22-Mar-2021, 06:12 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Mar-2021, 06:14 PM door 365cycle.)
(22-Mar-2021, 04:54 PM)Hoekie schreef: En dat is het. Als QV rijder komt je verhaal me erg gechargeerd over maar ik twijfel niet over je ervaring. Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Dank.Het lukte mij op nat wegdek ook goed om 'm achter uit te laten breken. Zelfs consequent, op het laatst ging ik ermee spelen als het regende. Net iets te hard de rotonde op duiken en even flink aanzetten bij het insturen van de "binnenbocht" - *zwiep*
(22-Mar-2021, 04:54 PM)Hoekie schreef: Rumblestrips en betonblokken is natuurlijk niet hetzelfde. Betonblokken wil je met geen enkele fiets nemen.Klopt, maar dan is er mogelijk dus ook een moment dat je er net overheen gaat. Ik had het eigenlijk nog willen filmen met een GoPro, maar vermoedde dat bij die ribbelblokken het ene achterwiel zó hard ging stuiteren dat het andere mee ging. En dan is de grip wel weg.
Saukki kan met zijn QV rumble strips tussen de wielen laten doorglijden.
(22-Mar-2021, 04:54 PM)Hoekie schreef: Kwestie van rustig aan doen bij klinkers. En gaat ie iets, dan is het tot nu toe een kwestie van een beetje bijsturen.Ja, maar het is wel zonde als het tempo eruit moet bij een stabiele vierwieler, terwijl ik met een tadpole trike gewoon door kan zo hard als de weginrichting toelaat.
Zo hard als ik hier over de kinderkopjes ga in Lage Zwaluwe, en dan ook nog in flauwe bocht, dat had ik met de QV niet gedurfd. Zeker niet in de regen.
(22-Mar-2021, 04:54 PM)Hoekie schreef: Op redelijk tot goed wegdek gaat een QV op rails de bocht om.Klopt. Op droog, strak asfalt kon ik met de QV onwijs hard de bocht door, bijna zonder te remmen. Superleuk, vooral ook omdat het dan harder gingen dan de meeste mensen op tweewielers durven Ging het écht hard, dan ging hij eerder aan de voorkant schuiven dan kiepen. Ook spannend, maar het grensgebied was vrij ruim, dus kon je er mooi op anticiperen (en dan ging het ook wel écht heel hard).
(22-Mar-2021, 04:54 PM)Hoekie schreef: Volgens de theorie van anderen is dribbelen op slecht wegdek het gevolg van minder druk op de wielen omdat die door 2 gedeeld worden.Dat zal op nat wegdek de oorzaak zijn, maar de gewichtsverdeling schijnt juist rond de 50/50 te liggen en is daarmee dus vrij ideaal.
Ik denk meer aan verkeerde demperkarakteristiek/onderbemeten dempers, en de starre achteras. Als ik m'n huidige QV zo voor elkaar krijg als ik wil gaan we het zien