk een prachtige stroomlijn, maar het is zéker geen kleine fiets. Hij is zelfs breder dan de QuattroVelo.
Het grote nadeel van de DF/Alpha7 is dan dus weg, en er is ineens wél een extra voordeel, zij het dan vooral voor circuitgebruik.
Dus als die hosen er niet op zitten, dan heeft de DF of Alpha 7 een groter frontaal oppervlak.
(09-Feb-2021, 07:20 PM)365cycle schreef:(09-Feb-2021, 02:33 PM)PietV* schreef: Voor zover ik weet zit er nooit een spanrol in de trekkende kettinglijn. Wel in de teruggaande, onbelaste, ketting.Ik moet bekennen dat ik tot nu toe vooral gereden heb, en nog niet bekeken hoe die ketting bij de Milan precies loopt, maar volgens de leverancier zitten er bij de Milan zelfs twee spanrollen in de trekkende kettinglijn; één voor één achter. Nu had hij haast, het zou daardoor een miscommunicatie kunnen zijn, maar het zou m'n gevoel bij de supergoede stroomlijn en verminderde efficiency die elkaar deels opheffen wel verklaren.
De Quest heeft er namelijk maar één (en de DF volgens mij ook)
De Quest heeft een tussenrol op de trekkende ketting. Die heeft geen ketting spannende functie, maar geleidende functie.