(22-Mar-2021, 12:45 PM)365cycle schreef: Groot was mijn verbazing dan ook toen die superstabiele vierwieler..
En dat is ie. Als QV rijder komt je verhaal me erg gechargeerd over maar ik twijfel niet over je ervaring. Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Dank.
Rumblestrips en betonblokken is natuurlijk niet hetzelfde. Betonblokken wil je met geen enkele fiets nemen.
Saukki kan met zijn QV rumble strips tussen de wielen laten doorglijden.
Kwestie van rustig aan doen bij klinkers. En gaat ie iets, dan is het tot nu toe een kwestie van een beetje bijsturen.
Op alles behalve heel slecht wegdek gaat een QV als op rails de bocht om.
Volgens de theorie van anderen is dribbelen op slecht wegdek/kinderkopjes mede het gevolg van minder druk op de wielen omdat de druk van achteren door 2 banden verdeeld worden in plaats van door één 1 band. Wat (deels) opgevangen kan worden door andere banden. Met Shredda's en nu ook met de Contact Urbans ervaar ik alleen ietsje gecontroleerd dribbelen. Wel lekker. Het is meer uit voorzorg dat ik bochten met heel slecht wegdek met gematigde snelheid neem.
Ik ben eerder bang dat als ik weer een driewieler zou rijden dat ik brokken maak omdat ik aan de stabiliteit van een QV gewend ben.