25-Feb-2021, 07:07 PM
(25-Feb-2021, 06:23 PM)365cycle schreef:Sterk afhankelijk niet, maar afhankelijk wel. Een aantal zaken zijn op de lange baan geschoven. Maximumsnelheid in de bebouwde kom naar 30 km/h, tenzij centrumontsluitingswegen 50 km/h. Snorfietsen wettelijk gelijk trekken met bromfietsen. Helmplicht en op de rijbaan binnen de bebouwde kommen. Harmonisatie van snelheden op fietspaden. Hoe gelijker de snelheden tussen de fietsers onderling hoe minder conflictsituaties. Neemt ook de capaciteit van het fietspad toe. Adviessnelheden voor fietsers van 30 km/h binnen de bebouwde kom en 40 km/h buiten de kom.(25-Feb-2021, 02:44 PM)voodoo schreef: En het lijkt er ook op dat er meer aandacht komt voor de fiets als serieus vervoersmiddel en dat niet de auto altijd voor hoeft te gaan. Dus wellicht dat dat op termijn ook verbetering gaat bieden voor de snellere fietsers.Sterk afhankelijk van wat we met z'n allen in de stembus stoppen volgende maand
Voor die hele kleine club ligfietsers ligt nog niets in het verschiet. Die moeten zich aanpassen aan de overige 99 komma zoveel procent fietsers.
Sinds 2016 is een prachtig boekwerk verschenen van de CROW. Ontwerpwijzer fietsverkeer. Vol met aanbevelingen voor wegbeheerders. Die kunnen op zoek gaan naar geld en ruimte voor de fietsers.