10-Feb-2021, 06:17 PM
(10-Feb-2021, 12:54 AM)365cycle schreef:(10-Feb-2021, 12:43 AM)PietV* schreef: Dus als die hosen er niet op zitten, dan heeft de DF of Alpha 7 een groter frontaal oppervlak.
Dat maak jij ervan. Maar het staat er niet.
Het ging me er met name om dat een DF ineens veel beter vergelijkbaar is met een Milan op het moment dat je er een setje hosen op plakt.
De open wielkasten zorgen voor een behoorlijke hoop wervelingen waar de Milan geen last van heeft.
Zorg je dat die wervelingen weg zijn, dan blijft de veel kleinere fiets over, en kan de Milan dus alleen nog maar wat goed maken met een lagere Cw.
Je schrijft het weer. Ik kan met alle tekst die je schrijft mee gaan. Behalve je laatste zin. Ik begrijp wat je wilt schrijven, maar het staat er niet.
"Zorg je dat die wervelingen weg zijn, dan blijft de veel kleinere fiets over."
Als je er iets opplakt wordt de fiets groter. Ook het frontale oppervlak. Wat je bedoelt te schrijven is het verbeteren van de stroomlijn van de DF door kappen over de wielkasten en dan is de DF sneller dan de Milan.
De luchtweerstandscoëfficiënt is onder andere afhankelijk van de vorm van een voorwerp en van de structuur van het oppervlak. Kortom: frontaal oppervlak x stroomlijn. Met kappen over de wielkasten wordt een laminaire stroming gecreëerd en turbulente stroming voorkomen. Het is de stroomlijn die het verschil maakt i.c.m. het frontaal oppervlak. Ook de Milan is niet vrij van wervelingen. Te veel bobbels op de romp. De nieuwe Snoek is beter gevormd.