20-Aug-2021, 08:08 AM
De luchtweerstand wordt veroorzaakt door drukverschil vóór en achter de rijder en ook vóór of voorin en achter de staartpunt. Als de rijder en de staartpunt zoveel mogelijk als eenheid op elkaar aansluiten, dan heb je de minste turbulentie of de beste stroomlijn. Een deels open staartpunt geeft meer turbulentie of zog en dus meer drukverschil tussen voorin en achter de staartpunt.
Daarom is een gesloten staartpunt in de vorm van een gesloten koffer de beste oplossing. Ook voor de gesloten onderzijde met wielkast, waarin het achterwiel draait.
Er is vaak meer winst te halen in de stroomlijn achter dan vóór de rijder. https://fietssite.jouwweb.nl/11
Voor info: https://www.novosport.de/169/produkte/kofferraeume
Of gewoon een vlotte Snoek kopen. Gesloten stroomlijn van voor tot achter.
Daarom is een gesloten staartpunt in de vorm van een gesloten koffer de beste oplossing. Ook voor de gesloten onderzijde met wielkast, waarin het achterwiel draait.
Er is vaak meer winst te halen in de stroomlijn achter dan vóór de rijder. https://fietssite.jouwweb.nl/11
Voor info: https://www.novosport.de/169/produkte/kofferraeume
Of gewoon een vlotte Snoek kopen. Gesloten stroomlijn van voor tot achter.